Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@06:17:02 GMT

امسال ۱۹ طرح هفته تعاون در کردستان افتتاح می‌شود

تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۷۶۴۸۶

امسال ۱۹ طرح هفته تعاون در کردستان افتتاح می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، فرزاد پیشکاری ظهر امروز در جمع خبرنگاران رسانه‌های خبری استان در سنندج، ضمن تبریک بمناسبت آغاز هفته تعاون و تبریک به خانواده بزرگ تعاون و فعالان عرصه کار و فعالیت با اشاره به نقش و جایگاه بخش تعاون در رشد و تعالی اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی جامعه، اظهار کرد: در اصل (۴۴) قانون اساسی به صراحت به نقش تعاون در توسعه اقتصادی کشور اشاره کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه کارگروهی و مشارکت‌های اجتماعی و تشکیل تعاونی سبب بازدهی بیشتر، افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه‌ها می‌شود تصریح کرد: در این راستا برنامه‌ها و سیاست‌های دولت سیزدهم در راستای تقویت بخش تعاون سوق داده شده است.

وی میزان تعهد ایجاد اشتغال بخش تعاون استان را در سال جاری ۳۳ هزار تعهد شغلی عنوان کرد و افزود:  تاکنون ۱۶ هزار و ۲۵۰ نفر در سامانه اشتغال ثبت‌ شده است.

پیشکارب آمار بهره‌مندی بخش تعاون استان را از خدمات پوشش بیمه تامین اجتماعیرا ۲۱۴ هزار نفر ذکر کرد.

وی با اشاره به حمایت دولت از مشاغل روستایی گفت: در سه سال اخیر ۴۴۰ میلیارد تومان به مشاغل روستایی استان تسهیلات پرداخت شده است یادآورشد: سال گذشته ۴۳ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی استان پرداخت شده است و در سال جاری این رقم به  ۷۸ میلیارد تومان افزایش یافته است.

به گفته پیشکاری،۳۰ درصد این تسهیلات توزیع شده و ۳۰ درصد باقی مانده به سایر تعاونی‌هایی که عملکرد مطلوب داشته باشند پرداخت می‌شود.

وی تعداد تعاونی‌های فعال استان را هزار و ۹۳۸ تعاونی و تعداد اعضای تعاونی را ۱۸۴ هزار نفر ذکر کرد و گفت: هم اکنون ۱۷ هزار و ۴۶۰ نفر در بخش تعاون اشتغال دارند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان تعداد شرکت‌های تعاونی ثبت شده در گرایش‌های تولیدی و خدماتی در سال گذشته ۶۱ شرکت عنوان کرد.

وی افزود: دولت سیزدهم در راستای توسعه و حمایت تعاونی.ها خط ۲ هزار میلیاردی تدوین کرده است.

وی با اشاره به سفر هیات دولت و رئیس جمهور به استان کردستان اظهار کرد: در جریان سفر ۱۸ میلیارد تومان مصوب بخش تعاون بوده است در این راستا با تخصیص این اعتبارات پروژه استخر و استراحت کارگران در بهاران سنندج در چند ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

پبشکاری افزود: حدود ۲ میلیارد تومان اعتبارات از محل اعتبارات مصوب هیات دولت جهت تکمیل پروژه چمن مصنوعی و محوطه سازی کارگران شهرستان مریوان تخصیص یافته است.

وی ایجاد اشتغال بخش تعاون را بیش از بخش خصوصی دانست و سهم اشتغال استان در سال ۱۴۰۰ را تعداد ۱۶ هزار و ۷۳۲ نفر ذکر کرد و گفت: تاکنون ۱۵ هزار و ۲۰۷ مورد  محقق شده است.

پیشکاری با اشاره به اینکه کارگران واحدهای تعاونی بخش مولد و فعال در عرصه اقتصاد جامعه هستند، توجه به سلامت جسمی و  روحی کارگران و ایجاد نشاط و تحرک در آنها دغدغه اداره کل تعاون عنوان کرد.

وی افزود: در این راستا ۵۰۰ خانه بهداشت مجهز به امکانات مناسب جهت رفاه حال کارگران و ارایه خدمات به این قشر در استان راه اندازی شده است.

وی توسعه و تقویت اماکن ورزشی در مناطق حاشیه شهر مانند نایسر را از برنامه.های این اداره کل برشمرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان با اشاره به نقش بخش تعاون در شکوفایی اقتصادی جامعه بر نهادینه کردن فرهنگ کار و فعالیت در جامعه تاکید کرد.

