Web Analytics Made Easy - Statcounter

نشست خبری رئیس جمهور/ مذاکرات احیای برجام/ زندانیان ایرانی خارج از کشور/ مذاکرات ایران و عربستان/بررسی طرح بانکداری اسلامی در مجلس و... از موضوعات پربازدید و خبرساز تحریریه سیاسی ایسنا بود که جزییات آن در ادامه می‌آید.

به گزارش ایسنا، برگزاری دومین نشست خبری سید ابراهیم رئیسی با اصحاب رسانه همزمان با هفته دولت در صدر اخبار پربازدید امروز قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهور در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا مبنی بر اینکه قول دادید گشت ارشاد برای مدیران راه‌اندازی می‌کنید، اما گشت ارشاد اجتماعی بیشتر در جامعه منعکس و دیده شده است، برای گشت ارشاد مدیران چه کردید؟ گفت: من وعده کردم و عمل کردم و زیر نظر بازرسی ریاست جمهوری این گشت ارشاد برای مدیران تشکیل شد و بعضی از تخلفات به محض گزارش شدن نتیجه اش در حد برکناری بوده است، حتی در سطح معاون وزیر. موردهایی در رابطه با فساد اعلام شده و خود دولت آنها را به قوه قضاییه معرفی و تحویل داده است. این دستور فقط برای یقه گرفتن نیست، برای این است که اگر دستگاهی توجه نکند، ارشاد و حضور بازرسان آنها را متوجه عمل‌شان کند. دولت مساله نبودن کجی و روابط ناسالم را پیگیری می‌کند.

وی درباره امنیت اجتماعی و گشت ارشاد در جامعه نیز تاکید کرد: زنان و دختران ما عفت و پاکی را از یک فرهنگ و تمدن بسیار قوی و قدیمی در ایران اسلامی دارند و این انتخاب امروز نیست. عفیفه بودن زن ایرانی برای امروز نیست. الان هم در جامعه مدار قانون است، هیچ کس حق کار سلیقه‌ای یا فراقانونی ندارد. ملاک قانون است و احترام به قانون برای همه ضروری است و معتقدم قانون محوری، همه مسایل را حل می کند.

سید ابراهیم رئیسی در بخش دیگری از این نشست با اشاره به تاکیدات خود در زمینه توافق هسته‌ای، یادآور شد: ما تاکید داریم که در توافق، اول تضمین‌های اطمینان‌آور و دوم راستی‌آزمایی عینی و عملی و سوم رفع تحریم‌ها به صورت معنادار و پایدار و چهارم بسته‌شدن ادعاهای سیاسی درباره پادمان که به نظر ما اساسی هم ندارد، انجام شود.

همچنین در بخشی از گفت وگوی ایسنا با یک عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی، درباره رویکرد مجلس نسبت به روند مذاکرات احیای برجام صحبت شد.

احمد امیرآبادی فراهانی با اشاره به اینکه تیم جدید مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان اطلاعات و جزییات را در اختیار نمایندگان قرار می‌دهد، فضای عمومی مجلس نسبت به مذاکرات را خوب توصیف کرد و گفت: برجام و مساله مذاکرات برای حل مشکلات اقتصادی مردم است پس هر مذاکره‌ای که با حفظ حقوق، شأن و اقتدار ملت ایران به حل مشکلات اقتصادی منتج شود، مورد تایید نمایندگان مجلس است؛ ما کاری به شرق، غرب و آمریکا نداریم و فقط حقوق ملت برایمان مهم است.

روزنامه صهیونیستی اورشلیم پست هم در تحلیلی به نحوه امضای احیای برجام و مراحل آن که در آستانه سفر دیوید بارنیا، رئیس موساد به واشنگتن منتشر شده، نوشت که طرفین حاضر در مذاکرات هسته‌ای ایران بر سر بیشتر موارد کلی که در پیش‌نویس ۲۱ ژوئیه اتحادیه اروپا آمده است، توافق دارند.

اورشلیم پست در گزارش خود نوشته که متن اتحادیه اروپا پیاده‌سازی توافق را در چهار مرحله طراحی کرده است.

همچنین نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با ادعای این که توافق احتمالی در مذاکرات وین توافقی بد و دربردارنده خطرات بیشتری نسبت به توافق سال ۲۰۱۵ است، تاکید کرد که این رژیم برای حفظ امنیت خود در قبال آن آماده خواهد بود.

