Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- امروز دوشنبه، مقتدی صدر، رهبر جنبش صدر، کناره گیری نهایی و تعطیلی موسسات خود را اعلام کرد در پی این امر به نظر می رسد بحرانی آغاز شود.

به گزارش سرویس بین‌الملل آریا به نقل از خبرگزاری عراق؛صدر در توییتی گفت:
بسیاری از مردم از جمله آقای حائری (دام ظله) فکر می کنند که این رهبری به لطف آنها یا به دستور ایشان آمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



و افزود: نه، این اولا به لطف پروردگارم است و از فیوضات پدرم سید قُدِسَ سره بود که عراق و اهل آن را رها نکرد،:
وی افزود« دوم این که نجف اشرف علیرغم استعفای او بزرگترین مقر مرجعیت است که همیشه همینطور است».

او ادامه داد:
 «من هرگز ادعای عصمت و اجتهاد حتی (رهبری) نکرده‌ام، بلکه امر به معروف و نهی از منکر می‌کنم ولله عاقبة الأمور.
 من فقط می خواستم اعوجاجی را که عامل اصلی آن اکثریت بودن نیروهای سیاسی شیعه بود، درست کنم و فقط می خواستم آنها را به مردم خود نزدیک کنم.
تا رنجش را احساس کنند تا دریچه ای باشد برای رضایت خداوند از آنان»

وی خاطرنشان کرد: علیرغم تصور من مبنی بر اینکه کناره گیری مرجع به خواست خود ایشان نبوده و بیانیه صادره از سوی ایشان نیز همچنین بوده است.
 با این حال، تصمیم گرفتم در امور سیاسی دخالت نکنم، به همین دلیل اکنون کناره گیری نهایی خود و تعطیلی تمامی مؤسسات به جز حرم مطهر، موزه شریف و کمیسیون محترم میراث صدر را اعلام می کنم.
همه از تعهد من آزادند و اگر بمیرم یا کشته شوم از شما فاتحه و دعا می‌خواهم.

در همین حال امروز دوشنبه دفتر خصوصی مقتدی صدر رهبر جریان صدر بخشنامه ای صادر کرد.

این دفتر در بیانیه‌ای که ذبلا منتشر می گردد اعلام کرد: «دخالت در کلیه امور سیاسی، دولتی و رسانه‌ای، برافراشتن شعار، پرچم و شعارهای سیاسی و استفاده از هرگونه رسانه از جمله بسترهای رسانه‌های اجتماعی به نام جنبش صدر اکیداً ممنوع است.».

 

بر حسب اخبار منتشره در خبرگزاری عراق در پی کناره گیری صدر تظاهراتی از سوی هواداران او شکل گرفت لذا امروز دوشنبه، فرماندهی عملیات مشترک از تظاهرکنندگان خواست تا فوراً از داخل منطقه سبز عقب نشینی کنند.

در بیانیه عملیات مشترک که توسط خبرگزاری عراق (INA) دریافت شد، آمده است که «نیروهای امنیتی از تظاهرکنندگان می خواهند که فوراً از داخل منطقه سبز عقب نشینی کنند» و تأکید کرد که آنها «بالاترین سطوح خویشتنداری و برخوردهای برادرانه را انجام دادند. از برخورد یا خونریزی عراقی جلوگیری کنید.»

در این بیانیه آمده است که «نیروهای امنیتی مسئول حفاظت از نهادهای دولتی، نمایندگی‌های بین‌المللی و اموال عمومی و خصوصی هستند» و خاطرنشان کرد که «برخورد با تظاهرات مسالمت‌آمیز از طریق قانون اساسی و قوانین انجام می‌شود».

وی تاکید کرد که "نیروهای امنیتی برای حفظ امنیت و ثبات به وظایف خود عمل خواهند کرد."

در آخرین تحول امروز دوشنبه، فرماندهی عملیات مشترک از اعمال مقررات منع آمد و شد همه‌جانبه در بغداد، پایتخت خبر داد.

رهبری در بیانیه‌ای که به خبرگزاری عراق رسیده است، گفت: «تصمیم گرفته شد که منع رفت و آمد همه‌جانبه در پایتخت بغداد شامل وسایل نقلیه و شهروندان اعمال شود».

وی افزود: این روز دوشنبه از ساعت سه و نیم بعد از ظهر آغاز می شود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: عراق صدر خبرگزاری عراق امروز دوشنبه کناره گیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۷۸۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویر دوربین مداربسته از لحظه حمله پهپادی به میدان گازی در عراق | جزئیات جدید از حمله پهپادی | ویدئو

دریافت 157 KB

به گزارش همشهری آنلاین، رسانه‌های عراقی امروز با انتشار تصاویر لحظه قرار گرفتن میدان گازی کورمور در استان سلیمانیه، جزئیات جدیدی از این حمله منتشر کردند و گزارش دادند که این حمله با یک پهپاد صورت گرفته است.

خبرنگار شبکه العهد در استان سلیمانیه عراق از ورود یک کمیته تحقیق از بغداد به این استان برای بررسی زوایای پنهان حمله عصر روز جمعه به این میدان گازی خبر داد. وی گفت که انگشت اتهام سیاست‌مداران کُرد، به سمت گروه‌های مرتبط با ترکیه است.

طی سه سال اخیر، این پنجمین بار است که میدان گازی کورمور که از سال ۲۰۰۷ احداث شده، هدف حمله قرار می‌گیرد. این میدان گازی در منطقه «قادر کرم» از توابع منطقه چمچمال در استان سلیمانیه قرار دارد که در آن شرکت اماراتی دانه گاز مشغول به کار است.

در پی این حمله، رئیس جمهور عراق ، عبداللطیف جمال رشید، آن را به شدت محکوم کرد و خواستار بررسی ابعاد گوناگون این حمله و مجازات عاملان آن شد.

گروه‌ رسانه‌ای «الاعلام الامنی» عراق نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که بر اساس دستورات فرمانده کل نیروهای مسلح، فرماندهی عملیات مشترک، در راستای کشف ابهامات حمله پهپادی به میدان گازی کورمور کمیته تحقیقات فنی را تشکیل داده است.

فرماندار چمچمال رمک رمضان صبح شنبه (۲۷ آوریل) با انتشار بیانیه‌ای تأکید کرد که شمار جان‌باختگان این حادثه به ۴ تن رسیده و ۲ تن نیز به شمار مجروحان اضافه شده است و ۶ کشته و زخمی این حادثه همگی شهروندان یمنی فعال در شرکت دانه‌گاز هستند.

کد خبر 847459 منبع: فارس برچسب‌ها هواپیما - پهپاد خبر ویژه عراق

دیگر خبرها

  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره « تیک تاک » کشته شد
  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره «تیک تاک» کشته شد
  • سلبریتی عراقی تیک‌تاک به ضرب گلوله کشته شد | عکس
  • تصاویر دوربین مداربسته از لحظه حمله پهپادی به میدان گازی در عراق | جزئیات جدید از حمله پهپادی | ویدئو
  • ام فهد، زن مشهور عراقی کیست و چرا کشته شد؟
  • حمله پهپادی مقاومت عراق به حیفا
  • بیانیه مقامت عراق درباره حمله به هدفی «حیاتی» در حیفا
  • بیانیه مقاومت عراق درباره حمله به هدف حیاتی در حیفا
  • بیانیه مقاومت اسلامی عراق درباره حمله به هدف حیاتی درحیفای اشغالی
  • انتقاد کاربران عراقی از توییت اردوغان درباره بغداد