Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان جنوبی معاون وزیر صمت گفت: یکی از برنامه‌های وزات صمت ایجاد عدالت صنعتی در سراسر کشور بوده و در این راستا باید برای مناطق مرزی و محروم مانند نهبندان مشوق‌های مدنظر دیده شود.

علی رسولیان، امروز دوشنبه ۷ شهریور در آیین آغاز عملیات اجرایی ساخت پست برق ۴۰۰ کیلوولت نهبندان با تبریک هفته دولت، اظهار کرد: امروز از نگاه رئیس جمهور مهم‌ترین مسئله کشور بحث تولید است و در سفرهای مختلف استانی از مناطق تولیدی و شهرک های صنعتی بازدید انجام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شرکت شهرک‌های صنعتی ایران افزود: در هفته دولت بیش از ۵۳ هزار میلیارد تومان پروژه عمرانی و طرح های صنعتی در شهرک ها و نواحی صنعتی با ایجاد اشتغال برای ۱۰ هزار نفر به بهره برداری می رسد.

وی با اشاره به اینکه در حوزه تولید دو موضوع حمایت از تولید و کارآفرینان و تأمین زیرساخت‌ها مطرح است، بیان کرد: یکی از مشکلات تأمین آب است و مطالعه‌ای در مناطق محروم که ظرفیت صنعتی دارند در حال انجام است در این راستا حدود ۲۰۰ منطقه صنعتی کشور را وزارت صمت شناسایی کرد و با وزارت نیرو تفاهم شد که یک میلیارد مترمکعب از پساب شهری استفاده کنیم.

معاون وزیر صمت با تأکید بر  لزوم اصلاح فرایندها و حذف امضاهای طلایی، بیان کرد: واگذاری زمین ها در سازمان صنایع کوچک به صورت الکترونیکی انجام می شود.

رسولیان ادامه داد: این موضوع از اواخر سال قبل کلید خورد و حدود ۵۰ میلیون مترمکعب را برای شهرک ها و نواحی صنعتی کشور خریداری کردیم و این فرایند امسال با جدیت بیشتری دنبال خواهد شد تا آب موررد نیاز صنایع تأمین شود.

معاون وزیر صمت با بیان اینکه در استان خراسان جنوبی با حمایت استاندار و عزم وزارت صمت برای شهرک صنعتی قاین و بیرجند سرمایه گذاری لازم انجام خواهد شد، تصریح کرد: علی رغم ظرفیت بالای استان و شهرستان نهبندان برای توسعه معادن، اما نبود برق باعث جلوگیری از سرمایه گذاری می شد و با پیگیری استاندار و نماینده مجلس و عزم دولت سیزدهم تفاهم خوبی منعقد شد تا این زیرساخت فراهم شود.

رسولیان گفت: از سال گذشته با سفرهای رئیس جمهور در سطح کشور در ساخت بیش از ۶۶ پست برق مشارکت داشته‌ایم و در مجموع وزارت صنعت در ۹۳ پست برق با وزارت نیرو برای تأمین  زیرساخت های این حوزه مشارکت می کند.

معاون وزیر صمت با بیان اینکه برای تولید ۱۴ هزار مگاوات برق در سطح کشور تعهد کردیم، افزود: عزم وزارت صنعت این است که در منطقه خراسان جنوبی محوریت توسعه را معادن قرار دهیم.

وی بیان کرد: کشور را به چهار منطقه براساس شهرستان‌ها تقسیم می‌کنیم و هر شهرستانی که ظرفیت صنعتی دارد ولی با محرومیت صنعتی مواجه است ما برای آن مشوق‌های ویژه‌ای در واگذاری زمین، تسهیلات و سرمایه گذاری سازمان‌های توسعه ای از ابتدای مهرماه اختصاص خواهیم داد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی وزارت نیرو شهرستان نهبندان سازمان صنایع کوچک مجلس شورای اسلامی وزارت صمت معاون وزیر صمت شهرک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۷۷۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توجه به مناطق محروم و آبادانی شهر به طور عادلانه، رویکرد شورای ششم

رئیس شورای اسلامی شهر کرمان با بیان اینکه توجه به مناطق محروم و آبادانی شهر به طور عادلانه، رویکرد شورای ششم است، گفت: تلاش بسیار خوبی در این دوره انجام شده است تا شهر از تقسیم‌بندی مناطق محروم و مناطق برخوردار خارج و متوازن شود و تعادل و آرامش روانی برای مردم به وجود آید.