یائیر لاپید در صفحه توییترش از برگزاری نشستی مطبوعاتی درباره توافق هسته‌ای ایران خبر داده و نوشت: این توافق، توافقی بد است. وقتی در سال ۲۰۱۵ امضا شد هم توافق خوبی نبود. امروز خطراتی که در بر دارد بزرگ‌ترند. این توافق به تاریخ پایانش نزدیک‌تر است و ایران در زمینه فناوری در جایگاه متفاوتی قرار دارد.

خبرگزاری رویترز  نیز در گزارشی با استناد به اظهارات منابع مطلع درباره حل‌وفصل مسائل پادمانی در روند احیای توافق هسته‌ای، چهار نتیجه احتمالی را برای تلاش‌های دیپلماتیک ایران و قدرت‌های غربی در این زمینه متصور شد.

دیگر اخبار مرتبط را در لینک های زیر بخوانید.

در دولت رئیسی اهرم فشار آمریکا در مذاکرات هسته‌ای ضعیف شده است

در روزهای آینده تصمیمات بعدی را درباره پاسخ ایران خواهیم گرفت

دیدار و گفت‌وگوی برجامی سفرای روسیه و چین در ایران

***

اقدامات وزارت خارجه برای آزادی ایرانیان زندانی در خارج از کشور هم از دیگر اخبار مورد توجه مخاطبان بود.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به این سوال که وزارت امور خارجه چه برنامه‌ای برای آزادی ایرانیان زندانی در خارج از کشور و نقل و انتقال و بازگرداندن آنان دارد، ضمن تشریح مراحل پیگیری وضعیت زندانیان خارج از کشور گفت: تلاش برای آزادی زندانیان یا انتقال آنها به ایران از  وظایف این وزارتخانه است و این اقدامات در مکانیزم‌های مختلفی صورت می‌گیرد.

بنا بر اعلام یک منبع در وزارت خارجه عراق در گفت وگو با العربی الجدید، تعویق دور ششم مذاکرات ایران و عربستان از سوی بغداد نبود بلکه با توجه به اوضاع موجود، دو کشور خودشان ترجیح دادند که مذاکرات به تعویق بیفتد.

به گفته این منبع مطلع قرار بود دور ششم مذاکرات ایران و عربستان در اواخر جولای برگزار شود و بغداد تمام تدارکات و آمادگی ها برای برگزاری این نشست که قرار بود با مشارکت مسئولان عالی رتبه دو کشور باشد را انجام داده بود اما تحولات سیاسی در عراق و هجوم طرفداران جریان صدر به منطقه خضرا منجر به تعویق این دور از مذاکرات شد.

همچنین یک مسئول در وزارت خارجه عراق که نام او ذکر نشده در گفت‌وگو با العربی الجدید تاکید کرد که فواد حسین، وزیر خارجه عراق در سفرش به تهران در خصوص پرونده‌های متعددی رایزنی خواهد کرد که اغلب آن ها داخلی هستند اما دور ششم مذاکرات تهران و ریاض که به تعویق افتاده است نیز در دستور کار این سفر است.

ظهر امروز از فواد حسین به تهران آمده وحسین امیرعبداللهیان  در محل وزارت امور خارجه از او استقبال کرد.

واکنش محمد مرندی به پیام توییتری مایک پمپئو که در بر دارنده بخشی از مزامیر داود است، هم از خبرهای پرمخاطب بود. این واکنش از سوی مرندی در پی این مطرح شده است که پمپئو دو سال پیش در یکی از سخنرانی‌هایش به اقدامات غیراخلاقی در سازمان سیا اذعان کرد.

مشاور تیم مذاکره‌کننده ایران نقل قولی از پمپئو را درباره دوران خدمتش در سازمان سیا در صفحه توییترش منتشر کرده و نوشت: « ما دروغ می‌گفتیم، فریبکاری می‌کردیم، دزدی می‌کردیم».

در جریان بررسی گزارش شور دوم کمیسیون اقتصادی در خصوص طرح بانکداری جمهوری اسلامی ایران در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی، نمایندگان تصویب کردند که تراکنش‌هایی که مبلغ آن‌ها از حدی بیشتر باشد، تنها در صورتی قابل انجام است که شناسه یکتای صورتحساب الکترونیکی مربوط در فرم درخواست انتقال وجه در سامانه حاکمیتی بانک مرکزی ثبت شده باشد.

 دیگر مصوبات جلسه نوبت صبح امروز مجلس درباره طرح بانکداری اسلامی را می توانید درلینک های زیر دنبال کنید.

