Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، یکسال از سپردن سکان اداره کشور به دولت سیزدهم می‌گذرد، دولتی که به ریاست آیت‌الله سید ابراهیم رییسی و با شعار «دولت مردمی، ایران قوی» کار خود را آغاز کرد و به اذعان بسیاری از کارشناسان و ناظران، در تاریخ دولت‌های پس از انقلاب، هیچ دولتی به‌اندازه دولت سیزدهم و آیت‌الله رئیسی میراث‌دار مشکلات، ضعف‌ها و کاستی‌های برجای‌مانده از دولت پیش از خود نبوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وضعیت بد شاخص‌های کلان اقتصادی، کسری بودجه، کاهش ارزش پول ملی، تورم بالا و بسیاری دیگر از چالش‌ها که ماحصل سیاست‌گذاری‌ها و اقدامات سال‌های پیش از ۱۴۰۰ بود شرایطی را رقم زد که به گفته آیت‌الله رئیسی در اولین حضور وی در جلسه هیات دولت که با وزرای دولت قبل برگزار شد، نخستین چالش پرداخت حقوق مردادماه بود!

با اینحال گرچه چالش‌ها بسیار زیاد بوده و هست، اما با همت مسئولان دولت سیزدهم اعم از رئیس جمهور، وزرا و سایر ارکان دستگاه اجرایی، طی یکسال گذشته علاوه بر رفع بسیاری از چالش‌های گذشته و تلاش برای ریل‌گذاری صحیح برای حرکت به سوی شرایط بهتر، اقدامات ارزشمندی نیز در حوزه‌های مختلف عملکردی صورت گرفته است که به نظر می‌رسد با گذشت یک سال از استقرار دولت اکنون نوبت به بازخوانی آن رسیده است.

در این گزارش در خصوص آبرسانی به روستاهای استان هرمزگان خواهیم پرداخت

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان هرمزگان در خصوص آبرسانی به روستاهای این استان گفت: درحال حاضر ۱۰۰ درصد شهرها و ۸۹ درصد روستاهای هرمزگان عملیات آبرسانی به آن ها انجام شده است، البته این بدان معنا نیست که مشکل آب در این نقاط وجود نداشته باشد؛ چرا که به دلیل شرایط اقلیمی و کم شدن منابع سطحی و زیرزمینی، باعث شده تا آب مورد نیاز بیش از میزان آب تولیدی موجود باشد که آبفا برای حل آن نیز درحال اجرای طرح های توسعه ای و تعریف طرح های جدید است.

عبدالحمید حمزه پور در گفت و گو با ایرنا افزود: در مدت یک سال گذشته  آبرسانی پایدار به ۶۹ روستا با هزینه ای افزون بر چهارهزار و ۳۱۵ میلیارد ریال انجام شده است و با اجرای این طرح ها افزون بر ۴۵ هزار و ۱۷۷ نفر از مردم روستاهای استان از آب آشامیدنی سالم و پایدار بهره مند شدند.

وی بیان داشت: آبرسانی پایدار به روستاهای هرمزگان با اجرای شبکه و خط انتقال انجام شده است و در بخشی دیگر با ایجاد تاسیسات، افزایش ظرفیت در خط انتقال، مخازن و ایستگاه‌های پمپاژ و آب شیرین کن ها مردم این مناطق به پایداری آب رسیده اند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان اظهارداشت: طی یکسال گذشته آبرسانی به روستاهای هرمزگان در قالب ۳۲ طرح (در ایام دهه فجر ۱۴۰۰ و هفته دولت امسال) انجام شده است که در این راستا ۱۱ هزار و ۴۶۴ خانوار روستایی تحت پوشش شبکه آبرسانی قرار گرفتند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان اظهارداشت: منابع تامین آب این روستاها از محل حلقه چاه، آب شیرین کن ها، منابع سطحی (سد) و خط محرم انجام شده است.

مدیرعامل آب و فاضلاب هرمزگان همچنین ضمن گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، یادآورشد: درطول یک سال گذشته اقدام های وسیعی در حوزه آبرسانی و اجرای طرح‌های آب و فاضلاب در استان آغاز شده که ۱۷ مورد از این طرح‌ها به مناسبت هفته دولت در شهرستان های هرمزگان به بهره برداری رسید.

وی افزود: برای اجرای این تعداد طرح که همزمان با هفته دولت امسال آغاز شده است، افزون بر ۲ هزار و۵۹۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده است که با انجام این طرح آبرسانی به ۵۴ روستا و شهر درهرمزگان محقق شده و ۳۳ هزار و ۱۹۰ نفر از آب آشامیدنی پایدار بهره‌مند شدند.

آغاز جهاد آبرسانی به ۷۲ روستای محروم هرمزگان از تیرماه امسال

در تیرماه امسال نیز به نیت ۷۲ تن از یاران امام حسین(ع) آبرسانی به ۷۲ روستای محروم و سخت گذر هرمزگان به همت قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه امام سجاد (ع) استان و با مشارکت خیران آغاز شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان بااشاره به اینکه این طرح از دهم تیرماه امسال در روستای «نز» و «درجادون» به نمایندگی از سایر روستاهای شهرستان میناب کلید خورد، گفت: در قالب این طرح آب رسانی به ۷۲ روستا در هفت شهرستان استان آغاز شد.

حمزه پور افزود: اعتبار این طرح ۱۵۰ میلیارد ریال بوده که با مشارکت سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان و خیران انجام می شود.

مسوول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان نیز با اشاره به سالجاری به نام سال جهاد آبرسانی به مناطق محروم استان گفت: با آبرسانی به این روستاها که با هزینه ۳۴ میلیارد ریالی قرارگاه امام سجاد(ع) استان توسط گروه های جهادی انجام می شود، در مرحله نخست بیش از ۱۲ هزار نفر از آب آشامیدنی سالم بهره مند می شوند.

سرهنگ پاسدار اصغر صادقی با اشاره به اینکه آبرسانی به روستاهای هرمزگان از منطقه میناب کلید خورده است، بیان داشت: تا پایان شهریوماه امسال ۱۵ روستای سیریک، ۱۳ روستای حاجی آباد، ۱۲ روستای میناب، ۱۰ روستای پارسیان، ۱۰ روستای رودان، ۶ روستای بندرعباس و چهار روستای بستک از نعمت آب شرب پایدار بهره مند می شوند.

مسوول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان پیش بینی کرد: در ۶ ماهه دوم امسال نیز آبرسانی به ۱۱۰ روستا با جمعیت ۲۰ هزار نفر به نام نامی «حضرت علی (ع)» در روستاهای محروم این استان صورت گیرد که در مجموع تا پایان امسال به ۱۸۲ روستا می رسد.

سرهنگ صادقی ابرازداشت: یک خیر تمام هزینه لوله های خط انتقال آب به روستاهای یاد شده را متقبل شده و عملیات اجرای طرح نیز با مشارکت آب و فاضلاب هرمزگان و قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه امام سجاد(ع) بزودی انجام خواهد شد.

وی یادآورشد: «دژگان بندرلنگه»، «گافر و پارامون بشاگرد»، «درپهن میناب»، «سیاهوی بندرعباس»، «کوشا احمدی حاجی آباد» و «سورک جاسک» از روستاهای هدف ما هستند اما محرومیت زدایی از دیگر روستاها نیز در دستورکار قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان است.

مسوول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان اظهارداشت: این قرارگاه در حوزه اجرای طرح‌های محرومیت زدایی از جمله آبرسانی، راه سازی، ساخت خانه عالم، مسجد، مدرسه سازی و کارهای فرهنگی پیشگام بوده و با خدمات خود به مناطق محروم باعث شده تا مردم روستاها طعم مدیریت جهادی اوایل انقلاب را حس کنند.

بهرمندی بیش از ۸۱ هزار جمعیت هرمزگان از آب پایدار در قالب طرح محرومیت زدایی

همچنین در قالب طرح بزرگ جهاد آبرسانی به هرمزگان هم قرار است در طرح محرومیت زدایی (قرارگاه امام حسن مجتبی(ع))؛ ۸۱ هزار و ۵۸۶ نفر از جمعیت استان به آب آشامیدنی پایدار دست یابند که این طرح نیز با قوت درحال انجام است.

 مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان با اشاره به اینکه این طرح با مشارکت وزارت نیرو و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در قالب برنامه‌های پیش بینی شده به سرعت درحال اجرا است، اظهارداشت: این طرح مهم در استان هرمزگان در قالب طرح محرومیت‌زدایی با مشارکت نیروی دریایی سپاه در انجام است که با اجرای کامل آن بخشی از جمعیت روستایی شهرستان‌های بندرلنگه، بستک، بندرخمیر، میناب، قشم، جاسک، رودان و سیریک به آب آشامیدنی پایدار دست خواهند یافت.

حمزه پور تصریح کرد: هم اکنون این طرح آبرسانی درهرمزگان با همت حمایت استاندار هرمزگان و همکاری فرمانداران شهرستان های استان با سرعت خوبی در شهرستان های بندرلنگه، بستک، بندرخمیر و رودان آغاز شده و در دیگر مناطق نیز در حال اجراست.

وی با بیان اینکه در اجرای این طرح ۸۱ هزار و ۵۸۶ نفر از نعمت آب آشامیدنی پایدار بهره مند می شوند، افزود: وزارت نیرو برای تحقق این مهم اعتباری افزون بر ۱۱ هزار و ۴۰ میلیارد ریال اختصاص داده که ۸۸۳ میلیارد ریال آن تاکنون پرداخت شده است.

این مسوول ادامه داد: دراین راستا آبرسانی به ۱۷ مجتمع و سه تک روستا پیش بینی شده است که در مجموع ۶۷ روستا در این قالب از نعمت آب شرب پایدار بهره مند خواهندشد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان اظهارداشت: طرح جهاد آبرسانی در هرمزگان شامل اجرای یکهزار و ۶۰۴ کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع و ۶۷ مخزن با ظرفیت ۱۱ هزار و ۵۲۶ متر مکعب است.

حمزه‌پور ابرازداشت: با هدف تامین نیاز آبی روستاها، در این مرحله بخشی از جمعیت روستای شهرستان های یادشده در قالب جهاد آبرسانی به آب آشامیدنی دست خواهند یافت که امیدواریم با تکمیل آن، مردم این مناطق به آب پایدار دست پیدا کنند.

وی با قدردانی از حساسیت های ویژه استاندار هرمزگان نسبت به طرح‌های آبرسانی تاکید کرد: در اجرای طرح جهاد آبرسانی، پیشرفت طرح ها با حضور استاندار بررسی و موانع پیش روی آن نیز برداشته می شود.

به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان، طرح جهاد آبرسانی به عنوان یک اقدام بی نظیر در استان به یادگار خواهد ماند و هرمزگان با دارا بودن ۴۵ درصد جمعیت روستایی در پایان اجرای این طرح به شاخص بالایی از سطح بهره‌مندی از آب آشامیدنی سالم دست خواهد یافت.

۴۱ سایت نمک زدایی، آب هرمزگان را تامین می کنند/ احداث ۱۱ سایت جدید در استان

در حال حاضر ۴۱ سایت نمک زدایی با ظرفیت ۲۲۸ هزار و ۵۰۰  مترمکعب در شبانه روز در سراسر هرمزگان نیاز آبی بخشی از مناطق استان را تامین می کنند که در تلاش هستیم برای رفع کمبودها ۱۱ سایت نمک زدایی دیگر را نیز به ظرفیت ۳۴ هزار مترمکعب در شبانه روز به ظرفیت تولید آب هرمزگان اضافه کنیم که پیش بینی می شود طی ۲ سال آینده به مرحله بهره برداری برسد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان بیان داشت: درحال حاضر ۴۷ درصد کل ظرفیت آب شیرین کن های کشور در هرمزگان تولید می شود که با اضافه شدن ظرفیت های جدید، سهم هرمزگان از آب تولیدی آب شیرین کن ها به ۶۱ درصد کل کشور می رسد.
حمزه پور از خرید تضمینی سالانه نزدیک به ۱۴ هزار میلیارد ریال آب تولیدی آب شیرین کن های بخش خصوصی در استان خبر داد و گفت: خرید تضمینی هر مترمکعب آب تولیدی آب شیرین کن ها طبق تعرفه سال گذشته ۱۸۰ هزار ریال است که مشترک مبلغ ناچیزی از این عدد تا سقف الگوی مصرف می پردازد.

