Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش تابناک به نقل از خبرگزاری دویچه وله، یک روزنامه سوئدی از محاکمه دو شهروند «ایرانی‌تبار» در این کشور به اتهام «جاسوسی» خبر داد.

 روزنامه سوئدی «اکسپرسن» در گزارشی مدعی شد این دو برادر ایرانی‌تبار شاغل در نیروی پلیس و نهاد‌های امنیتی سوئد به اتهام «جاسوسی» محاکمه می‌شوند.

این گزارش بدون ذکر به نام این دو برادر، اشاره می‌کند که این دو در سنین کودکی به سوئد آمده‌اند و شهروندی این کشور را در نوامبر سال ۱۹۹۴ به دست آورده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، برادر بزرگتر از ماه مارس سال ۲۰۱۱ تا زمان بازداشت خود در سال ۲۰۲۱، در بخش‌های حساس پلیس امنیتی و نظامی این کشور کار کرده است.

گفته می‌شود برادر کوچکتر که ۳۵ سال دارد نیز پیش از این در آکادمی پلیس سوئد تحصیل کرده است.

همچنین برادر بزرگتر با سن حدود ۴۰ سال، مدتی را در سرویس امنیتی سوئد (SÄPO) و همچنین در واحد‌های اطلاعاتی ارتش سوئد، از جمله دفتر جمع‌آوری اطلاعات ویژه (KSI) که یکی از سری‌ترین بخش‌های سرویس مخفی نظامی این کشور محسوب می‌شود، فعالیت کرده است.

روزنامه اکسپرسن در ادامه گزارش داده که برادر بزرگتر متاهل و دارای چند فرزند است و زبان فارسی را نیز به خوبی صحبت می‌کند. با وجود این، هنوز مشخص نیست که اتهام جاسوسی این دو تن در ارتباط با کدام کشور است.

دادگاه استکهلم پنج‌شنبه گذشته دادستان‌ها و وکلای هر دو برادر را احضار کرده است تا در خصوص اتهامات مربوط به جاسوسی این دو تحقیق کند.

گفته می‌شود یکی از اعضای نیرو‌های مسلح سوئد با نام رمزی FM ۰۱۹ که طبق این گزارش، با فعالیت برادر بزرگتر مرتبط بوده است نیز در این جلسه حضور داشت.

منبع: تابناک

کلیدواژه: آیت الله ناصری مذاکرات وین سامانه سماح انتخابات فوتبال پیاده روی اربعین هفته دولت اکسپرسن استکهلم ایرانی تبار آیت الله ناصری مذاکرات وین سامانه سماح انتخابات فوتبال پیاده روی اربعین هفته دولت برادر بزرگتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۷۷۵۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پخش فیلمی در تلویزیون همزمان با اعتراضات دانشجویی در آمریکا

همزمان با اعتراضات دانشجویی در آمریکا نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی، «محاکمه ۷ شیکاگویی» امشب از شبکه نمایش پخش می‌شود. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، «محاکمه 7 شیکاگویی» محصول 2020  یکشنبه 9 اردیبهشت ساعت 19 روی آنتن می‌رود.

این فیلم روایتی از دادگاه هفت نفر از رهبران جنبش مخالف جنگ ایالات متحده علیه ویتنام است که به اتهام عبور از مرز های ایالتی به قصد شورش، تحت محاکمه قرار گرفتند.

بازیگرانی چون ادی ردمین، الکس شارپ، ساشا بارون کوهن، جرمی استرانگ، جان کارول لینچ، یحیی عبدالمتین دوم، مارک رایلنس و جوزف گوردون لویت در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند.

روایت فاطمه غفاری از ساخت فیلم و سریال کمتر از یک سال

«محاکمه 7 شیکاگویی » در مراسم اسکار 2021 در 6 بخش و در مراسم بفتا در سه بخش، نامزد دریافت جایزه بوده است.

گفتنی است، فیلم سینمایی «محاکمه 7 شیکاگویی» یکشنبه شب ساعت 19 پخش می‌شود و بازپخش آن روز دوشنبه ساعت‌های 3 بامداد و 15 خواهد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نتانیاهو: دادگاه لاهه به جنگ ما آمده است | سایه اتهام ارتکاب جنایات جنگی بر سر رهبران صهیونیست
  • (عکس) مراسم رونمایی از کتب نقض حقوق بشر در کانادا و سوئد
  • مطهری: گل محمدی بزرگتر و فنی‌ترین مربی ایران است
  • ماجرای "ترور رامین یکتاپرست، شهروند ایرانی" چیست؟
  • فیلم/ هتک حرمت مجدد قرآن کریم در سوئد
  • هتک حرمت مجدد قرآن کریم در سوئد | ویدئو
  • وزیری‌تبار، قره‌نی‌نواز سال کودتا: قمرالملوک پیر دیر است و برایم ارشدیت دارد/ از مردها بنان و بنان و بنان
  • تویوتا برای جوانان و خانواده ها خودروی برقی می سازد
  • پخش فیلمی در تلویزیون همزمان با اعتراضات دانشجویی در آمریکا
  • نابسامانی جمع آوری زباله در منطقه مسکونی مهر رازی کرمانشاه