Web Analytics Made Easy - Statcounter

جریانی که در دهه شصت با تندروی‌های عجیب حتی داشتن ویدئو را نیز کفر می‌دانستند؛ امروز آن‌چنان از آن‌سوی بام افتاده‌اند که با عقاید التقاطی از فمینیسم اسلامی دفاع می‌کنند!

سرویس سیاست مشرق- در میان انبوهی از گزارش‌ها و تیترهای خبری، در یک بسته کامل بانام «ویژه‌های مشرق» شمارا در جریان مسائل مهم و اثرگذار از نگاه روزنامه‌های کشور قرار می‌دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این ویژه‌نامه، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی، خارجی، اوضاع اقتصادی و اجتماعی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان بامطالعه آن به رهیافت‌های مهم، نکات و تأملات از سیر وقایع اثرگذار دست خواهند یافت، در این بخش با ما همراه باشید.

*********

روزنامه‌های امروز دوشنبه هفتم شهریورماه در حالی چاپ و منتشر شد که تقریباً همه روزنامه‌ها مزین به تصویری دل‌نشین از غبارروبی رهبر معظم انقلاب اسلامی از مضجع مطهر رضوی شده است.

مسئله توافق همچنان سوژه مهمی برای روزنامه‌ها محسوب می‌شود؛ روزنامه اعتماد دراین‌باره نوشته است:

در ادامه تلاش‌های رژیم اسراییل برای ممانعت از بازگشت ایالات‌متحده امریکا به برجام، داوید بارنیا، سومین مقام ارشد اسراییلی خواهد بود که در روزهای آینده به واشنگتن سفر می‌کند...سفری اینچنینی یادآور سفر بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر وقت رژیم اسراییل در آستانه توافق برجام به امریکا و حضور او در جمع نمایندگان مجلسین امریکا بدون دیدار با مقام‌های دولت اوباما است.

این روزنامه به‌گونه‌ای فضا را ترسیم کرده که گویی آمریکا موافق توافق بوده و رژیم صهیونیستی مانع از اقدام بایدن شده است! البته در واقعیت اقدامات خصمانه رژیم صهیونیتستی بخشی از سناریو ضد ایرانی است که کارگردان آن آمریکایی‌ها هستند.

روزنامه همدلی نیز همان خط روزنامه اعتماد (پلیس خوب و پلیس بد) را پی گرفته و می‌نویسد:

نزدیک شدن مواضع ایران و آمریکا در مطالبات هسته‌ای برای بازگشت دوباره به برجام، تل‌آویو را با نگرانی‌های گسترده‌ای روبرو کرده و موجب پدید آمدن واکنش‌های جدیدی در میام مقام‌های مسوول رژیم صهیونیستی شده است. در حالی‌که شواهد از نزدیک شدن به مراحل نهایی در مذاکرات هسته‌ای، میان ایران و قدرت‌های بزرگ، حکایت دارند؛ رژیم صهیونیستی همچنان تلاش می‌کند تا واشنگتن را قانع به اعمال تشدید مواضع خود در پرونده توافق هسته‌ای کند.

روزنامه هم‌دلی در ادامه نوشته است که:

 این در شرایطی است که برخی منابع رسانه‌ای مدعی شده‌اند که آمریکا قرار است در مقابل بازگشت به توافق هسته‌ای ایران، امتیازاتی به رژیم صهیونیستی بدهد. به هر روی، پس از آنکه آمریکا به‌طور رسمی‌پاسخ خود به نظرات ایران درخصوص متن پیش‌نویس توافق احیای برجام را به هماهنگ‌کننده مذاکرات وین ارسال کرد، مقامات صهیونیستی لفاظی‌ها و تلاش‌های خود علیه توافق احتمالی را افزایش داده و سعی دارند مانع از حصول این توافقی شوند که به گفته آنها در راستای منافع‌شان نیست.

روزنامه شرق در تحلیلی عجیب نوشته است که ایران با پاسخ ندادن به متن آمریکا سنگ جلوی پای توافق گذاشته است!