ارجاع بند مربوط به سازوکار تشکیل شورای فقهی بانک مرکزی به کمیسیون اقتصادی

موسسات اعتباری مکلف به شفاف کردن سامانه‌های عملیاتی خود شدند

هیات بدوی و تجدیدنظر انتظامی در بانک مرکزی تشکیل می‌شود

تعیین احکام مرتبط با «شخص تحت نظارت» در طرح بانکداری اسلامی

اختیارات و وظایف معاون تنظیم‌گری و نظارت بانک مرکزی مشخص شد

حدود وظایف «معاون تنظیم‌گری و نظارت» بانک مرکزی تعیین شد

سازوکار مجلس برای پیشگیری از وقوع بحران مالی در موسسات اعتباری

ساز و کار تعیین هیات سرپرستی موقت برای موسسات اعتباری تعیین شد

***

نعیم رضا نظامی چهارمحالی وکیل مدافع سپیده رشنو هم  از فک قرار بازداشت موقت موکلش و صدور قرار وثیقه برای او خبر داد و گفت: جلسه اول رسیدگی به اتهامات موکلم برگزار شد و قرار بازداشت موقت او فک و تبدیل به قرار وثیقه شد.

۲۹ مردادماه سال جاری مرکز رسانه قوه قضاییه از صدور و ابلاغ کیفرخواست برای «سپیده رشنو» به اتهام اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور خبر داده بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: برگزیده ها نشست خبری رئیس جمهور زندانیان خارج از کشور مذاکرات ایران و عربستان مذاکرات احیای برجام بانکداری اسلامی سپیده رشنو مذاکرات ایران و عربستان طرح بانکداری خارج از کشور وزارت خارجه بانک مرکزی گشت ارشاد هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۷۷۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسرائیل : در صورت دستیابی به توافق تبادل اسرا، عملیات رفح را به تعویق می‌اندازیم

وزیر خارجه اسرائیل اعلام کرد در صورت دستیابی به توافق مبادل اسرا، حمله نظامی در رفح به تعویق می‌افتد.

به گزارش ایسنا، «یسرائیل کاتس» وزیر خارجه اسرائیل امروز شنبه در حساب کاربری خود در ایکس گفت اگر دستیابی به توافق تبادل اسرا صورت بگیرد، حمله نظامی اسرائیل به رفح به تعویق می افتد.

در همین زمینه، «یائیر لاپید» رئیس اپوزیسیون اسرائیل گفت: «اگر انتخاب بین توقف جنگ در غزه و انعقاد توافق اسرا است، پس باید به سمت توافق پیش برویم.»

همچنین امروز خانواده‌های اسرای اسرائیل در غزه پس از انتشار پیام ویدئویی القسام درباره کشته شده ده‌ها نفر از اسرای صهیونیست در حملات رژیم صهیونیستی به غزه عنوان کردند: اسرائیل باید انتخاب کند، حمله به رفح یا توافق برای مبادله اسرا؟!

خانواده‌های اسرای اسرائیل تأکید کردند: «باید جنگ را متوقف کرد و بهای آن را پرداخت و حمله به رفح صرفا هزینه‌ای اضافی خواهد بود.»

القسام به تازگی در پیامی ویدئویی اعلام کرد: «فشار نظامی منجر به کشته شدن ده‌ها اسیر اسرائیلی در دستان ما شد و بقیه اسرا را هم از جشن گرفتن عید پسح همراه با عزیزانشان محروم ساخت.»

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • مهلت ۱۰ روزه تل‌آویو به حماس برای پذیرش شروط خود
  • دومین خبر جعلی به‌نام ایسنا طی ۲ ماه اخیر/ نظر صریح ساترا درباره یک سریال
  • اسرائیل : در صورت دستیابی به توافق تبادل اسرا، عملیات رفح را به تعویق می‌اندازیم
  • نشست خبری سرمربی تیم ملی والیبال ایران؛ فردا
  • تهدید به بازنگری در دکترین هسته‌ای؛ آیا امیدی برای توافق باقی مانده؟
  • نشست خبری تعدادی از کاندایداهای زن تهران در ایسنا
  • آغاز نشست خبری تعدادی از کاندایداهای زن تهران در ایسنا
  • اولین ملاقات سرمربی جدید با خبرنگاران: فردا ساعت ۹
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • تعویق تخلیه دانشجویان حامی غزه از دانشگاه کلمبیا/ بازداشت۳۳دانشجو