Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، امین درخشان روز دوشنبه در هفته دولت با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: هفته دولت گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر بوده که به عنوان دو معلم و سیاستمدار فرهنگی همیشه (گذشته و آینده) بهترین الگو برای مدیرانی هستند که می خواهند خدمتگزار مردم باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: پایه اصلی مساله فرهنگ خود مردم هستند و به همین جهت بنیان شعار دولت فرهنگی است و امیدواریم همه ما در همین مسیر و توجه به مردم و بعد مردمی تلاش کنیم.

درخشان ابراز داشت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان دستگاه مرجع دولت در عرصه فرهنگ رسالت ها و ماموریت های گسترده ای دارد.

وی ادامه داد: بیش از ۱۰۰ ماموریت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در عرصه فرهنگ، هنر و رسانه با زیرشاخه ها و مجموعه هایش دارد.

درخشان تاکید کرد: از حوزه فعالیت های دینی، کانون های فرهنگی و هنری مساجد تا فعالیت های قرآنی، حوزه سینمایی، شعر، موسیقی، نمایش و تئاتر و دیگر موارد را انجام می دهد.

وی بیان کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت جدید بر چهار محور حرکت می کند که شامل زیرساخت های فرهنگی و هنری، آموزش، تولید و مخاطب هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: وضعیت زیرساخت های فرهنگی و هنری در استان متوسط به بالاست اما کافی نیست و تلاش هایی در دست انجام است تا تقویت شوند.

درخشان گفت: امسال اعتبارات خوبی به پروژه های فرهنگ و هنر از محل اعتبارات تملک و دارایی اختصاص یافت.

وی ادامه داد: در حوزه آموزش وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگرفته از شعار دولت طرح آموزش مناطق محروم را در ۶ استان به عنوان پایلوت اجرا کرد.

گسترش طرح های آموزشی در مناطق کم برخوردار

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد افزود: کهگیلویه و بویراحمد یکی از استان های معین برگزاری طرح آموزش مناطق محروم بود که این طرح در لنده، بهمئی، باشت و شهرستان بویراحمد در رشته های مختلف فرهنگی و هنری اجرا شد.

درخشان ابراز داشت: استقبال خوبی از این طرح شد و بدون هیچ هزینه ای در دوره شرکت و گواهینامه پایان دوره هم می گیرند.

وی تاکید کرد: آموزش در گذشته مورد غفلت قرار گرفته بود.

تاکید بر تولید محتوا در حوزه های فرهنگی 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: بحث تولید سومین محور است در حوزه نمایش ۳۰ اثر تولیدی داشته ایم که بخش قابل توجهی از آن ها در حوزه آسیب های اجتماعی و پیشگیری از مصرف مواد مخدر بوده اند ودر حوزه تولید کارهای خوبی در استان انجام گرفته است.

درخشان ادامه داد: چهارمین حوزه مخاطب بوده و تمام تلاشی که در عرصه فرهنگ و هنر می شود نهایتا به مخاطب باید ختم شود و نگاه به مخاطب نسبت به گذشته تفاوت بیشتری داشته است.

وی تصریح کرد: فعالیت های فرهنگی با سیاست حمایت، هدایت و نظارت بعد مردمی شان باید تقویت شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد  گفت: حمایت و ساماندهی رسانه های استان در دستور کار قرار دارد و بحث اصحاب رسانه، فعالان قرآنی و هنرمندان در صندوق اعتباری هنر به جد در دست پیگیری است.

توجه ویژه دستگاه های دولتی خبرگزاری ایرنا به عنوان خبرگزاری رسمی دولت

درخشان ادامه داد: با توجه به اهمیت خبرگزاری ایرنا که یکی از شاخص ترین و موثر ترین رسانه های کشور است باید مدیران دستگاه های دولتی توجه ویژه ای به این رسانه داشته باشند.

وی تصریح کرد: ایرنا به عنوان سازمان معین دولت در عرصه رسانه است و به این خبرگزاری باید خیلی بیشتر توجه شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: سابقه قدمت و اصالت رسانه ای خبرگزاری ایرنا واقعیتی است که بر مبنای سرعت، صحت و دقت است.

درخشان گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به لحاظ ساختار سازمانی ماموریت های دارد و در گستره ادارات هم خانواده چون سازمان خبرگزاری ایرنا، سازمان حج و زیارت، سازمان اوقاف و ستاد عالی کانون فرهنگی مساجد، امور خیریه و موسسات متعدد و متنوعی که در حوزه فرهنگ کار می کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: مجموعه هایی که در مرکز متمرکز است مثل بنیاد رودکی و فارابی، در حوزه هنری و حوزه سینمایی و سایر حوزه هایی که در حوزه فرهنگ و ارتباطات اسلامی است پژوهشگاه فرهنگ، هنر و رسانه هستند.

وی ادامه داد: خبرگزاری ایرنا به عنوان رسانه دولت، به دلیل صالت و سابقه رسانه ای آن به عنوان اولویت مد نظر است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: این خبرگزاری اخلاق حرفه ای را در سرلوحه کار خود داشته و به ندرت می بینیم مجموعه خبرگزاری ایرنا دچار حواشی رسانه ای شود.

برچسب‌ها وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد یاسوج وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد یاسوج مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فرهنگی و هنری خبرگزاری ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۷۶۶۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل مجمع خیرین حرم ساز در کهگیلویه و بویراحمد

رییس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان گفت: مجمع خیرین برنامه ها و خط مشی ستاد عتبات را ادامه می‌دهد و از ظرفیت آنان برای تقویت برنامه‌ها استفاده می کند.   سردار حکمتیان افزود: با برگزاری این مجمع در استان اعضای هیات مدیره انتخاب می‌شوند تا شاهد فعالیت مجمع خیران حرم ساز استان باشیم.   وی اضافه کرد: این مجمع در مسیر اهداف و ماموریت‌های ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات و استفاده از ظرفیت نیکوکاران و خیرین برای تسریع در بازسازی این اماکن مقدس فعالیت خواهد کرد.   سردار حکمتیان گفت: در انتخابات مجمع خیرین حرم ساز استان از بین ۷۰ داوطلب برای حضور در هیات امنا و بازرسی با رای گیری، افرادی برای اعضای اصلی هیات امنا انتخاب می‌شود. باشگاه خبرنگاران جوان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

دیگر خبرها

  • تصویب اولویت‌های اساسی در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی گیلان
  • تقویت قطب‌های فکری و فرهنگی توسط دفتر تبلیغات اسلامی
  • یاسوج میزبان هشتمین جشنواره ملی فرهنگ عشایر ایران زمین
  • تشکیل مجمع خیرین حرم ساز در کهگیلویه و بویراحمد
  • حکیم در دیدار معاون وزیر ارشاد: تبادل تجارب فرهنگی، هنری و آرشیوی میان ایران و عراق ضروری است
  • رایزنی عمار حکیم و معاون رسانه‌ای وزارت ارشاد ایران
  • وزیر فرهنگ درگذشت یکی از بزرگان موسیقی کشور را تسلیت گفت
  • اشتغال، وام و کمک مالی بیشترین مطالبه ثبت شده مردم کهگیلویه و بویراحمد در سامانه سامد
  • مردمی شدن فرهنگ در اولویت کار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی است
  • تعامل هنرمندان استان یزد با شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر