Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-01@17:04:35 GMT

وکیل دیوان عالی کشور در تهران + نکات انتخاب وکیل خوب

تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۷۷۶۴۷

وکیل دیوان عالی کشور در تهران + نکات انتخاب وکیل خوب

وکلایی با تخصص های مختلف وجود دارند که در زمینه های مختلف حقوقی فعالیت دارند ... - اخبار بازار -

وکلایی با تخصص های مختلف وجود دارند که در زمینه های مختلف حقوقی فعالیت دارند اما از پرونده هایی که مسلماً در سال های اخیر بیشترین متقاضی را داشته است، موضوعات دیوان عالی است. این تا حدی به لطف دیوان عالی کشور می باشد که طیف وسیعی از مسائل حقوقی را پوشش می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر پرونده ای در دادگاه عالی کشور دارید، نکاتی را در مورد چگونگی شروع به کار بخوانید....

وظایف وکیل دیوان عالی کشور چیست؟

وکیل دیوان عالی، وکیلی است که در مورد پرونده های دیوان عالی کشور تخصص دارد. وظایف وکیل دیوان عالی کشور بسته به موضوع آن متفاوت است، اما معمولاً شامل تحقیق در مورد قانون و تهیه خلاصه حقوقی و مدارک مورد نیاز می شود.

طبق اصل 161 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، اختیارات و وظایف دیوان عالی کشور را به طور کلی، اینگونه بیان نموده است:

مرجع دیوان عالی کشور به منظور نظارت بر اجرای صحیح قوانین، در محاکم و ایجاد وحدت رویه قضایی بین دادگاه ها و انجام مسئولیت‌ های محول شده طبق قانون بر اساس ضوابطی که رئیس قوه قضاییه، تعیین می‌ کند، تشکیل شده است

و اما اختیارت و وظایف دیوان عالی کشور را بر اساس قوانین عبارتند از:

نظارت بر اجرای صحیح قوانین در محاکم

ایجاد وحدت رویه قضایی

حل اختلاف در صلاحیت و تعیین مرجع صالح

موافقت با اعاده دادرسی از احکام کیفری

رسیدگی به تخلف رئیس جمهور

دیوان، مرجع فرجام خواهی آرای صادره از دادگاه های حقوقی و کیفری بوده و در مرحله اعاده دادرسی نیز، علاوه بر اعمال اعاده دادرسی موضوع ماده 477 توسط رئیس قوه قضاییه، مرجع تجویز اعاده دادرسی آرای قطعی کیفری نیز محسوب می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، با ما همراه شوید

مشاوره با بهترین وکیل دیوان عالی کشور

اگر درگیر یک مشکل قانونی هستید و به یک وکیل دیوان عالی نیاز دارید که برای ارتباط با وکیل دیوان عالی کشور  اینجا  کلیک کنید، با یکی از وکلای برتر کشور مشورت کنید. آن‌ها از پیچیدگی‌های پرونده‌هایی که در دیوان عالی کشور مطرح شده اند آگاهی دقیقی دارند و می‌توانند مشاوره حقوقی معتبری ارائه دهند که ممکن است به شما در رهایی از یک موقعیت دشوار کمک کند

 

شماره تماس وکیل کارشناس دیوان عالی کشور

در صورت داشتن هرگونه مشکل حقوقی و نیاز به صحبت با وکیل متخصص، شماره تماس گروه وکلای دیوان عالی کشور09129353470 و 09199353470 می باشد. وکیل می تواند در مورد هر سوال حقوقی یا مشکلی که ممکن است با آن روبرو شده و ذهنتان را درگیر کرده است به شما کمک کند

مرجع پیگیری پرونده در دیوان عالی کشور کجاست؟

اگر می خواهید اقامه دعوا نمایید باید بدانید که تقدیم دادخواست مستلزم پرداخت هزینه های دادرسی می باشد . در این خصوص ماده 19 قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری مطرح کرده است که هزینه دادرسی در شعب بدوی دیوان مبلغ صدهزار ریال و در شعب تجدید نظر مبلغ دویست هزار ریال می باشد.

البته طبق تبصره ای در این خصوص بیان می دارد مبلغ اعلام شده در این ماده متناسب با نرخ تورم اعلام شده و توسط بانک مرکزی هر سه سال یک بار به پیشنهاد رئیس دیوان و به تاییده رئیس قوه قضاییه و تصویب هیات وزیران می تواند مورد تعدیل واقع شود

جهت پیگیری پرونده مطرح شده در دیوان عالی کشور می توان از سامانه الکترونیکی ثنا پیگیری بفرمایید. جهت ثبت نام در این سامانه بایستی از دفتر خدمات الکترونیک قضایی اقدام نمایید.

