Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جشنواره بین‌المللی تئاتر مقاومت را مایه آبروی نظام در عرصه هنرهای نمایشی و اتفاقی بزرگ و درخشان و جایی برای بروز استعدادها برشمرد.

به گزارش ایران اکونومیست از هجدهمین جشنواره بین المللی تئاتر مقاومت، کاظم‌نظری صبح امروز دوشنبه (۷ شهریور ۱۴۰۱) با حضور در دبیرخانه جشنواره بین‌المللی تئاتر مقاومت، با مسئولان جشنواره دیدار و از نزدیک در جریان پیشرفتِ فعالیت‌های جشنواره قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نظری جشنواره تئاتر مقاومت را با پشتوانه‌ای بی‌سابقه و محلی برای بروز استعدادها و کشف چهره‌های جدید برشمرد و گفت: بسیار جای مسرت و خوشحالی است که این جشنواره با سابقه طولانی و محلی برای ظهور و کشف استعدادهایی بود که در ادوار قبلی در این جشنواره رشد پیدا کردند و اینک جزو چهره‌های مطرح و شناخته شده تئاتر کشور در عرصه‌های هنرهای نمایشی هستند.

تاکید مقام معظم رهبری بر مقاومت؛ اهمیت این رویداد را نشان می‌دهد

در واقع مسئله مقاومت نه تنها در ایران بلکه در خاورمیانه مسئله‌ای مهم و حیاتی است که مقام معظم رهبری بارها و بارها در بیانات خود به آن اشاره فرموده‌اندمدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: در واقع مسئله مقاومت نه تنها در ایران بلکه در خاورمیانه مسئله‌ای مهم و حیاتی است که مقام معظم رهبری بارها و بارها در بیانات خود به آن اشاره فرموده‌اند. کشورهای همسایه برای تولید آثار هنری-نمایش از کشور ایران انتظار دارند و این وظیفه ما را سنگین‌تر می‌کند.

این مدرس تئاتر خاطرنشان کرد: همه ما باید بر اساس یک تفکر و خرد جمعی به سمتی برویم که یک جریان عظیم را هدایت و رهبری کنیم تا در نهایت شاهد رضایت مقام عظمای ولایت باشیم.

برنامه‌های بخش بین‌المللی تئاتر مقاومت در حال انجام است

در ابتدای این جلسه سیدوحید فخرموسوی دبیر جشنواره نیز گزارشی از روند برگزاری و بخش بین‌الملل ارائه کرد و گفت: خدا را شاکریم برنامه‌های جشنواره چه در بخش بین‌الملل و چه در بخش داخل کشور، طبق پیش‌بینی و زمان‌بندی صورت گرفته در حال انجام است و جریان تازه‌ای در گروه‌های نمایشی ایرانی و کشورهای اطراف به واسطه جشنواره هجدهم ایجاد شده است که مایه امیدواری گردیده است.

در این جلسه کریم خوش‌مرام جانشین و معاون هماهنگ کننده بنیاد فرهنگی روایت فتح، علی ایزدی مدیر دفتر طرح و برنامه اداره کل هنرهای نمایشی، امین اشرفی مدیر بخش بین‌الملل، مهدی کیانی مدیر رابط‌عمومی جشنواره، محمد کاظم تبار مسئول انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس و جواد تمدنی مدیر روابط‌عمومی انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس حضور داشتند.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس ، مقام معظم رهبری ، تئاتر دفاع مقدس

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس مقام معظم رهبری تئاتر دفاع مقدس بین المللی تئاتر مقاومت مقام معظم رهبری هنرهای نمایشی دفاع مقدس بخش بین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۷۶۶۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«بیرون پشت در» را در تئاتر شهر ببینید!

به گزارش خبرگزاری مهر، نمایش «بیرون پشت در» به نویسندگی محمد ‌رحمانیان‌ثابت و کارگردانی پرهام خاکزاد با تهیه‌کنندگی سجاد افشاریان، روزهای پایانی اردیبهشت‌ ۱۴۰۳ در مجموعه تئاتر شهر روی صحنه خواهد رفت.

این نمایش در بخش دانشجویی چهل‌ و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر حضور داشت و جایزه ویژه هیات داوران و تندیس بازیگری مرد را دریافت کرد.

«بیرون پشت در» در اولین جشنواره تئاتر «هم‌آغاز» به‌ عنوان بهترین اثر از نگاه مردم و مخاطبان معرفی شد.

خاکزاد پیش از این در نمایش‌های «بک تو بلک»، «تنهایی و تن‌هایی وطن‌هایی»، «هر کسی یا روز میمیرد یا شب، من شبانه روز»، «خواب‌کشی»، «مختلفیم» و… نیز حضور داشته است.

اطلاعات بیشتر و بلیت‌فروشی نمایش «بیرون پشت در» به‌زودی اعلام می‌شود.

عکس از امیرحسین میرزائی است.

کد خبر 6089905 فریبرز دارایی

دیگر خبرها

  • اثر نمایشی «۴۴۴» از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور راه یافت
  • تونس حوزه هنری را نماینده تئاتر ایران می‌داند/مفاهیم مشترک تئاتری
  • موافق اجرای نمایش در سالن‌های خصوصی نیستم/ اقتصاد تئاتر رضایت‌بخش نیست
  • همکاری سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و اداره کل هنرهای نمایشی برای تولید آثار نمایشی
  • یک هشدار دیگر درباره «سنگلج» و شروع «جادوی شهرزاد»
  • تفاهم تولید آثار نمایشی مشترک و حمایت از نمایشنامه‌های برتر منعقد شد
  • آغاز نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری آذربایجان‌غربی
  • «بیرون پشت در» را در تئاتر شهر ببینید!
  • تفاهم ارتش واداره‌کل هنرهای نمایشی درحمایت از نمایشنامه‌های برتر
  • گروه های جشنواره هنرهای نمایشی مازندران معرفی شدند