Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@15:31:38 GMT

مهارت‌آموزی در معضلات اجتماعی سرنخ حل مشکلات است

تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۷۷۴۸۹

مهارت‌آموزی در معضلات اجتماعی سرنخ حل مشکلات است

ایسنا/اردبیل  مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل گفت: مهارت‌آموزی در معضلات اجتماعی سرنخ حل مشکلات است.

رحیم یونسی ۷ شهریور در بازدید از مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان خلخال با بیان این مطلب افزود: نیروی کار ماهر، کننده کار است و حقیقتاً در بحث صنعت نیروی ماهر کمی داریم.

وی اضافه کرد: نیروی انسانی باید مهارت کافی و لازم را دریافت کنند زیرا کمتر نیروی ماهر بیکاری وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بیان کرد: یکی از دغدغه‌ها و مقوله‌های سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، توانمندسازی دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی است که بعد از فارغ‌التحصیل شدن با بازار کار فاصله زیادی دارند.

یونسی ضمن معرفی مراکز جوار دانشگاهی و کارگاهی در کارخانه‌ها اظهار کرد: این مراکز باتوجه‌به مهارت‌های مورد نیاز منطقه، مهارت را جایگزین چند واحد دانشگاهی خواهد نمود ودانشجویان را به سمت مهارت سوق می‌دهد.

وی افزود: درصدد هستیم که نیازهای شهرک‌های صنعتی و اصناف را در مورد نیروی ماهر برطرف کنیم و در حال حاضر پیش‌بینی مشاغل بلندمدت و خوش‌آتیه در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی سازمان فنی و حرفه ای مهارت آموزی اشتغال فنی و حرفه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۷۷۴۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین‌نامه توسعه و تقویت مهارت‌آموزی دانش‌آموزان تصویب شد

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدمهدی کاظمی، معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش در صفحه ویراستی خود نوشت: نقش آموزش‌وپرورش در مهارت‌آموزی، سال‌هاست که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب بوده و در دیدار روز گذشته کارگران نیز مجدد به آن اشاره فرمودند.

وی افزود: از مسیر تقویت آموزش‌های فنی، حرفه‌ای و مهارتی، به عنوان یکی از قطعه‌های پازل توسعه اقتصادی کشور، برنامه‌ریزی شد؛ دولت مردمی در جلسه دیروز هیئت وزیران، به پیشنهاد وزارت آموزش و پرورش، آیین نامه توسعه و تقویت مهارت‌آموزی دانش‌آموزان را تصویب کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ثبت نام مشوق‌های سربازان ماهر از ۱۵ اردیبهشت‌ماه
  • آغاز طرح آموزش شنا به دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد
  • آیین‌نامه توسعه و تقویت مهارت‌آموزی دانش‌آموزان تصویب شد
  • مهارت‌آموزی دانش‌آموزان به تصویب رسید‌
  • جزئیات اعطای مشوق‌های مهارت آموزی به سربازان ماهر اعلام شد
  • مشوق‌های سربازان ماهر اجرایی شد
  • مشوق‌های سربازان ماهر اجرایی شد/ تشریح جزئیات بهره‌مندی از تسهیلات قرارگاه مهارت‌آموزی
  • مهارت آموزی ۱۵۰۰ بانوی بیرجندی در رشته‌های فنی و حرفه‌ای
  • چرا آموزش مهارت به کارگران ضرورت دارد؟
  • ۷۴ درصد از زندانیان ندامتگاه خورین ورامین مشغول به کار شدند