Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-05@21:40:09 GMT

آماده‌سازی مناطق اهواز در مسیر راهپیمایی اربعین

تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۷۷۱۸۱

آماده‌سازی مناطق اهواز در مسیر راهپیمایی اربعین

ایسنا/خوزستان رئیس شورای شهر اهواز با اشاره به برنامه‌ریزی برای فراهم کردن شرایط برگزاری راهپیمایی اربعین حسینی، گفت: باید هر چه در توان داریم در میدان بیاوریم تا هیچ کاری عقب و روی زمین نماند.

سیاوش محمودی در هفتاد و یکمین جلسه علنی شورای شهر اهواز که امروز (۷ شهریورماه) برگزار شد، در خصوص تامین شرایط برای برگزاری راهپیمایی اربعین اظهار کرد: اکنون برای انجام بسیاری از کارها دیر شده بنابراین باید در مدت باقی مانده محکم وارد کار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، وی افزود: هر جا که مشکلی وجود دارد یا نیاز به هماهنگی با دستگاه دیگری است، شورای شهر آمادگی همکاری دارد. باید هر چه در توان داریم در میدان بیاوریم تا هیچ کاری عقب و روی زمین نماند.

در ادامه حجت‌الله زارع‌زاده نایب رئیس شورای شهر اهواز گفت: در چند روز گذشته با ازدحام زیاد مردم در اداره گذرنامه مواجه بوده‌ایم و هر چه جلو برویم ازدحام بیشتر خواهد شد. اقداماتی برای تامین موارد مورد نیاز انجام شده اما باید مواکبی برپا شود تا حداقل آب خنک برای مردم تامین شود.

وی خطاب به شهرداران مناطق اهواز با تاکید بر هم‌افزایی افزود: مناطق معین باید مناطق دیگر اهواز را پوشش دهند تا به معنای واقعی میزبان زائران اربعین حسینی باشیم.

نایب رئیس شورای شهر اهواز تصریح کرد: شهرداری اهواز در مرز چذابه در حال ارائه خدمات است اما اگر در اهواز کم گذاشته شود بیشتر دیده خواهد شد. در شلوغی کار در مرز مشخص نیست شهرداری کدام شهر در حال انجام کار است.

زارع‌زاده بیان کرد: باید در چند روز آینده اقدامات فیزیکی مانند لکه‌گیری آسفالت و اصلاح هندسی معابر تمام شود و کار به سمت فضاسازی معنوی برود که اگر این اتفاق در این روزها انجام نشود بعد از آن به درد نمی‌خورد.

وی تاکید کرد: در مسیر تردد زائران اربعین حسینی نیز باید مکان‌های مناسبی برای توقف شبانه زائران در نظر گرفته شود.

به گزارش ایسنا، در ادامه سید محمد علی پورموسوی رئیس کمیسیون اقتصادی شورای شهر اهواز با اشاره به موضوع مطرح شده در این جلسه مبنی بر لزوم فعالیت شهرداری اهواز برای پاکسازی سوسنگرد و کمک به تامین امکانات در مرز چذابه گفت: یکی از مکان‌های تجمع اولیه زائران اربعین حسینی در حاشیه اهواز است و باید در این مناطق فضاهایی برای حضور و استراحت در شأن زائران در نظر گرفته شود.

وی افزود: بنابراین نخستین تکلیف ما رسیدگی به شهر اهواز است نه اینکه ۶۰ کیلومتر آن طرف‌تر در چذابه کار کنیم.

پورموسوی با بیان اینکه ظرفیت موجود در اهواز به اندازه مراکز استان‌های دیگر نیست، گفت: از طرف دیگر، مراکز استان‌های دیگر، پایگاه زائرپذیر نیستند.

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه گذاری، گردشگری و توسعه شهری شورای شهر اهواز تصریح کرد: در این جمع‌بندی‌ها و گراف‌هایی که آقایان در نظر گرفته‌اند، شاید نزدیک‌ترین و ساده‌ترین کار را بهترین کار دانسته‌اند در حالی که بهترین کار نیست. اکنون گفته شده ۲۰ دستگاه اتوبوس از سوی شهرداری اهواز تامین شده در حالی که ظرفیت اهواز این نیست و هم اکنون صدها دستگاه اتوبوس نیاز دارد.

وی عنوان کرد: با البته اکنون وقت این حرف‌ها گذشته اما باید سال آینده از ابتدا این موضوع بسته شود. وظیفه ما این است در اهواز به بهترین شکل از زائران اربعین حسینی پذیرایی کنیم و بعد سر مرز خدمات ارائه دهیم. 

در ادامه محمدحسین ملایی زمانی رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شهر اهواز نیز گفت: ابتدا باید اهواز درست شود و بعد برویم سراغ جاهای دیگر بنابراین بر اساس وظایف محوله باید کار از اهواز آغاز شود.

وی افزود: نباید به دلیل بحث‌هایی که بین ما پیش می‌آید خللی در خدمت به مردم و زائرانی که در مسیر حرکت می‌کنند، ایجاد شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی، امور ورزش و جوانان شورای اسلامی شهر اهواز گفت: انتظار می‌رود حق شهرداری ضایع نشود. نمی‌شود کسی که به مسئولیتش عمل نکرد در حاشیه امنی قرار بگیرد و ما وظیفه‌اش را انجام دهیم. معنی نمی‌دهد کسی که کار را می‌گیرد بگوید کار انجام شد یا نشد.

