Web Analytics Made Easy - Statcounter

عباس گودرزی در جلسه علنی نوبت عصر امروز (دوشنبه ۷ شهریورماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود خطاب به هیأت رئیسه گفت: بر اساس مواد (۲۳۵) تا (۲۳۸) آیین‌نامه داخلی باید رئیس جمهور و هر کدام از وزرا مرداد ماه هر سال گزارش عملکرد یک ساله را به مجلس ارائه و طی ۴۸ ساعت به کمیسیون‌ها ارجاع و پس از بررسی یک ماهه در کمیسیون‌ها، به صحن مجلس ارائه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی افزود: بر اساس مواد گفته شده هر کدام از وزرا ۱۰ دقیقه و رئیس جمهور ۲۰ دقیقه می‌توانند صحبت کنند و همچنین گزارش کمیسیون به مدت ۲۰ دقیقه قرائت و دو مخالف هم به مدت ۱۰ دقیقه می‌توانند صحبت کنند و پس از آن چنانچه نمایندگان از صحبت‌های وزرا اقناع نشوند، بر اساس اصل (۸۹) قانون اساسی فرآیند استیضاح دنبال می‌شود.

وی تصریح کرد: چرا هیأت رئیسه ۴ ماده از قانون آیین‌نامه داخلی را اجرا نمی‌کند؛ این به معنای کوتاهی در وظیفه است البته ما از دولت به خاطر خدمات و مساعدت و اینکه در وسط میدان تشکر می‌کنیم، اما اصل شأن نظارتی مجلس رعایت آیین‌نامه آن هم اصولی از این قبیل است که نظارت واقعی و حقیقی مجلس اعمال شود و هر ساله وزرا باید گزارش عملکردشان را ارائه کنند و بر آن اساس متناسب با برنامه ارائه شده در زمان رأی اعتماد عملکردشان مورد بررسی قرار گیرد؛ می‌طلبد هیأت رئیسه مجلس این موضوع را پیگیری کند.

گودرزی یادآور شد: وزیر آموزش و پرورش در کنار اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان به دنبال مشمولیت نیرو‌های طرح مهرآفرین در طرح رتبه‌بندی است و انتظار می‌رود بیمه تکمیلی فرهنگیان که دچار اشکال جدی است نیز پیگیری شود. همچنین می‌طلبد وزیر بهداشت پیرو وعده داده شده درباره سی. تی. اسکن و پزشک PICU شهرستان بروجرد اقدام کند.

عبدالرضا مصری در پاسخ به تذکر این نماینده گفت: مواد ۲۳۵ تا ۲۳۸ آیین‌نامه به دلیل درخواست دولت سابق در شورای حل اختلاف قوا مطرح شده و در آنجا مسکوت مانده و با اعلام نتیجه به نمایندگان اعلام خواهیم کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مجلس دولت سیزدهم آیین نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۷۸۲۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت تقسیم کار برای تحقق شعار سال

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، محمد مخبر، امروز چهارشنبه در نشست هیئت دولت، با توجه به سفر اخیر آقای رئیسی به استان سمنان که بلافاصله پس از رویارویی با رژیم اشغالگر قدس انجام شد، اظهار داشت: معمولا رویداد‌هایی با این درجه از اهمیت که ابعاد گسترده بین‌المللی دارد، موجب می‌شود که مقامات کشور‌ها سفر‌های کاری خود را لغو کنند یا به تأخیر بیاندازند، اما رئیس جمهور کشورمان با آرامش کامل، به سمنان سفر کرد و دیدار با مردم این استان را انجام داد.

مخبر، همچنین با توجه به سفر رئیس جمهور به کشور‌های پاکستان و سریلانکا، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در روز‌های اخیر، پاسخ محکم به رژیم صهیونیستی به عنوان نماد سلطه جهانی، داد و آقای رئیسی، هم‌اکنون در سفر خارجی و انجام ملاقات‌های بین‌المللی هستند که این اقتدار، به علت اعتماد و اتکاء نظام به مردم در برابر دشمنان است.

معاون اول رئیس جمهور، همچنین با بیان اینکه تحقق شعار سال، نیازمند راه‌اندازی نهضت تولید در کشور است، گفت: برای تحقق شعار سال، باید در همه دستگاه‌های اجرایی و استان‌ها، تقسیم کار و برنامه‌ریزی دقیقی برای عمق دادن به تولید تا شهرستان‌ها و روستا‌ها و فعال شدن همه آحاد جامعه، انجام شود.

مخبر اظهار داشت: برای تحقق جهش تولید با مشارکت مردم، لازم است از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان، استارتاپ‌ها (کمک نوآوران) و نخبگان، حداکثر استفاده، انجام و آموزش‌های به‌روز و کاربردی به نیرو‌های کار، ارائه شود.

معاون اول رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با توجه به برگزاری کنکور (آزمون) سراسری روز ۷ اردیبهشت، تصریح کرد: لازم است در کنار وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت کشور و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز برای برگزاری بهتر کنکور (آزمون) سراسری، برنامه‌ریزی و مراقبت کنند تا این رقابت علمی به خوبی برگزار شود.

دیگر خبرها

  • گیر واردات خودرو‌های کارکرده کجاست؟
  • گیر واردات خودروهای کارکرده کجاست؟
  • معاون رئیس جمهور: پرورش در مدارس مورد کم توجهی قرار گرفته است
  • ضرورت تقسیم کار برای تحقق شعار سال
  • آیین نامه داوری ایران قدیمی و با اشکال است
  • تشریح مصوبات جلسه هیئت وزیران از زبان سخنگوی دولت
  • تصویب نخستین آیین نامه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • یک وعده دیگر اقتصادی دولت رئیسی، هوا شد؛ واردات خودرو کارکرده، پَر
  • پخش زنده| نشست وزرا و معاونان رئیس‌جمهور در حاشیه جلسه دولت
  • یک وعده دیگر اقتصادی دولت رئیسی، هوا شد/ واردات خودرو کارکرده، پر!