Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، قاسم کریم زاده روز دوشنبه در ششمین روز از هفته دولت در کلنگ زنی ایجاد ۲  استخر تکثیر طبیعی بچه ماهیان سفید در بهشهر افزود: یک هزار و ۳۲۰ تن خاویار پرورشی، گوشت ماهی خاویاری، ماهی پرورشی تازه، ماهی منجمد و خوراک آبزیان به ارزش ۲ میلیون و ۳۴۴ هزار دلار از استان به خارج از کشور صادر شد.

وی با اشاره به تولید ۱۰۳ هزار و ۶۷۳ تن آبزیان دریایی و پرورشی در استان در سال گذشته، افزود: ۱۷ هزار و ۷۴۵ تن ماهیان دریایی و ۸۵ هزار و ۹۲۸ تن ماهیان پرورشی به ارزش اقتصادی ۴ هزار و ۷۹۴ میلیارد تومان توسط ۱۱ هزار و ۹۵۲ بهره بردار و صیاد در استان تولید شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: سالانه ۱۵ تا ۲۰ هزار تن آبزیان از دریا در مازندران صید می شود که ارزش این میزان ۵۰۰ میلیارد تومان است . 
طبق آمار رسمی شیلات ، ۳ هزار و ۷۰۰ واحد تولیدی در آب‌های داخلی مازندران وجود دارد که ۷ هزار و ۶۵۰ نفر در این واحدها مشغول فعالیت هستند . 

مدیر کل شیلات مازندران گفت : یکی از فعالیت های شاخص شیلات ذخایر دریایی است که وضعیت ایده آلی نداریم و ۲ مرکز در استان مازندران در شیلات شهید رجایی و باهنر کلاردشت فعال است که سالانه ۱۰۰ هزار قطعه ماهی بازسازی و تکثیر و در آب‌های  شیلاتی مازندران رهاسازی می شوند.

وی با اشاره به اینکه میزان تولید آبزی پرورشی و آبزیان دریایی مازندران ۱۰۴ هزار تن است ، گفت : مازندران رتبه اول آبزیان دریایی را در شمال کشور دارد و بیش از ۱۸ هزار تن میزان تولید در این بخش است.

‌کریم زاده به  گلنگ زنی ۲ استخر طرح کمک به تکثیر طبیعی ماهیان رود کوچ دریایی را در سایت بندر صیادی امیرآباد مازندران اشاره کرد و بیان داشت: این دو استخر با مساحت هر واحد یکهزار مترمربع  که در راستای توسعه طرح های کمک به تکثیر طبیعی ماهیان دریایی و بازسازی ذخایر است. 

وی افزود، مازندران دارای رتبه دوم تولید ماهیان گرمابی با ۶۸ هزار تن را دارد و در تولید ماهیان سردآبی با تولید ۱۶ هزار تن رتبه چهارم و در پرورش ماهیان در قفس های دریایی نیز با تولید ۴۲۶ تن رتبه دوم را در کشور داریم.

مدیر کل شیلات مازندران همچنین خاطرنشان کرد: تکثیر و آزادسازی ماهیان در رودخانه های شیلاتی مازندران یکی از وظایف مهم این اداره کل است که کاری در جهت ترمیم و بازسازی ذخایر آبزیان به شمار می رود .
کریم زاده افزود: در ۲ ماه گذشته استاندار مازندران با بازدید از مرکز بازسازی و ذخایر شیلات مازندران در کلاردشت بیش از ۲ میلیارد تومان برای بهسازی،تعمیر و نگهداری اختصاص داد.
وی گفت:  امسال ۹۴ واحد استخر در مازندران احداث و ۶۵ هزار بچه ماهی در این استخرها رهاسازی شد.

برچسب‌ها آبزیان دریایی مازندران سازمان شیلات ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آبزیان دریایی مازندران سازمان شیلات ایران آبزیان دریایی مازندران سازمان شیلات ایران آبزیان دریایی هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۷۶۵۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش سرمایه‌گذاری در حوزه شیلات و آبزی پروری قشم

مریم نوری بالانجی مدیر شیلات و کشاورزی سازمان منطقه آزاد قشم گفت: سال گذشته ارزش سرمایه‌گذاری حوزه شیلات و آبزی پروری قشم ۱۳۱ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: ارزش تولیدات واقعی پرورش ماهی در قفس به ۲ هزار و ۲۱۰ میلیارد ریال رسید.

مدیر شیلات و کشاورزی سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به افزایش ۲۰۸ درصدی ارزش سرمایه‌گذاری پرورش میگو هم گفت: حجم تولیدات واقعی این محصول غذایی نیز به دو هزار و ۱۸۰ تُن در سال رسید که رشد ۴۵ درصدی داشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • لرستان؛ فرصت تولید و تجارتِ صنعت شیلات
  • ۲۰۰ مجوز موافقت اصولی برای گردشگری دریایی در مازندران صادر شد
  • افزایش سرمایه‌گذاری در حوزه شیلات و آبزی پروری قشم
  • جوجه ریزی ۱۰۰ میلیون قطعه‌ای در مرغداری‌های مازندران
  • رشد ۶۲ درصدی صادرات آبزیان از خوزستان
  • محصولات سبز نفت سپاهان امسال وارد بازار می‌شوند
  • ایجاد یک‌هزار شغل با شناسایی ۴۲ فرصت سرمایه‌گذاری در مازندران
  • ۸۰۳ میلیون دلار محصولات شیلاتی از مازندران صادر شد
  • ۱۰ درصد از تولیدات گل و گیاه مازندران صادر می‌شود
  • پیش‌بینی تولید ۱.۵ میلیون تن آبزیان پرورشی در ایران + فیلم