Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس دانشگاه تهران و رییس سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای کشور در راستای ایجاد اردوگاه مهارت‌آموزی ویژه دانشجویان و فارغ‌التحصیلان این دانشگاه و ایجاد مجتمع نوآوری و فناوری‌های مهارت‌های دانش‌بنیان دو موافقت‌نامه امضا کردند.

به گزارش گروه علم و آموزش ایران اکونومیست از روابط عمومی دانشگاه تهران، سید محمد مقیمی رییس دانشگاه تهران و غلامحسین حسینی‌نیا رییس سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای کشور روز دوشنبه  در راستای ایجاد اردوگاه مهارت‌آموزی ویژه دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه تهران و ایجاد مجتمع نوآوری و فناوری‌های مهارت‌های دانش‌بنیان، دو موافقت‌نامه امضا کردند که بر اساس آن حق بهره‌برداری از دو مرکز آموزش فنی‌وحرفه‌ای در کشور به مدت ۱۵ سال به دانشگاه تهران واگذار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس موافقت‌نامه سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای کشور و دانشگاه تهران، حق استفاده و بهره‌برداری از مرکز آموزش فنی‌وحرفه‌ای اشتهارد به متراژ بیش از ۵۳ هزار مترمربع با هدف ایجاد مجتمع (اردوگاه) مهارت‌آموزی و همچنین عملیاتی کردن طرح کهاد مهارت‌آموزی و طرح مهارت‌آموزی فارغ‌التحصیلان با تاکید بر فناوری‌های IT و سایر فناوری‌های نوین و دانش‌بنیان، به مدت ۱۵ سال در اختیار دانشگاه تهران قرار می‌گیرد.

در موافقت‌نامه دیگری که امروز بین سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای کشور و دانشگاه تهران به امضا رسید، حق استفاده و بهره‌برداری از مرکز آموزش فنی‌وحرفه‌ای شماره ۵ شهید مروتی تهران به متراژ بیش از ۱۹ هزار مترمربع و با هدف ایجاد مجتمع نوآوری و فناوری‌های مهارت‌های دانش‌بنیان و به منظور ایجاد چتر مهارت‌آموزی دانش‌بنیان، به مدت ۱۵ سال در اختیار دانشگاه تهران قرار گرفت.

بر اساس این دو موافقت‌نامه، فضای واگذارشده مرکز آموزش فنی‌وحرفه‌ای اشتهارد برای توسعه زیرساخت زیست‌بوم فناوری و نوآوری اعضای هیأت علمی و کارکنان و کارآموزی و مهارت‌آموزی دانش‌بنیان دانشجویان و فارغ‌التحصیلان و سایر ذینفعان دانشگاه تهران مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان و هسته‌های فناور که مجری طرح مهارت‌آموزی دانش‌بنیان اعم از طراحی استانداردهای مهارت‌آموزی دانش‌بنیان و مجری طرح آموزش مهارت‌آموزی در محیط واقعی کار هستند، مورد توافق قرار گرفته است.

راه‌اندازی مجتمع (اردوگاه) مهارت‌آموزی دانش‌بنیان برای دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه تهران، ایجاد شرایط آموزشی مهارتی در محیط واقعی کار در فعالیت‌های دانش‌بنیان و همچنین طراحی دوره‌های آموزش فنی‌وحرفه‌ای مهارتی در حوزه فناوری‌های برافکن برای دانشجویان و فارغ‌التحصیلان و طراحی استانداردها و محتوای آموزشی مهارتی دانش‌بنیان از جمله محورهای این موافقت‌نامه‌ها است.

دانشگاه تهران در این دو موافقت‌نامه موظف شده است تا پژوهشی در راستای نیازهای سازمان فنی‌وحرفه‌ای در زمینه مهارت‌های مورد نیاز مشاغل آینده و آینده مشاغل انجام دهد. همچنین ارائه مشاوره و خدمات تخصصی به سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای کشور، برگزاری کارگاه‌های آموزشی و دوره‌های آموزشی کوتاه‌مدت و اجرای دوره‌های آموزشی ارتقای مهارت و توانمندسازی مربیان سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای کشور از خدماتی است که دانشگاه تهران در قالب این موافقت‌نامه به این سازمان ارائه می کند.

این موافقت‌نامه‌ها امروز (دوشنبه هفتم شهریور ماه۱۴۰۱) به امضای مقیمی رییس دانشگاه تهران، غلامحسین حسینی‌نیا رییس سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای کشور، علی اسدی رییس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، جواد روانبخش مدیرکل آموزش فنی‌وحرفه‌ای استان تهران و بهزاد غفاری مدیرکل آموزش فنی‌وحرفه‌ای استان البرز رسید.