این روزنامه رادیکال نوشته است: با گذشت پنج روز از ارسال پاسخ آمریکایی‌ها به جوابیه ایران درخصوص متن پیش‌نویس اتحادیه اروپا هنوز خبری از واکنش تهران نیست؛ بنابراین کمافی‌السابق همه‌چیز در حد حدس و گمانه‌زنی سیاسی و رسانه‌ای پیش می‌رود. پیش‌ازاین روزنامه نیز بلومبرگ از وجود اختلافات تهران – واشنگتن در مسیر احیای برجام و به‌تبع آن فرسایشی شدن مذاکرات گفت. در مقابل جوزپ بورل هم مانند برخی نمایندگان مجلس ایران نگاهی مثبت به احیای برجام دارد.

شرق در ادامه گزارش خود نوشته است:

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در گفت‌وگو با روزنامه کرونن سَیتونگ در پاسخ به سؤالی درباره سرنوشت مذاکرات احیای برجام و متن پیشنهادی اتحادیه اروپا برای حصول توافق نهایی اظهار کرد که ما در این مذاکرات به لحظه حساس و سرنوشت‌سازی رسیده‌ایم. من خوش‌بین هستم. این، آخرین میلی‌مترهاست. بااین‌حال همچنان فضای مبهم و سردرگمی پیرامون حصول توافق بر آینده برجام سنگینی می‌کند. چون به همان اندازه که دلیل، سند و استدلال برای موفقیت در احیای برجام وجود دارد، می‌توان به واقعیت‌هایی اشاره کرد که خبر از شکست مذاکرات می‌دهند.

روزنامه ابتکار دیگر روزنامه اصلاح‌طلب نیز نوشته است:

درحالی‌که ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان روز چهارشنبه از دریافت پاسخ دولت آمریکا به نظرات جمهوری اسلامی ایران برای حل‌وفصل موضوعات باقی‌مانده در مذاکرات رفع تحریم، از طریق هماهنگ‌کننده اروپایی گفت‌وگوها خبر داد و اعلام کرد که بررسی دقیق نظرات طرف آمریکایی آغازشده و جمهوری اسلامی ایران پس از تکمیل بررسی‌ها، نظرات خود در این رابطه را به هماهنگ‌کننده اعلام خواهد کرد، منابع مطلع روز گذشته اعلام کردند که بررسی دقیق پاسخ‌های آمریکا به محورهای اصلاحی ایران در خصوص ایده‌های هماهنگ‌کننده اتحادیه اروپایی همچنان در سطوح کارشناسی در جریان است و این روند حداقل تا پایان هفته جاری ادامه خواهد داشت. در همین زمینه یکی از رسان‌های کشور نیز گوشه‌هایی از پاسخ آمریکا را منتشر کرده بود که در این رابطه نیز یک منبع مطلع اعلام کرده است که محتوای منتشرشده هیچ نسبتی با واقعیت پاسخ آمریکا ندارد و مملو از داده‌های نادرست است.

روزنامه وطن امروز نوشته است که طبق شنیده‌ها آمریکا درپاسخ به پیشنهاد اروپا زیاده خواهی کرده است، این روزنامه نوشته است:

برخی از تغییراتی که دولت آمریکا در پاسخ ارسالی خود به هماهنگ‌کننده اروپایی در متن پیش‌نویس اعمال کرده، کاملاً زیاده‌خواهانه بوده و ارتباط مستقیمی در بی‌اثر کردن و خنثی‌سازی انتفاع ایران از توافق دارد و مغایر با خواسته‌های مشروع و قانونی کشورمان است.

وطن امروز در ادامه نوشته است:

با آنکه آمریکایی‌ها از پاسخ خود محتوایی منتشر نکرده‌اند اما وب‌سایت اسرائیلی واللا پنجشنبه در گزارشی نوشت آمریکایی‌ها در پاسخی که روز چهارشنبه (۲ شهریور) برای ایران ارسال کردند، مواضع خود را نسبت به گذشته قدری سخت‌تر کردند. واللا گزارش داد: کاخ سفید به اسرائیل گفته حتی درصورتی‌که رئیس‌جمهور بعدی آمریکا از برجام خارج شود، هرچند همچنان شرکت‌هایی که با ایران تجارت می‌کنند تا ۲ سال و نیم از تحریم‌ها معاف خواهند بود اما در مقابل ایران هم متعهد می‌شود تا آن زمان به اجرای کامل تعهداتش در برجام ادامه دهد و حق خروج از توافق را نخواهد داشت.

