Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، به دنبال تظاهرات شماری از حامیان جریان صدر در مقابل کاخ ریاست جمهوری عراق درپی تصمیم کناره‌گیری مقتدی صدر از دنیای سیاست، فرماندهی عملیات مشترک عراق در بیانیه‌ای از طرفداران مقتدی صدر خواست فورا این منطقه را ترک کنند.

در این بیانیه آمده است: در راستای جلوگیری از ریخته شدن خون اعلام می‌کنیم که به نهایت خویشتن داری پایبند هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندهی عملیات مشترک عراق همچنین بر مسئولیت خود برای حفاظت از نهادهای دولتی و مقر هیئت های دیپلماتیک خارجی تاکید کرد.

در این بیانیه همچنین آمده است که نیروهای امنیتی عراق به مسئولیت خود برای حفظ امنیت و ثبات عراق عمل می‌کنند.

پس از بیانیه کناره‌گیری مقتدی صدر از فعالیت‌های سیاسی در عراق، تجمع‌کنندگان طرفدار جریان صدر وارد کاخ ریاست جمهوری در منطقه سبز بغداد شده‌اند.

همزمان دفتر مقتدی صدر با صدور بیانیه‌ای، این جریان را از هرگونه مداخله در امور سیاسی و دولتی منع کرده است. 

براساس برخی گزارشها، تمام صفحات و حساب های وابسته به جریان صدر از جمله صالح محمد العراقی که از وی در عراق به عنوان "وزیر صدر" یاد می شود و نیز سایت های البنیان المرصوص و صفحات دیگر مربوط به این جریان، فعالیت خود در فضای مجازی را متوقف کردند.

رهبر جریان صدر عراق امروز یکشنبه با انتشار بیانیه‌‎ای اعلام کرد که برای همیشه از عرصه سیاسی کناره گیری می‌کند.

مقتدی صدر در اواخر بهمن ماه سال ۱۳۹۲ یکبار از عرصه سیاست کناره گیری کرده بود. رهبر جریان صدر در همان زمان در بیانیه ای اعلام کرد که به طور کامل از عرصه سیاسی کناره گیری کرده و تمامی دفاتر این جریان اعم از سیاسی، دینی و اجتماعی را بسته است.

وی در این بیانیه بر عدم دخالت جریان صدر در امور سیاسی تاکید و اعلام کرده بود که این جریان از این پس در داخل دولت و خارج آن و همچنین در پارلمان عراق سمتی ندارد.

در این بیانیه گفته شده بود که کناره گیری مقتدی صدر برای حفظ آبروی خاندان صدر و دور ماندن نام آنها از هر اتهام فسادی که تاکنون در عراق رخ داده یا در آینده با نام این دفاتر در داخل و خارج عراق رخ خواهد داد، صورت گرفته است.

مقتدی صدر در ۲۴ تیر ماه سال ۱۴۰۰نیز انصراف فراکسیون "سائرون" وابسته به جریان صدر را از شرکت در انتخابات زودهنگام پارلمانی عراق اعلام کرده بود.

صدر در همان تاریخ در نطقی تلویزیونی اعلام کرد که در انتخابات پارلمانی آینده شرکت نمی‌کند و از تمامی شرکت کنندگان در آن و دولت سلب اختیار می‌کند.

برچسب‌ها تظاهرات بغداد مقتدی صدر عراق

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تظاهرات بغداد مقتدی صدر عراق تظاهرات بغداد مقتدی صدر عراق کناره گیری جریان صدر مقتدی صدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۷۷۸۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طوفان عراق، منشأ گرد و غبار امروز خوزستان

به گزارش «تابناک»، داود میرشکار در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به وضعیت گرد و غبار در خوزستان اظهار کرد: با توجه به گزارش‌هایی که از هواشناسی خوزستان ارائه شده است، جریان همرفتی و طوفان ناگهانی در شهر نجف عراق رخ داده است، بنابراین منشأ گرد و غبار امروز (۱۰ اردیبهشت‌ماه) در خوزستان از سوی کشور عراق است.

وی افزود: بر اساس پیش‌بینی‌ها، جریان باد از سوی جنوب استان خوزستان در اواسط امروز رخ خواهد داد و پس از وقوع این جریان، شاهد بهبود شرایط گرد و غبار در اهواز و دیگر شهرهای درگیر خواهیم بود.

دبیرکارگروه اضطرار آلودگی هوای خوزستان با اشاره به غیرحضوری شدن نوبت صبح مدارس در چند شهر استان خوزستان گفت: با توجه به اینکه هواشناسی هنوز گزارش متقنی مبنی بر تداوم این شرایط نداده است، اگر این شرایط ادامه پیدا کند حتما غیرحضوری شدن مدارس در نوبت بعد از ظهر را زودتر اعلام خواهیم کرد.

وی در خصوص اعلام دیرهنگام غیرحضوری شدن فعالیت مدارس و دو ساعت تاخیر آغاز کار ادارات و اطلاع‌رسانی این موضوع بعد از ساعت ۷ صبح، بیان کرد: با توجه به اینکه شرایط ناگهانی رخ داد، انجام پیش‌بینی‌ها بسیار سخت بود. دیشب تا پاسی از شب در حال هماهنگی بودیم و تصمیم‌گیری برای غیرحضوری شدن مدارس در نوبت صبح یا بعد از ظهر، تا صبح طول کشید و در نهایت صبح اعلام شد.

میرشکار گفت: سعی می‌شود با هماهنگی، این ایراد را برطرف کنیم و از این به بعد با هماهنگی بیشتر، نتیجه تصمیم‌گیری‌ها به موقع اعلام شود تا چنین شرایطی رخ ندهد.

دیگر خبرها

  • بحران سیاسی در اسکاتلند با کناره گیری وزیر اول
  • امیر بختیاری: تقلیل اقدامات ارتش در سال ابتدایی جنگ بی‌انصافی است/ در ارتش مخالفت چندانی با ادامه جنگ بعد از فتح خرمشهر وجود نداشت/ از سال دوم جنگ وحدت فرماندهی بین ارتش و سپاه از بین رفت
  • طوفان عراق، منشأ گرد و غبار امروز خوزستان
  • درخواست بایرن از هواداران: همه قرمزپوش باشید!‏
  • توضیحات پرسپولیس در مورد بلیت فروشی
  • ستاره جوان استقلال را از برزخ خارج کنید!
  • کسی که صدای حامیان فلسطین را خاموش کند، حیوان و هیولایی درنده است
  • بیانیه تند تراکتور علیه تلویزیون؛ چرا در مورد حق پخش چیزی نمی‌گویید؟
  • بیانیه تند باشگاه تراکتور؛ «مطالبه‌گری» را دستاویز پوشش ضعف‌هایتان نکنید!
  • سلبریتی عراقی تیک‌تاک به ضرب گلوله کشته شد | عکس