ملایی زمانی بیان کرد: انتظار می‌رود همین فشاری که به نیروهای شهرداری وارد می‌شود به دیگر سازمان‌های دخیل نیز وارد شود. 

وی با تاکید بر فضاسازی مناسب در اهواز عنوان کرد: مردم اهواز را به علی بن مهزیار می‌شناسند و باید در معرفی آرامگاه علی بن مهزیار و همچنین نقش اهواز در دفاع مقدس بیشتر تلاش شود.

در ادامه حمید دغاغله دبیر اول شورای شهر اهواز نیز گفت: در ورودی اهواز از سمت زرگان کپه‌های خاک وجود دارد که حداقل باید تسطیح شوند تا این فضای زشت از بین برود.

وی افزود: سرویس‌های بهداشتی در پارک‌های مناطق ۲، ۳ و ۶ شهرداری اهواز نیز باید تعمیر شوند و درب این سرویس‌ها به روی زائران باز شود.

وی گفت: یک سری ایستگاه‌های اتوبوس در سازمان عمران شهرداری اهواز وجود دارد که می‌توان ایستگاه‌های بلااستفاده را به صورت امانت در مرز به عنوان سایبان استفاده کرد.

دغاغله با بیان اینکه لکه‌گیری آسفالت منطقه ۶ شهرداری اهواز باید انجام شود، افزود: در مسیر ایستگاه تاکسی به سمت میدان سیاحی که محل تردد زائران است، شرایط به گونه‌ای است که تاکسی با طی ۵۰ متر در چاله می‌افتد. چند ماهی است که مسیر سیاحی به میدان انقلاب نیز کنده شده است و مردم مشکل دارند.

وی افزود: حداقل باید لکه‌گیری سطحی در اطراف مواکب و حسینیه‌های کوی سیاحی که محل حضور زائران اربعین حسینی است، انجام شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی اخبار اجتماعی خوزستان شورای شهر اهواز شهرداری اهواز زائران اربعین حسینی شورای شهر اهواز شهرداری اهواز رئیس کمیسیون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۷۷۱۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام محدودیت‌های ترافیکیِ اجتماع طرح عفاف و حجاب

رئیس پلیس راهور شهرستان اهواز محدودیت‌های ترافیکی برای اجتماع بزرگ مردم اهواز در حمایت از طرح عفاف و حجاب که با حضور سردار رادان؛ فرماندهی کل انتظامی کشور فردا؛ دوشنبه برگزار می‌شود را اعلام کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، سرهنگ سعید حسنوند گفت: در راستای برگزاری باشکوه اجتماع بزرگ مردم شریف اهواز در حمایت از عفاف و حجاب و مجریان طرح نور که با حضور فرمانده محترم انتظامی کل کشور ساعت17 در مصلی اهواز با حضور آحاد مردم  برگزار می‌شود، در این باره محدودیت‌های ترافیکی زیر از ساعت 14 فردا دوشنبه17اردیبهشت جاری اجرا می‌شود که به شرح زیر است:


1_ بلوار آیت الله بهبهانی؛ مسیر شمال به جنوب و جنوب به شمال از تقاطع کیکاوس تا سه راهی سلمان فارسی


2_ تمام معابر منتهی به مصلی مهدیه از خیابان گندمی و حق بین شامل قنواتی، معمارزاده، طالقانی، غفاری، کیوان، خ امام و خ صدرالسادات


3_ تمام معابر منتهی به بلوار آیت الله بهبهانی از خیابان کمپانی حدفاصل خیابان رستگاری تا سلمان فارسی شرقی شامل مهربند مجاهدین خ وکیلی و خیابان های فرعی روبه‌رو مصلی


به گزارش تسنیم، همچنین در راستای روانسازی ترافیک و تسهیل در عبور و مرور شهروندان محترم نیز خیابان های ذیل به‌عنوان مسیر جایگزین در نظر گرفته شده است.


1_خیابان کمپانی مسیر شمال به جنوب و بالعکس
2_خیابان گندمی مسیر شمال به جنوب
3_ خیابان ادهم مسیر جنوب به شمال
4_ خیابان شریعتی مسیر شمال به جنوب 

انتهای پیام/

 

 

دیگر خبرها

  • اعلام آمادگی ۳۵۰۰ زائر پیاده برای تشرف به مشهد در دهه کرامت
  • اعلام محدودیت‌های ترافیکی راهپیمایی حمایت از طرح «نور» در اهواز
  • اعلام محدودیت‌های ترافیکیِ اجتماع طرح عفاف و حجاب
  • زائران ایرانی آماده حج تمتع شدند + تصاویر
  • مرز خسروی روز به روز مورد استقبال بیشتر زائران قرار می‌گیرد
  • آماده باش تیم‌های عملیاتی نیشکر برای مقابله با آبگرفتگی
  • کرمانشاه آماده برگزاری مراسم سالروز عملیات بازی‌دراز
  • وضعیت برق مناطق اهواز به حالت عادی در آمده است
  • آماده‌سازی ۲۵ پارکینگ موتورسیکلت درمحدوده بازار اصفهان
  • پیشنهاد استاندار خوز‌ستان برای صدور گذرنامه اتباع ‌در اربعین