Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل تعاون ،کار و رفاه اجتماعی از اجرای ۸۰ عنوان برنامه در گلستان طی هفته تعاون خبر داد و گفت: از شاخص ترین این طرح ها می توان به افتتاح ۱۵ طرح استانی و یک طرح به عنوان شاخص ملی اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا از گرگان؛ حسینعلی خواجه مظفری امروز یک شنبه (۷شهریور) در نشست خبری با رسانه ها اظهار کرد: در هفته تعاون تقریبا ۸۰ عنوان برنامه در سطح استان اجرا خواهد شد و از برنامه های شاخص این هفته می توان به ۱۵ طرح استانی و یک طرح به عنوان شاخص ملی که با حضور رئیس جمهور یا معاون اول وی افتتاح خواهد شد، اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.

وی همچنین گفت: روز سه شنبه ۹ شهریور از نماد تعاون شهر در آق قلا رونمایی خواهد شد.

مدیر کل تعاون ،کار و رفاه اجتماعی با تاکید به اینکه فرهنگ تعاون یکی از موارد مغفول مانده است بیان داشت:  تعاون امروز به رتبه ای رسیده که ۱۲شرکت دانش بنیان در سطح استان دارد و یک شرکت دانش بنیان نیز در هفته تعاون افتتاح خواهد شد.

خواجه مظفری گفت: از طرح های دیگر هفته تعاون می توان به افتتاح متمرکز تعاونی ها در شهرستان گمیشان، تقدیر از تعاونی های برتر ملی در تهران، برگزاری کرسی تعاون و تور مجازی، برگزاری همایش یا  جشنواره تعاونی های برتر با حضور استاندار، تقدیر از ۱۲ تعاونی برتر استانی و یک تعاونی برتر ملی و تشکیل  ۲۴ تعاونی فراگیر ملی برای سه دهک پایین درآمدی جامعه (شامل افراد تحت پوشش کمیته امداد،بهزیستی) نام برد.

وی افزود: انعقاد تفاهم نامه با میراث فرهنگی، شیلات ، فنی و حرفه ای،بسیج سازندگی،ورزش و جوانان و بنیاد علوی، پرداخت تسهیلات ۱۴۵ میلیارد و ۳۰۰میلیونی از محل رونق تولید به تعاونی ها، اعطا ۶۴ میلیون کمک بلاعوض به تعاونی ها  (حدود ۳ الی ۴ میلیون کمک بلاعوض به تعاونی های فراگیر ملی ) و پرداخت تسهیلات ۱ میلیارد و۳۰۰میلیونی به تعاونی ها از محل تفاهم نامه با صندوق کارآفرینی امید از دیگر عناوین برنامه های هفته تعاون است.

خواجه مظفری با اشاره به فعال کردن تعاونی ها در روستاها گفت: در این راستا تفاهم نامه‌ای با بسیج سازندگی و استانداری و دستگاههای دیگر  به امضا رسانده ایم که در هر روستا یک تعاونی فعال در راستای اشتغال زایی داشته باشیم.

فعال کردن تعاونی ها در ۶۰ روستای استان 

 وی اضافه کرد: تا کنون با حدود ۶۰ روستا تفاهم نامه امضا شده و تعاونی ها فعال شده اند.

وی گفت: اگر در هر روستا یک تعاونی فعال کنیم به  پیشرفت خوبی در زمینه اشتغال خواهیم رسید.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۳۰۰۰تعاونی فعال در سطح استان داریم و بیشترین تعاونی های فعال ما در بخش کشاورزی و خدمات فعالیت می کنند.

مدیر کل تعاون گفت: ۳۳ درصد تعاونی ها در بخش کشاورزی و حدود ۲۹ درصد در بخش خدمات و تقریبا ۱۸ درصد در بخش صنعت و بقیه هم در بخش های دیگر فعالیت دارند.

وی ادامه داد: ۱۴۴ تعاونی روستایی داریم که ۶ هزار و ۴۴۸ نفر در این تعاونی ها عضو هستند.

افتتاح اولین اتاق تعاون گلستان در شهر کازان روسیه

 وی از افتتاح اولین اتاق تعاون گلستان در شهر کازان روسیه خبر داد که در حوزه صادرات، واردات و اعزام دانشجو مشاوره می دهد.