آدرس دیوان عالی کشور کجاست؟

آدرس:

تهران-خیابان خیام- رو بروی پارک شهر- کاخ دادگستری- طبقه چهارم- اداره روابط عمومی و تشریفات دیوان عالی کشور

شماره تماس:02138581

 

آشنایی با وکیل تضمینی برای اعاده دادرسی در دیوان عالی کشور

اگر برای محاکمه مجدد پرونده خود به یک وکیل تضمینی نیاز دارید، بهتر است با بهترین وکیل دیوان عالی از دفتر وکلای دیوان مشورت کنید. این گروه حقوقی نه تنها در قانون دیوان عالی تجربه بالایی دارند، بلکه شبکه گسترده ای از ارتباطات با توجه به تعدد پرونده هایی که داشتند، دارند. با سپردن پرونده تان به گروه تخصصی وکلای دیوان، با توکل به خدا و تلاش و پشتکار وکیل ، مطلوب ترین نتیجه ممکن را دریافت خواهید کرد

چگونه در دیوان عالی کشور شکایت کنیم؟

به موجب ماده 379 قانون آیین دادرسی مدنی شما باید دادخواست خود را به دادگاهی که رای مربوطه را صادر نموده ارائه دهید تا اقدامات لازم راجع به ثبت درخواست شما توسط مدیر دفتر شعبه دادگاه صورت بپذیرد اما در هر حال حاضر این درخواست همانند سایر مراتب اعتراض شروع ثبتدادخواست از سامانه خدمات الکترونیک قضایی بوده است

تعداد شعب دیوان عالی کشور در ایران

مقر اصلی دیوان عالی کشور در تهران است و تا خرداد 1393، 42 شعبه داشته ‌است که 5 شعبه آن در قم، 3 شعبه در مشهد و بقیه در تهران هستند

هر شعبه با دو قاضی (یک رئیس و یک مستشار) تشکیل می‌شود و می‌تواند یک عضو معاون داشته باشد که در صورت لزوم وظایف هر یک از دو عضو شعبه را عهده‌دار می‌شود. حق نگارش رأی با رئیس و مستشار است

وکیل دیوان عالی کشور در تهران

دیوان عالی ایران عالی ترین دادگاه کشور است. دادگاه دارای سه شعبه مدنی، کیفری و اداری است. تعداد قضات دادگاه در طول سال‌ها متفاوت بوده است، اما در حال حاضر به 9 نفر رسیده است.

دیوان عالی ایران در اصل به عنوان دادگاه عالی برای رسیدگی به پرونده های مربوط به احکام سلطنتی و سایر امور دولتی تأسیس شد. با گذشت زمان، صلاحیت دادگاه به گونه ای افزایش یافته است که طیف گسترده ای از مسائل حقوقی را در بر می گیرد. امروزه دیوان عالی وظیفه تفسیر قوانین ملی و بین المللی و همچنین حل و فصل اختلافات بین دادگاه های دو استان را بر عهده دارد

دفتر مرکزی دیوان عالی ایران در تهران است. شعبه مدنی پرونده های مربوط به موضوعات حقوق خصوصی مانند قراردادها، مالکیت اموال و ارث را رسیدگی می کند. شاخه جنایی به جرایمی مانند قتل، تجاوز جنسی، سرقت و آتش زدن می پردازد. شعبه اداری حل و فصل اختلافات بین نهادهای دولتی مانند وزارت بهداشت و رفاه، وزارت آموزش و پرورش و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

تصمیمات دیوان عالی کشور چگونه ابلاغ می شود؟

تصمیمات دیوان عالی با استفاده از خلاصه پرونده ها، نظرات کتبی و مخالفت ها از طریق سامانه ثنا به موکل ابلاغ می شود. کسانی که به رای صادر شده اعتراض داشته داشند اگر در ایران ساکن هستند می توانند ظرف مدت 20 روز اعتراض خود را ثبت نمایند و اگر هموطنان در خارج از کشور زندگی می کنند دو ماه فرصت اعتراض دارند.

مرجع رسیدگی به تخلفات قضات دیوان عالی

قاضی هم مانند اشخاص دیگر در جامعه ممکن است مرتکب جرم یا تخلف شود

مرجع رسیدگی به تخلفات قضات، دادگاه عالی انتظامی قضات و هیات عمومی دیوان عالی کشورمی باشد وپس از اظهارنظر دادستان کل به موضوع تخلف قضات در این هیات مطرح می گردد.

قانون اساسی در اصل 171 به این مساله پرداخته و در مواردی قاضی و در مواردی دولت را مسوول جبران خسارت دانسته و اینچنین مقرر داشته: در صورتی که به دلیل تقصیر یا اشتباه قاضی ضرر مادی یا معنوی به کسی وارد شود، این ضرر باید جبران شود. اگر این ضرر به دلیل قصور قاضی باشد، خود او مسوول جبران خسارت است و در صورتی که به علت اشتباه او صورت گرفته باشد، دولت مسوول جبران خسارت خواهد بود

بنابراین با توجه به ماده 171 قانون اساسی ، قانونگذار به مناسبت شغل قضات، مصون نخواهد بود و همچنین راه هایی برای طرح شکایت از آنان در نظر گرفته شده است.

"این مطلب تبلیغاتی است"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وکیل دیوان عالی کشور دیوان عالی کشور دیوان عالی کشور اعاده دادرسی پرونده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۷۷۶۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسیدگی به پرونده‌های قضایی باحضور رئیس دیوان عدالت اداری کشور

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، رئیس دیوان عدالت اداری کشور در بوشهر گفت: معاونان دیوان عدالت اداری برای ارائه مشاوره و بررسی مشکلات و سوالات مردم از دستگاه‌های اجرایی در دادگستری بوشهر حاضر شده‌اند تا مردم این استان بتوانند بدون سفر به تهران، پیگیر شکایت‌های خود باشند.

حجت الاسلام والمسلمین مظفری افزود: در این سفر دو روزه مردم استان بوشهر در زمینه رسیدگی به پرونده‌ها و تاخیر در اجرای بعضی از احکامی که در مجموعه دیوان عدالت اداری صادر شده و دستگاه‌های اجرایی به هر دلیل در اجرای آن تعلل داشته‌اند و نیز در حوزه اجرای احکام، می‌توانند مشکلات خود را با معاونان دیوان عدالت اداری در میان بگذارند.

وی با بیان این‌که به شکایت مردم در مدت ۱۵ روز پاسخ داده خواهد شد، اضافه کرد: در برخی موارد که مردم تقاضای تسریع در صدور حکم را دارند اگر مشکل و موانع قانونی وجود نداشته باشد در مدت ۱۵ روز حکم صادر خواهد شد.

رئیس دیوان عدالت اداری کشور بیان داشت: در روز دوم سفر یعنی پنج‌شنبه، سه کارگروه تخصصی با مدیران استانی برگزار می‌شود تا دغدغه‌های مدیران شناسایی و عواملی که موجب تشکیل پرونده و شکایت در دیوان شده، مطرح شود.

وی اظهار کرد: بر اساس آمار، استان بوشهر نسبت استان‌هایی که به لحاظ جمعیتی هم رده هستند ورودی پرونده مناسبی دارد و به‌ویژه در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ در بعضی بخش‌ها کاهش ۴۰ درصدی شکایت‌ها را داشته است.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر نیز گفت: اطلاع رسانی برای حضور رئیس و معاونان دیوان عدالت اداری کشور از یک ماه قبل انجام شد و افرادی که مشکلاتی داشتند و متقاضی ملاقات حضوری بودند در این مدت نام‌نویسی کردند و برای روز اول ۱۳۰ نفر از سراسر استان نوبت دارند.

مهدی مهرانگیز افزود: در این ملاقات‌ها مردم می‌توانند مشاوره گرفته یا حتی در صورت داشتن شماره پرونده رای بررسی پرونده خود به معاونان اطلاع دهند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • رسیدگی به پرونده‌های قضایی باحضور رئیس دیوان عدالت اداری کشور
  • نکات حقوقی و قوانین مربوط به دیه
  • جرم معلم بلاگرها چیست؟ + فیلم
  • دستاوردهای آموزش عالی در ۴۰ سال گذشته در کشور بی‌نظیر بوده است
  • رئیس دیوان عالی کشور: منشأ موج بیداری دانشجویان آمریکایی، انقلاب اسلامی است
  • امکان آزادی مشروط بابک زنجانی با تایید رییس قوه قضاییه
  • وجدان مراکز علمی و دانشگاهیان در غرب بیدار شده است
  • جلوگیری از تضییع حقوق شهرداری تهران در پرونده ۷۷ میلیاردی
  • آزادی مشروط در انتظار بابک زنجانی؟
  • کوهپایه زاده: بابک زنجانی امکان بهره‌مندی از «آزادی مشروط» را دارد