Web Analytics Made Easy - Statcounter

سامانه تسویه یار بانک ملت با حضور مدیران ارشد این بانک و شرکت سپرده گذاری مرکزی ایران( سمات) به صورت رسمی رونمایی شد. به گزارش روابط عمومی بانک ملت، این سامانه با هدف تسهیل در تسویه روزانه معاملات کارگزاران بورسی نزد شرکت سمات در این بانک راه اندازی شده است.
رضا دولت آبادی، مدیرعامل بانک ملت در مراسم رونمایی از سامانه تسویه یار با اظهار خرسندی از راه اندازی این خدمت به عنوان یک خدمت بسیار مهم، اظهار داشت: با وجود این که بانک ملت در اکثر زمینه‌ها پیشتاز بوده، اما در این بخش غفلت شده و راه اندازی این خدمت تاکنون به تاخیر افتاده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: خوشبختانه با تعامل میان بانک ملت و شرکت سمات، امروز شاهد رونمایی از سامانه تسویه یار هستیم، گفت: اکنون که بانک ملت به بزرگ‌ترین بانک کشور تبدیل شده است باید خدمات خاص و ویژه‌ای را ارائه کند و اول بودن صرفا نباید در آمار و ارقام باقی بماند و این بانک در خدمات خاص و ویژه هم پیشتاز خواهد بود.
وی از تمرکز بانک ملت روی حوزه بازار سرمایه خبر داد و گفت: در صددیم که ارتباط بیشتری بین بازار پول و سرمایه ایجاد و با توجه به زیرساخت‌های خوب بانک، خدمات ویژه و جدیدی را به فعالان این بازار‌ها ارائه کنیم.
به گفته دولت آبادی، امنیت، سرعت و دقت در تسویه معاملات روزانه کارگزاران بورسی، تکمیل زنجیره مالی کارگزاران بورس در بازار سرمایه، افزایش سهم درصد بانک ملت از بازار سرمایه، تمرکز حساب‌های کارگزاران کنونی بانک ملت، امکان ملحق شدن کارگزاران بورسی جدید به بانک ملت و مدیریت زمان محدود تسویه برای شرکت‌های کارگزاری، از اهداف راه اندازی تسویه یار در این بانک است.
وی با قدردانی از زحمات دست اندرکاران در بانک ملت و شرکت سمات بابت طراحی و راه اندازی سامانه تسویه یار در مدتی کوتاه، اظهار امیدواری کرد که در آینده شاهد رونمایی از خدمات جدیدی در بازار سرمایه باشیم.
محمد باغستانی، مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی ایران (سمات) نیز در سخنانی با اظهار خرسندی از همکاری با بانک ملت در این پروژه، اظهار داشت: مهم‌ترین وظیفه سمات، تسویه روزانه معاملات است که ریسک بزرگی را برای سهامداران و بازار سرمایه به همراه دارد که خوشبختانه سامانه تسویه یار وارد زنجیره خدمات بانک ملت شده و بار سنگینی از دوش سمات برداشته شده است.
وی با اشاره به پررنگ شدن همکاری بانک ملت و شرکت سمات از زمان روی کار آمدن مدیرعامل جدید در این بانک، رونمایی از تسویه یار را نخستین نتیجه جلسات مشترک بین دو مجموعه عنوان کرد و اظهار امیدواری کرد که دو مجموعه بتوانند همکاری‌های بیشتری را به ویژه در زمینه توثیق هوشمند داشته باشند و ذینفعان بازار پول و سرمایه از منافع این همکاری‌ها بهره‌مند شوند.
مدیرعامل سمات با تاکید بر این نکته که کارگزاری‌های زیادی با راه اندازی سامانه تسویه یار، به سمت بانک ملت خواهند آمد، این سامانه را باعث تکمیل شدن چرخه خدمات این بانک در بازار سرمایه دانست و افزود: از مدت‌ها پیش مشتاق این همکاری بودیم که خوشبختانه پس از دستور مدیرعامل بانک، در مدت کوتاهی محقق شد.
ابوترابی، نایب رییس هیات مدیره و قائم مقام مدیرعامل سمات نیز با بیان این نکته که ۴۵ کارگزاری از ۱۰۸ کارگزاری موجود، از سامانه تسویه یار استفاده می‌کنند، خاطرنشان کرد: با راه اندازی این سامانه از سوی بانک ملت که سابقه خوبی در بورس و بورس کالا دارد، ۶۳ کارگزاری باقیمانده به سمت این بانک سوق داده خواهند شد و در نهایت، بانک ملت، سمات و کارگزاری‌ها برنده خواهند بود.
وی تاکید کرد که سمات به بانک ملت به عنوان بازوی اجرایی و کمکی خود در اجرای پروژه‌ها و زیرساخت‌ها نگاه می‌کند.
محسن شجاع معاون مدیرعامل و حسین مومنی نژاد مدیر امور بانکداری تجاری بانک ملت نیز در ابتدای این جلسه گزارشی از روند راه اندازی سامانه تسویه یار و ویژگی‌ها و مزایای آن برای کارگزاری‌ها ارائه کردند.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: بانک ملت بانک مرکزی بانکداری الکترونیک بانک بازار سرمایه بازار سرمایه راه اندازی بانک ملت شرکت سمات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۷۶۴۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرسپولیس به جد‌ی‌ترین طلبکارش رسید!

به گزارش "ورزش سه"، با رسمی شدن مالکیت کنسرسیوم بانکی بر باشگاه پرسپولیس حالا همه نگاه‌ها به تصمیمات این کنسرسیوم و در رأس آن بانک شهر خواهد بود که به نظر می‌رسد عملا مدیریت این باشگاه را در دست خواهد گرفت.

بانک شهر در رأس این کنسرسیوم بانکی با بیشترین سهامی که در اختیار گرفته قرار است پرسپولیس را اداره کند و در آینده‌ای نه چندان دور بیشترین نماینده را در هیئت مدیره و تیم مدیریتی باشگاه پرسپولیس خواهد داشت.

اما بانک شهر در شرایطی مالک عمده باشگاه پرسپولیس به حساب می‌آید که به نوعی مهمترین طلبکار از این باشگاه هم هست. باشگاه پرسپولیس طی دو سال گذشته وام‌های کلانی از این بانک دریافت کرده و به خاطر ارتباط خوب و مثبت مدیران باشگاه با این بانک توانسته بخش عمده‌ای از مشکلاتش را با این وام‌ها رفع و رجوع کند.

طبق گزارش مالی منتهی به 30 آذرماه سال 1401 باشگاه پرسپولیس حدود 200 میلیارد تومان از این بانک وام گرفته بوده که بخشی از آن تسهیلات ارزی و بقیه ریالی بوده است. در عین حال طبق همان گزارش 42.4 میلیارد تومان از این وام‌ها شامل جریمه شده بود.

همچنین باشگاه پرسپولیس طبق اطلاعات منتشر شده در سایت کدال پنج فقره از بانک شهر وام گرفته که مجموع آن 7.3 میلیارد تومان بوده اما نزدیک به 29 میلیارد تومان جریمه شده است.

با این وجود یکی از مدیران باشگاه پرسپولیس می‌گوید تمام وام‌هایی که باشگاه پرسپولیس از بانک شهر گرفته بود در حال تسویه است و با توجه به سپرده‌ای که این باشگاه در بانک فوق داشته از محل سود سپرده پرداخت شده و جریمه‌ای هم شامل حال باشگاه نشده است اما تنها بازپرداخت آن تسهیلات ارزی مانده که به صورت قرض الحسنه بوده است.

از سوی دیگر هم باشگاه پرسپولیس هم استقلال وام بلند مدت 2.5 میلیون دلاری از بانک شهر دریافت کرده‌اند که ماجرای این وام جداست.

با این حساب باشگاه پرسپولیس به بزرگترین طلبکار خود رسیده است و مدیران باشگاه باید خوشحال باشند که طلب‌های باقیمانده با بخشی از درآمدهای حاصله این باشگاه تهاتر خواهد شد و نگرانی جدی‌ای بابت بازپرداخت اقساط بعدی یا تعویق بازپرداخت وام و جرایم احتمالی ندارند.

در گام اول شاید با توافق و همکاری بانک مرکزی پرسپولیس به پاداش عظیم 3.5 میلیون دلاری خود در کنفدراسیون فوتبال آسیا که مدت‌هاست بلوکه شده ودستیابی به آن دشوار است، دست یابد و بخش عمده‌ای از بدهی‌هایش به بانک شهر را تهاتر کند. در واقع باشگاه پرسپولیس می‌تواند به این درآمد 3.5 میلیون دلاری خود در ای‌اف‌سی به عنوان یک پشتوانه برای وام بلندمدت خود از بانک شهر حساب کند و اینگونه نیست که وام بلندمدتش پشتوانه مناسبی نداشته باشد و در صورت نیاز با دریافت مطالبات خود از ای‌ف‌سی وام کلان و طولانی مدت خود از بانک شهر را نیز تهاتر خواهد کرد.

البته باشگاه پرسپولیس وام‌های دیگری از بانک‌های ملی و صندوق کارآفرینی امید هم گرفته بوده که یکی از مدیران این باشگاه می‌گوید آنها نیز در حال بازپرداخت شدن است.

دیگر خبرها

  • برات الکترونیکی رونمایی شد | جزئیات و اعلام آمادگی دو بانک برای استفاده از برات الکترونیکی
  • تصاویری از نوه و نتیجه امام خمینی در مراسم عزاداری فوت عروس ارشد امام (ره)
  • رونمایی از برات الکترونیکی زنجیره تأمین مالی با حضور وزیر اقتصاد
  • ریسک سرمایه گذاری از طریق برات الکترونیکی صفر است
  • جزئیات صورتجلسه کمیسیون اصل ۹۰ درباره سامانه اعتبارسنجی/ تامین اجتماعی، ثبت احوال و فراجا ترک فعل کردند؟
  • رایزنی سئول و واشنگتن درباره تقسیم هزینه‌های حضور سربازان آمریکایی
  • جزئیات صورتجلسه کمیسیون اصل ۹۰ درباره سامانه اعتبارسنجی/ سازمان تامین اجتماعی، ثبت احوال و فراجا ترک فعل کردند؟
  • بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی پیرامون حضور وزیر علوم در این دانشگاه: آقای زلفی‌گل! شما از ابتدا هم اشتباهی بودید! شما اخراج اساتید ضد انقلاب و اسلام و دین از دانشگاه‌ را، تبدیل به ابزاری برای تسویه‌حساب‌های شخصی کردید
  • معرفی ۳۰ بسته جدید سرمایه گذاری ماکو در نمایشگاه اکسپو
  • پرسپولیس به جد‌ی‌ترین طلبکارش رسید!