Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@22:29:51 GMT

احتمال حمله به آمریکا از خاک افغانستان بالا رفته است

تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۷۷۶۷۷

احتمال حمله به آمریکا از خاک افغانستان بالا رفته است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیویورک‌پست، «مایک پمپئو»، وزیر خارجه سابق آمریکا به مقامات این کشور هشدار داد که در پی خروج تحقیرآمیز آمریکا از افغانستان، این احتمال وجود دارد که آمریکا بار دیکر به شیوه حملات ۱۱ سپتامبر، هدف حمله قرار گیرد.

پمپئو در گفت‌وگو با یک برنامه رادیویی گفت: ما به احتمال زیاد همانند حملات ۲۰ سال پیش به نیویورک‌، هدف حمله قرار می‌گیریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکنون نسبت به یک سال گذشته، احتمال اینکه ما از خاک افغانستان هدف حمله قرار گیریم، بسیار زیاد است.

وی همچنین با یادآوری خروج تحقیرآمیز آمریکا از افغانستان افزود: آمریکا به علت خرابکاری جو بایدن در خروج از افغانستان، تحقیر و سرافکنده شد.

وزیر خارجه آمریکا در توصیف خروج نیروهای این کشور از افغانستان گفت: اکنون یک سال می‌گذرد از آنچه همه با چشمان خود مشاهده کردند که چگونه آمریکایی‌ها فرار کردند. در حالی که ما در حال فرار از افغانستان بودیم، مردم افغانستان به هواپیمای آمریکایی چسبیده بودند.

پمپئو که پیش از وزارت خارجه، زمانی ریاست آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) را هم به عهده داشته در ادامه، نحوه خروج آمریکا از افغانستان را «افتضاح» توصیف کرد و گفت: این خروج، آمریکا را در عرصه جهانی شرمسار کرد؛ امنیت ما را کمتر کرد و پوتین (رئیس‌جمهور روسیه) را متقاعد کرد که او می‌تواند عملیاتش علیه اوکراین را آغاز کند.

به نوشته نیویورک‌پُست، آگوست گذشته (۲۰۲۱)، با قدرت‌گیری طالبان در افغانستان، نیروهای آمریکا پس از ۲۰ سال این کشور را ترک کردند.

کد خبر 5576342

منبع: مهر

کلیدواژه: مایک پمپئو طالبان آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا افغانستان رژیم صهیونیستی روسیه عراق ایالات متحده امریکا جنگ اوکراین اوکراین فلسطین سوریه اتحادیه اروپا ترکیه تایوان افغانستان جو بایدن ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۷۷۶۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶ نفر در حمله به نمازگزاران در هرات افغانستان جان باختند

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، رسانه‌های افغانستان گزارش دادند که در حمله افراد مسلح ناشناس به مسجد امام زمان (عج) شهرک اندیشه در شهرستان گذره در هرات، تعدادی از نمازگزاران به شهادت رسیده‌اند.

بر اساس اعلام این رسانه، حادثه هنگام نماز مغرب و عشاء روی داده است.

گفته می‌شود امام جماعت این مسجد به همراه ۵ نفر دیگر از جمله یک کودک نیز در این حمله به شهادت رسیده‌ و تعدادی هم مجروح شده‌اند.

مقامات دولت موقت طالبان در افغانستان هنوز در این خصوص واکنشی نشان نداده‌اند.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بدون خروج نیروهای پشتیبانی سریع ازمنطقه‌های اشغالی صلحی درکارنیست
  • استمرار فعالیت سامانه بارشی در لرستان تا روز شنبه
  • بالا گرفتن احتمال کشتن چند دانشجوی معترض توسط پلیس/ چت پلیس نیویورک: فکر کنم به یکی از دانشجوها شلیک کردیم! + فیلم و عکس
  • فرمانده حشد الشعبی: تهدیدهای آمریکا ما را نمی‌ترساند
  • هشدار احمد مسعود درباره احتمال حمله تروریستی از خاک افغانستان به آمریکا و اروپا
  • میدل ایست آی: اسرائیل قصد دارد مانع خروج مردان از رفح شود
  • حمله تروریستی به مسجدی در هرات/ ۶ نمازگزار کشته شدند
  • حمله افراد مسلح به نمازگزاران در هرات افغانستان؛ هفت نفر به شهادت رسیدند
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۱ |برنت ۸۸ دلار و ۳۳ سنت شد
  • ۶ نفر در حمله به نمازگزاران در هرات افغانستان جان باختند