وی گفت: برای اولین بار در استان گلستان صدور مجوز کاریابی برای دو تعاونی کارآفرینی و مرکز نوآوری  صادرشده است.

خواجه مظفری خاطر نشان کرد :سال قبل در استان گلستان ۶۰درصدبالاتر  از برنامه وزارتخانه ای ثبت تعاونی داشتیم و این یعنی افراد رویکرد و نگاه مثبتی به تعاونی ها دارند.

وی افزود : تعاونی که حداقل ۷۰ درصد اعضا آن را بانوان تشکیل می دهد می تواند با ثبت در سامانه به عنوان تعاونی بانوان شناخته شود.

 انتهای پیام

 

آیا این خبر مفید بود؟ 0 0

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: گلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۷۷۸۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح تعاونی شکوفایی خلاقیت در شیروان

ایسنا/خراسان شمالی مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی از افتتاح تعاونی شکوفایی خلاقیت در شیروان خبر داد و افزود: این تعاونی ۴۰ نفر اشتغالزایی خواهد داشت و برای افتتاح آن هشت میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

مهدی اسلام‌خواه در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: با پیگیری‌های بسیار و مشارکت بخش خصوصی نخستین کاریابی فعال شیروان افتتاح شد تا شرایط ایجاد کار کارجویان در این شهرستان تسهیل شود.

وی بیان کرد: به جز شهرستان گرمه، در تمام شهرستان‌های استان مراکز کاریابی فعال شده‌اند و در این شهرستان نیز پیگیر راه اندازی کاریابی برای تسهیل در فرآیند اشتغال به کار کارجویان هستیم.

وی با بیان اینکه در شهرستان راز و جرگلان نیز نخستین کاریابی در هفته جاری به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: در حال حاضر در سراسر استان ۱۳ کاریابی وجود دارد که در سال گذشته سبب اشتغال بیش از ۴۰۰ نفر و ارتباط آن‌ها با مراکز جویای نیروی کار شده‌اند.

وی همچنین از مراحل پایانی چند پروژه دیگر از جمله استخر کارگری اسفراین و مجموعه ورزشی کارگران فاروج خبرداد و بیان کرد: تلاش می‌شود این پروژه‌ها نیز برای سفر آینده و در پیش‌روی رئیس جمهور به استان آماده شود تا به بهره‌برداری برسد.

اسلام‌خواه در ادامه گفت: هفته کار و کارگر از پنجم اردیبهشت ماه آغاز شده و تا یازدهم این ماه ادامه دارد. حدود ۳۰ برنامه محوری این هفته در استان اجرا می‌شود که با اعزام جمعی از کارگران استان برای دیدار با مقام معظم رهبری آغاز شد.

وی عیادت از بیماران و خانواده‌های جامعه کارگری، پیاده‌روی بزرگ خانوادگی کارگران، افتتاح زمین تنیس خاکی، تجلیل از زنان کارگر برگزیده، تجلیل از کارگران و کارآفرینان برتر، برگزاری مسابقات فوتسال و وزنه‌برداری، دیدار با نماینده ولی فقیه و استاندار را از جمله برنامه‌های شاخص این هفته اعلام کرد و افزود: تلاش ما این است که این هفته، شور و نشاط خاصی را برای جامعه کارگری، کار و تولید ایجاد کنیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فعالیت ۱۰۴ هزار تعاونی در کشور
  • بخش تحقیق و توسعه شرکت آوان بهمن شیمی افتتاح شد
  • سرمایه گذاری اوقاف در حوزه دانش بنیان‌ها موجب ایجاد انگیزه می شود
  • نوآوری و کیفیت در مسیر سلامت؛ با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری بخش تحقیق و توسعه شرکت آوان بهمن شیمی افتتاح شد
  • با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری بخش تحقیق و توسعه شرکت آوان بهمن شیمی افتتاح شد
  • نقش‌آفرینی دانش‌بنیان‌ها در زمینه جهش تولید و رفع نیاز اساسی کشور
  • بومی سازی کاتالیست‌هایی که در تولید بنزین استفاده می‌شود
  • بومی‌سازی کاتالیست‌هایی کاربردی در تولید بنزین توسط محققان یک شرکت دانش‌بنیان
  • افزایش اشتغالزایی و رونق تولید از آثار و برکات وقف محسوب می‌شود
  • افتتاح تعاونی شکوفایی خلاقیت در شیروان