Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مؤسسه تحقیقات علوم دامی کشور گفت: برنامه ۴ ساله برای جهش در تولید مرغ آرین (نژاد ایرانی) توسط وزارت جهاد کشاورزی اجرا می‌شود تا تولید و مصرف این نوع مرغ به بالاترین سطح برسد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، مختار مهاجر بعد از ظهر امروز در نشست با کارکنان حوزه بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین که در سالن جلسات ریاست این سازمان برگزار شد، اظهار داشت: برنامه چهار ساله برای جهش در تولید مرغ آرین (نژاد ایرانی) توسط وزارت جهاد کشاورزی اجرا می‌شود تا تولید و مصرف این نوع مرغ به بالاترین سطح برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به قابلیت‌های نژاد مرغ آرین اضافه کرد: جوجه‌های یک‌روزه مرغ آرین می‌توانند در عرض 35 روز به رشد کافی رسیده و به مرغ سایز تبدیل شوند و به خاطر ذخیره ژنتیکی ویژه‌ای که دارند، پرورش این نوع مرغ جزو برنامه‌های مهم وزارت جهاد کشاورزی است.

مهاجر با تأکید بر لزوم افزایش میزان عمر و ماندگاری گله‌های طیور و سایر دام‌های کوچک در استان‌ها ادامه داد: باید عمر اقتصادی و سن ماندگاری گله‌های طیور را به بالاترین سطح ممکن برسانیم؛ در غیر این صورت امکان نابودی بین 60 تا 95 درصد طیور ما وجود دارد و پرورش مرغ آرین می‌تواند ماندگاری گله‌های مرغ لاین ما را افزایش دهد.

وی یادآور شد: همچنین در استان قزوین باید بهترین نژادهای بومی که سازگاری با شرایط آب‌وهوایی و اقلیمی دارند، برای تولید محصولات دامی و طیور مورد بهره‌برداری قرار گیرند و باید یک برنامه مدون برای تولید نژادهای دام مقاوم داشته باشید.

رئیس مؤسسه تحقیقات علوم دامی با اشاره به نقش راهبردی ذرت علوفه‌ای در تأمین غذای دام و طیور گفت: برای اینکه بتوانیم در این حوزه خودکفا شده و از واردات بی‌نیاز شویم، باید میزان درآمد کشاورزان نسبت به سطح زیرکشت آنها افزایش بیاید و این مهم بدون افزایش راندمان تولید تحقق نخواهد یافت.

مهاجر همچنین قیمت‌گذاری دستوری مرغ را سیاستی شکست‌خورده دانست و افزود: قیمت مرغ و میزان تولید این محصول باید توسط بازار آزاد و بر اساس میزان عرضه و تقاضا تعیین شود و دخالت‌های دولت در این عرصه ثبات بازار را تهدید کرده و موجب نوسان‌های قیمتی می‌شود.

تولید مرغ گوشتی در استان قزوین 20 درصد افزایش یافت

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین هم در این نشست از تولید 26 هزار و 250 تن گوشت مرغ در 5 ماهه ابتدایی سال خبر داد و گفت: میزان تولید مرغ گوشتی و گوشت مرغ ما در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 20 درصد افزایش داشته است.

حمیدرضا عزتی با اشاره به وجود 480 واحد پرورش مرغ گوشتی در استان قزوین اضافه کرد: ظرفیت جوجه‌ریزی مرغ در استان قزوین حدود 11 میلیون قطعه در سال است که استان قزوین را به چهارمین تولیدکننده بزرگ مرغ در کشور تبدیل کرده است.

وی در ادامه با بیان اینکه اجرای طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها و آزاد شدن نرخ مرغ و طیور به مرور موجب ثبات در قیمت این محصولات می‌شود، گفت: با توجه به شرایط جدید مرغداران ما به مرور یاد می‌گیرند که چگونه میزان تولید خود را بر اساس تقاضا تنظیم کنند و همچنین با افزایش کیفیت تولیدات مازاد به فکر صادرات هم باشند.

مرغ آرین کشور را از وابستگی به انگلیس نجات می دهدلزوم استفاده از مزیت های رقابتی مرغ آرین برای قطع وابستگی به خارجورود اولین گله جوجه یک روزه تولید داخل مرغ آرین به بازار کشور پس از 15 سال

عزتی ادامه داد: تولید نهاده‌های دام و طیور را از سال جاری در استان قزوین کلید زده‌ایم و اگر بتوانیم در گام نخست به اندازه نیاز نخود غذای دام و طیور تولید کنیم، بار بزرگی از روی دوش شرکت پشتیبانی امور دام برداشته خواهد شد و با داخلی‌سازی تولید خوراک دام باعث کاهش قابل توجه بهای تولید مرغ و محصولات دامی خواهیم بود.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استانداری قزوین قیمت مرغ کشاورزی بازار استانداری قزوین قیمت مرغ کشاورزی بازار استان قزوین جهاد کشاورزی تولید مرغ مرغ آرین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۷۶۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش سلامت دام‌ها با تولید محصول ایرانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا وسیما، فناوران یک شرکت دانش بنیان موفق به ساخت محصول ضدعفونی کننده برای افزایش سلامت دام ها شدند. 

بر اساس این گزارش،  این محصول با پیشگیری از ابتلای دام به انواع بیماری ها، به ارتقای امنیت غذایی در کشور نیز کمک می کند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • افزایش اشتغالزایی و رونق تولید از آثار و برکات وقف محسوب می‌شود
  • ۱۳ مزرعه غیر فعال تولید مرغ مادر آرین احیا می‌شود
  • تولید مازاد بر نیاز مرغ در استان قزوین
  • تبدیل شانزه‌لیزه به محوطه پیک‌نیک رایگان یک‌روزه
  • افزایش سلامت دام‌ها با تولید محصول ایرانی
  • ثبت ۵۷۴ واحد پرورش طیور از قزوین در سامانه سماصط
  • جوجه ریزی در مرغداری سیستان و بلوچستان ۱۷ درصد افزایش یافت
  • قدمت ۶۰ ساله شبکه استانی رادیو همدان
  • تبدیل به ضایعات بیش از ۳ هزار کیلوگرم گوشت مرغ در بیرجند
  • صادرات مرغ با هدف تعادل بازار و ایجاد درآمد ارزی