علیرضا نادری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در کرمان، با گرامیداشت روز شوراها و با اشاره به اهم وظایف شوراها در شهرها اظهار کرد: شوراها وظیفه برنامه‌ریزی برای شهرداری را به عهده دارند و علاوه بر انتخاب شهردار، بر حسن اجرای برنامه‌های تصویب شده و فعالیت‌های شهرداری نظارت دارند.

وی افزود: شورای شهر در دو نوبت برای انتخاب بهترین گزینه برای تصدی عنوان شهردار اقدام کرده است که در نوبت اول از میان گزینه‌های پیش‌رو یک نفر فرد با رأی اکثریت شورا به شهرداری کرمان راه پیدا کرد و پس از آن در نوبت دوم وقتی به گزینه مناسب‌تر بومی رسیدیم، شهردار جدید را انتخاب کردیم.

رئیس شورای اسلامی شهر کرمان با بیان اینکه در حال حاضر و به لطف خدا شهرداری وضعیت مناسب‌تری گرفته است، تصریح کرد: وظیفه شورا برنامه‌ریزی برای شهرداری و نظارت بر حسن انجام کارهای شهرداری است که در برنامه‌ریزی، جذب و اصلاح درآمدها، حفظ درآمدها و منابع شهرداری و کنترل هزینه‌ها مدنظر شورای شهر قرار دارد که به لطف خدا به میزان مطلوبی انجام شده است و به توزیع متوازن و متعادل هزینه‌ها در سطح شهر تأکید داریم.

وی با بیان اینکه توجه به مناطق محروم و آبادانی شهر به طور عادلانه، رویکرد شورای ششم است، گفت: تلاش بسیار خوبی در این دوره انجام شده است تا شهر از تقسیم‌بندی مناطق محروم و مناطق برخوردار خارج و متوازن شود و تعادل و آرامش روانی برای مردم به وجود آید.

رئیس شورای اسلامی شهر کرمان در تشریح برنامه‌های آتی شورا بیان کرد: موضوعات فرهنگی و ترویج فرهنگ شهروندی، آبادانی شهر از طریق اجرای آسفالت، پیاده‌روسازی، جدول‌گذاری و اصلاح ترافیک و اصلاح معبرها برای ترافیک روان از اهم مواردی است که باید به آن‌ها توجه شود.

وی یادآور شد: طرح پایه و اساسی مدیریت شهری در دوره ششم شورا، خارج کردن برخی مشاغل از محدوده مناطق مسکونی شهر است تا ضمن کاهش بار ترافیکی، خدمت رسانی مناسب به مردم و این مجموعه‌ها نیز فراهم شود.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایمنا مبنی بر اینکه نمره شما در سال سوم شورا به خودتان چند است، خاطرنشان کرد: خدمت ما در مقابل لیاقت بی‌نهایت مردم اندک است و هر چه خدمت کنیم، باز هم کم است، از این رو به خودم نمره خوبی نمی‌دهم.

کد خبر 748640

دیگر خبرها

  • اعزام ۶۰ گروه جهادی به مناطق محروم استان بوشهر
  • افغانستان در راه رسیدن به خودکفایی
  • صدور مجوز جذب ۳۰۰‌معلم برای مناطق محروم و صعب‌العبور در هرمزگان
  • ساخت ۵۴ کلاس درس در مناطق محروم ۵ استان کشور
  • در «جداول بودجه» به استان‌ها و مناطق محروم توجه شده است
  • توجه به مناطق محروم و آبادانی شهر به طور عادلانه، رویکرد شورای ششم
  • ساخت فضاهای آموزشی در مناطق محروم شهرستان دیر
  • توزیع ۲۰۰۰ پزشک عمومی در کشور
  • ۱۰۰ نفر در استان داوطلب تسهیل گری در محرومیت زدایی
  • سایبرتراک مناطق محروم! (عکس)