پیشکاری با اشاره به  اینکه آمار بالای بیکاری مربوط به فارغ التحصیلان دانشگاهی است افزود: مهارت آموزی و آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای افزون بر تحصیلات دانشگاهی یکی از نیازهای امروز جامعه است.

وی با اشاره به سفر رئیس جمهور به استان و ارسال نامه های مردمی گفت: در این سفر ۶ هزار و ۸۰۰  نامه رئیس جمهور به اداره کل تعاون ارجاع شده است که پنج هزار مورد آن مربوط تقاضای اشتغال است.

 پیشکاری تعداد شکایت و پرونده‌ها در حوزه روابط کار را ۱۲ هزار پرونده عنوان کرد و یادآورشد: سالانه ۲۰ هزار بازرسی از واحدهای تولیدی شرکت‌های بخش تعاونی بازرسی بعمل می‌آید.

وی به برخی مشاغل سخت و زیان آور کارگری اشاره کرد و گفت: در این راستا سه هزار و ۶۰۰ نفر از کارگران از بیمه بیکاری بهره مندند.

به گزارش خبرگزاری فارس، هفتم لغایت ۱۳ شهریور به عنوان هفته تعاون نامگذاری شده است، در این هفته ویژه برنامه.هایی بمناسبت گرامیداشت هفته تعاون برگزار می‌شود.

نشست خبری، دیدار با نماینده ولی فقیه، بازدید از واحدهای تولیدی استان از اهم برنامه.های هفته تعاون در کردستان است.

انتهای پیام ۲۳۳۰/۸۵

منبع: فارس

کلیدواژه: مدیرکل تعاون افتتاح تعاونی در کردستان میلیارد تومان هفته تعاون بخش تعاون برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۷۶۴۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشایی گردنه تته بعد از پنج ماه

سید شهرام کهریزی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه با بیان اینکه گردنه تته بین شهرستان پاوه در استان کرمانشاه و شهرستان سروآباد استان کردستان قرار دارد، گفت : این گردنه محور ارتباطی شهرستان پاوه و شهر‌های نودشه و نوسود در استان کرمانشاه به شهرستان سروآباد و مریوان در استان کردستان است.

وی با بیان اینکه همه ساله به دلیل بارش سنگین برف این گردنه چندین ماه از سال پوشیده از برف بوده و مسدود می‌شود، افزود: با توجه به سخت گذر بودن این محور، امکان انجام عملیات برف روبی در آن وجود ندارد و معمولا بازگشایی آن به اوایل بهار سال آینده موکول می‌شود.

وی با بیان اینکه این گردنه امسال هم حدود پنج ماه مسدود بود، اظهار کرد: ارتفاع برف در این گردنه نزدیک به پنج متر بود که در برخی نقاط تا هشت متر هم می‌رسید.

وی از آغاز عملیات برف‌روبی این گردنه از ۱۴ فروردین امسال خبر داد که تا روز گذشته (پنجم اردیبهشت) بدون وقفه ادامه داشت و افزود: بالغ بر ۵۴۰ هزار مترمکعب برف در این محور برداشته شد.

کهریزی از طول ۲۱ کیلومتری گردنه تته یاد کرد که ۱۷ کیلومتر آن در حوزه جغرافیایی استان کرمانشاه و مابقی در استان کردستان قرار دارد و یادآور شد: اکنون با تلاش عوامل راهداری تمام مسیر ۲۱ کیلومتری این گردنه باز است و در بازگشایی قسمتی که در محدوده استان کردستان بود همکاری کردیم .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • نمایشگاه عکس‌های قدیمی سنندج افتتاح شد
  • تعاون راهکاری علمی، عملی و عقلی برای مشارکت مردم در تولید
  • افتتاح تعاونی شکوفایی خلاقیت در شیروان
  • ایجاد بیش از ۱۵۰۰ فرصت شغلی توسط تعاونی‌های استان کرمانشاه
  • تعاونی های تولیدی، محور اقدامات بخش تعاون هستند
  • بررسی ۹ هزار پرونده شکایت کارگران در کردستان
  • جوانان باید به دنبال کسب مهارت برای ایجاد شغل باشند
  • لزوم ارائه برنامه از سمت شرکت‌های تعاونی روستایی برای تحقق شعار سال
  • خرید ۱۷ هزار تن کلزا از کشاورزان ایلامی
  • بازگشایی گردنه تته بعد از پنج ماه