ترویج فمینیسم اسلامی توسط قاضی اصلاحات

روزنامه اصلاح‌طلب آرمان ملی به نقل از حسین موسوی تبریزی دادستان سابق روایتی بریده از دهه شصت را منتشر کرده و نوشته است:

مصالح حجاب غیر از در دانشگاه و در کلاس درس نشستن است؛ باید روی مصالح اخلاق کارکرد، در اسلام به تفکیک جنسیتی اشاره نشده و هیچ جا هم گفته نشده که کنار هم بودن زن و مرد و ترکیب جنسیتی، حرام است و گناه است. نحوه برخورد با تفکیک جنسیتی در دانشگاه مثل برخورد با مسجد یا حرم‌های ائمه رفتن است و کنار هم بودن زن و مرد در این مکان‌ها هیچ مشکلی ندارد، مشکلی هم اگر در این زمینه باشد به زمینه‌های رفتاری افراد برمی‌گردد و ربطی به‌قرار گرفتن جنسیت‌ها کنار هم ندارد.

البته درباره تفکیک جنسیتی دین مبین اسلام نظر صریح و روشنی داشته و نحوه برخورد امام (ره) با این مسئله نیز مشخص است؛ اما نکته قابل‌توجه آن است که پیرمردهای اصلاح‌طلب چرا این روزها به فمینیسم علاقه‌مند شده و مروج شاخه اسلامی آن هستند؟ جریانی که در دهه شصت با تندروی‌های عجیب حتی داشتن ویدئو را نیز کفر می‌دانستند؛ امروز آن‌چنان از آن‌سوی بام افتاده‌اند که با عقاید التقاطی در شاخه‌های انحرافی دفاع می‌کنند؛ این‌سو و آن‌سو شدن این جریان باهدف کسب چند رأی در انتخابات از اصل ماجرا نیز جالب‌توجه‌تر است!

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین قیمت ویژه های مشرق مرور روزنامه ها روزنامه ابتکار روزنامه شرق روزنامه وطن امروز خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت رژیم صهیونیستی اتحادیه اروپا هماهنگ کننده آمریکایی ها احیای برجام روزنامه ها هسته ای متن پیش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۷۷۹۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موضع‌گیری جدید «بایدن» درباره اسیران صهیونیست

به گزارش خبرگزاری مهر، «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا امروز شنبه در حساب کاربری خود در رسانه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) در اقدامی عوام فریبانه با به تصویر کشیدن یکی از آزادشدگان از سوی گروه های مقاومت فلسطینی ادعا کرد: تا زمانی که همه گروگان ها (اسیران) مانند «ابیگل» (Abigail) که توسط (مقاومت اسلامی فلسطین) حماس از خانواده های خود جدا و نگهداری شده اند، به آغوش خانواده های خود باز گردند، آرام نخواهم گرفت!

رئیس جمهور آمریکا با نادیده گرفتن شرایط طاقت فرسای هزاران اسیر مظلوم فلسطینی در بند اشغالگران قدس در این خصوص مدعی شد: به آنها قول می دهم. به خانواده های آنها قول می دهم.

این در حالیست که «جو بایدن» تصویری از دیدار خود با «ابیگل» که توسط گروه های مقاومت فلسطینی آزاد شده است را در این پیام عوام فریبانه به اشتراک گذاشته است!

کد خبر 6090369

دیگر خبرها

  • لیندسی گراهام خواستار توافق عربستان و اسرائیل شد
  • مقام صهیونیست: نتانیاهو مانع اصلی توافق آتش‌بس در غزه است
  • کیهان: فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف! /جمهوری اسلامی: روحانیت خودش پیشقدم شود/از پرواز با بال استعداد‌ها تا پرواز با جت شخصی
  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود
  • روزنامه شرق: بهترین فرصت مذاکره مستقیم با آمریکا را از دست ندهید! / اجرای برجام و FATF اولویت نظام پس از عملیات وعده صادق
  • موضع‌گیری جدید «بایدن» درباره اسیران صهیونیست
  • (ویدئو) اعتراض یهودیان آمریکا علیه جنایات صهیونیست‌ها
  • اعتراض یهودیان آمریکا علیه جنایات صهیونیست‌ها | ویدئو
  • لغو دیدار اردوغان و بایدن
  • الهندی: پاسخ ایران ثابت کرد اسرائیل قادربه حفاظت از خود نیست