 

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: دانش بنیان ، امضای تفاهمنامه ، سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: دانش بنیان امضای تفاهمنامه سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور دانشجویان و فارغ التحصیلان مرکز آموزش فنی وحرفه ای مهارت آموزی دانش بنیان سازمان آموزش فنی دانشگاه تهران دو موافقت نامه دانش بنیان مهارت آموزی دانش بنیان ایجاد مجتمع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۷۶۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه فناوری موجب برتری کشور‌ها می‌شود

علیرضا رهایی، رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در آیین افتتاح موزه این دانشگاه، با اشاره به اهمیت علم و فناوری در دنیای امروز، مطرح کرد:  آنچه موجب برتری کشورها می‌شود، میزان پیشرفت در زمینه‌های مرتبط با توسعه فناوری است و شاید بسیاری از معیارهایی که در دنیا مطرح بود، امروز تغییر یافته است.

او گفت: اگرچه در کشور ما شاید توجه دیر هنگامی به موضوع علم و فناوری شد اما خوشبختانه در دو دهه اخیر با فرمایشات رهبر معظم انقلاب و توسعه حوزه معاونت علمی ریاست جمهوری، جهشی در این حوزه‌ها رخ داد و آن عقب ماندگی‌ها که شاید در سال‌های اولیه مطرح بود تا حد زیادی جبران شده و خواهد شد. ایجاد پارک‌های فناوری، توسعه شرکت‌های دانش بنیان و تولید محصولات دانش بنیان دستاورد این فعالیت‌ها است.

رئیس دانشگاه امیرکبیر با اشاره به شعارهای سالانه با بیان اینکه در سال‌‌های اخیر این شعارها به سمت اقتصاد دانش بنیان و صنعت دانش بنیان سوق داده شده است، مطرح کرد: اگر به شعار امسال که جهش تولید با مشارکت مردم است توجه کنیم، مجددا موضوع تولید مورد توجه قرار گرفته است.

او این تولید را شامل تولید دانش بنیان دانست و ادامه داد: از این رو هم‌ نقش معاونت به عنوان سیاست گذار برجسته است و هم دانشگاه ها در مسیر تولید دانش بنیان باید فعالیت و پتانسیل خود را در آن هدایت کنند و در این زمینه دانشگاه صنعتی امیرکبیر که از دیرباز در حوزه‌های پروژه‌های صنعتی فعال بوده است نقش مهم و برجسته ای در تحقق این شعار خواهد داشت.

رهایی تاکید کرد: همکاری های بزرگی که ما با صنایع مختلف هوایی، دریایی، بخش های مرتبط با انرژی و نفت و پتروشیمی داریم، موید آن است که عزم دانشگاه جزم است تا امکانات خود را در مسیر توسعه فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان قرار دهد تا نقش مهمی در تحول اقتصاد دانش بنیان داشته باشد.

وی با اشاره به ارتباطات این دانشگاه با معاونت علمی، خاطر نشان کرد: در سال‌های اخیر جلساتی را برگزار کردیم و مراسم امروز نیز مبدا تحولی در این همکاری جدی است و امیدواریم از این زمینه های همکاری بیشترین بهره را ببریم.

در ادامه ویدئوی از موزه دانشگاه امیرکبیر که روز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت افتتاح شد را مشاهده می‌کنید.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی دانشگاه و كنكور

دیگر خبرها

  • تعداد شرکت دانش‌بنیان در دانشگاه آزاد اصفهان به ۳۰۰ شرکت می‌رسد/ ۲۰ مجله فناوری با درجه ممتاز داریم
  • مهارت آموزی به یک هزار دانشجو در واحد‌های صنعتی دزفول
  • بهره‌برداری از فاز اول سایت مجتمع آموزش عالی سراوان
  • آموزش و مهارت‌آموزی به ۲۰۰ هزار دانش‌آموز کشور
  • ۲۱۳ هزار نفر به جمعیت دانش آموزان هنرستانی اضافه شد
  • راه‌اندازی پارک علم و فناوری در عراق با استفاده از ظرفیت‌های پارک فناوری تهران
  • اردوگاه دانش آموزی با منظر گردشگری مقاومت در بوشهر احداث شود
  • رشته‌های فنی باید در شهرستان معمولان ارتقا یابد
  • توسعه فناوری موجب برتری کشور‌ها می‌شود
  • حمایت از طرح‌های نوآورانه و ایجاد اشتغال نخبگان در دانشگاه