Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، محسن امیدیان روز دوشنبه در پنجاه‌وچهارمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در تالار کرامت استانداری با اشاره به اینکه مسائل و مشکل‌های تولید استان با دقت پیگیری می‌شود افزود:  مشکلات مختلفی وجود داشته، که در کمیته‌های کارشناسی بررسی، و در صحن شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان تصمیم‌گیری شده‌است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: با مشارکت، همیاری و همفکری ذینفعان بخش خصوصی و کارگزاران بخش دولتی به یک مدل مشخص برای حل مشکلات رسیدیم، این شیوه در چند موضوعی که در دستور کار قرار داشته، راهگشا بوده و بخشی از مسائل را حل کرده‌است.

معاون استاندار قم با ارائه پیشنهادی به وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: با توجه به اینکه دولت در بخش‌های مختلف در حال تجدید نظر در حوزه دیوان دیوان سالاری است، تا زمان رسیدن به یک نتیجه مطلوب، موضوع‌هایی که بیشتر مبتلابه است، در دستور کار قرار بگیرد، و در قالب بخش‌نامه ابلاغی از سوی وزیر صمت و یا مصوبه شورای ملی گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی به‌یک مدلی برسیم.

تقاضای بالای سرمایه‌گذاری در قم 

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی قم نیز با بیان اینکه درخواست‌ها برای سرمایه‌گذاری خارجی و داخلی  در قم به‌دلیل نزدیکی به تهران زیاد است گفت: بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ واحد کوچک و بزرگ تولیدی در بخش‌های شیمیایی، صنایع پلاستیک و فولادی استقرار دارند، و همه تلاش می‌کنند، برنامه‌های کاری خود را توسعه دهند.

ابوالفصل خاکی افزود: توسعه در استان بسیار کار سختی شده و زیرساخت‌ها به کندی پیش می‌رود، واحدهای تولیدی یا مشکل کمبود بودجه دارند و یا امکاناتی نیست که مشکلات حل شود.

رئیس اتاق بازرگانی قم با اشاره به وجود هفت شهرک صنعتی در این استان، مشکلات برق، گاز، آب و زمین این شهرک‌ها را مورد توجه قرار داد و گفت: در حال حاضر متقاضیان سرمایه‌گذاری در شهرک شکوهیه بیش از یکسال است، معطل دریافت زمین هستند، در شهرک صنعتی محمودآباد نیز امکانات سرمایه‌گذاری بسیار با کندی مواجه است.و

وی با بیان اینکه موضوع پرداخت تسهیلات بانکی به واحدهای صنعتی قم با واحدهای  صنعتی تهران فاصله زیادی دارد افزود: بانک‌های قم برای پرداخت تسهیلات به واحدهای صنعتی محدودیت دارند.

اکبر ابدالی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم نیز طی سخنانی گفت: از ابتدای سال‌جاری حقوق گمرکی ماشین‌آلات تولیدی مورد نیاز برای نوسازی و واحدهای ایجادی استان حذف شده‌است، این معضل باید در قالب طرح‌های فوریتی و یا سران قوا مطرح و حل و فصل شود.

قم سومین استان در شهرک سازی صنعتی است 

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم نیز با بیان اینکه سال گذشته این استان پس از تهران و اصفهان رتبه سوم را در شهرک سازی صنعتی با رقم بالغ بر چهار هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال به‌دست آورد گفت: ۲۰۰ هکتار زمین صنعتی نیز جهت ارائه خدمات زیرساختی آماده شد.
روح‌الله ابراهیمی با اشاره به فرسودگی شبکه معابر و شبکه جمع‌آوری آب و فاضلاب شهرک شکوهیه با توجه به گذشت ۲۵ سال از تاسیس این شهرک گفت: به لحاظ قانونی نمی‌توانیم در  شهرک‌های صنعتی هزینه کنیم، یکی از منابعی که می‌توان با آن، شبکه تاسیسات زیربنایی شهرک‌ها و نواحی صنعتی را بازسازی و بهسازی کرد، درآمد حاصل از ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده‌است.

برچسب‌ها سرمایه گذاری خارجی وزارت صنعت معدن و تجارت قم سرمایه گذاری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سرمایه گذاری خارجی وزارت صنعت معدن و تجارت قم سرمایه گذاری خارجی وزارت صنعت معدن و تجارت قم سرمایه گذاری سرمایه گذاری بخش خصوصی شهرک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۷۶۹۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور ۸واحد تولیدی از قزوین در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ همزمان با سومین روز از برگزاری ششمین دوره نمایشگاه توانمندی های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (اکسپو۲۰۲۴ ) علی آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت به همراه معاونین وزارتخانه و محسن رستمی مدیرکل صمت استان قزوین از محصولات عرضه شده توسط واحدهای تولیدی و صنعتی شرکت کننده در نمایشگاه بازدید کرد.

محسن رستمی در حاشیه بازدید از نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ گزارشی از واحدهای شرکت کننده استان قزوین در نمایشگاه به وزیر صمت ارائه کرد.

مدیرکل صمت استان قزوین به حضور ۸واحد تولیدی از استان قزوین در ششمین دوره نمایشگاه توانمندی های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (اکسپو ۲۰۲۴) اشاره کرد و گفت: در این نمایشگاه واحدهای تولیدی ارم چهلستون، آپادانا، زرین روی کاسپین، پارسا پلیمر شریف، سهیل گاز تهران، پویا چسب، خوشگوار و ویتانا حضور دارند.

رستمی افزود: این نمایشگاه در راستای ارائه توانمندی های واحدهای صنعتی و تولیدی به بازارهای بین المللی برپا شده است.

این نمایشگاه از ۸ لغایت ۱۲ اردیبهشت ماه از ساعت ۸ الی ۱۶ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران برای بازدید عموم مردم دایر است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901343

دیگر خبرها

  • تاکید بر تسریع در پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری
  • احیای واحدهای راکد در آذربایجان‌غربی
  • رشد ۴۴ درصدی مبلغ تسهیلات پرداختی در سال ۱۴۰۲
  • تسهیلات و نبود نقدینگی عمده مشکلات واحد‌های صنعتی در قوچان است
  • حضور ۸واحد تولیدی از قزوین در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • یک‌هزار و ۷۰۰ واحد بهره‌بردار در شهرک‌های صنعتی قم فعال هستند
  • به مناسبت روز جهانی کار و کارگر
  • برترین واحدهای تولیدی استان در جشنواره امتنان معرفی شدند
  • رفع موانع صادرات واحدهای تولیدی در استان تهران پیگیری شود
  • زنگ آغاز پویش ملی دوشنبه‌های ورزش و کار در استان مرکزی نواخته شد