وی ادامه داد: به دلیل قیمت بالای تولید، انتقال و توزیع آب آشامیدنی بویژه آب شیرین کن ها لزوم مصرف بهینه را بیش از پیش کرده است و انتظار داریم رسانه ها در این زمینه آبفا را در فرهنگ سازی مصرف بهینه یاری کنند.
به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان، حدود نیمی از جمعیت استان در روستاها زندگی می کنند و این شرایط در هرمزگان به دلیل نوع فعالیت روستاها و اقلیم استان، ساکنان این مناطق حدود ۲ برابر سرانه تعیین شده آب مصرف می کنند که می طلبد، از استفاده آب شرب بویژه آب های تولیدی آب شیرین کن ها برای آبیاری درختان و دام خودداری شود.
وی در تشریح وضعیت شبکه توزیع و خطوط انتقال آب گفت: در حال حاضر ۶ هزار و ۷۹۲ کیلومتر از شبکه توزیع روستایی و پنج هزار کیلومتر از شبکه توزیع شهری نیازمند توسعه و بازسازی است.
وی افزود: در بخش خط انتقال، نیازمند توسعه و بازسازی ۲۵۱ کیلومتر از خط انتقال شهری و سه هزار و ۵۰۰ کیلومتر خط انتقال روستایی هستیم که در مجموع اعتباری افزون بر ۶۷ هزار میلیارد ریال می طلبد. 
به گفته حمزه پور، این اعتبار رقم بالایی است و باید در طول سال های آینده روند مورد نیاز طی شود تا به برخورداری لازم دست پیدا کنیم.

بیش از ۷۰ درصد اعتبارات آبفای هرمزگان تخصیص یافته است
مدیرعامل آبفای هرمزگان از توجه ویژه دولت سیزدهم به بخش آبرسانی اشاره کرد و بیان داشت: از ابتدای امسال تاکنون حدود ۱۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال از اعتبارات آبفای استان تخصیص یافته است که بیش از ۷۰ درصد اعتبارات را شامل می شود.

وی به برنامه های آبفا در تامین نیازهای آبی هرمزگان اشاره کرد و افزود: بستک، سیریک، قشم، بخش رویدر بندرخمیر و جاسک از جمله مناطقی هستند که با کمبود بیشتری در تامین آب مواجه هستند که آبفا با انعقاد قرارداد با بخش خصوصی در تلاش است تا آب این مناطق را تامین کند.
به گفته مدیرعامل آبفای هرمزگان، با گذر از تابستان امسال و وارد مدار شدن آب شیرین کن زیارت در سیریک و سه آب شیرین کن «سلخ»، «تورگان» و «باسعیدو» در قشم، تکمیل خط انتقال چارک به جناح و بستک و احداث خط انتقال آب از آب شیرین کن خلیج فارس به کهورستان و رویدر بخش زیادی از کمبودهای آب این شهرستان ها مرتفع خواهد شد.
حمزه پور به اتصال بخش مرکزی بندرعباس به خط انتقال آب شیرین کن خلیج فارس اشاره کرد و افزود: این اتفاق امسال رخ خواهد داد و روستاهای شمال بندرعباس از نعمت آب شرب پایدار دست می یابند.

وی با بیان اینکه شهرستان میناب نیز در تیرماه امسال به ظرفیت ویژه تامین آب دست یافت و نیازهای آبی آن از طریق سد سرنی در دست تامین است، گفت: با این اقدام هم مطالبه دیرینه مینابی ها جامه عمل به خود خواهد گرفت و هم مردم به آب با کیفیت و پایدار دست خواهند یافت.
مدیرعامل آبفا تصریح کرد: با تامین آب میناب از سد سرنی، آب چاه های دشت میناب نیز به تعادل خواهد رسید.
حمزه پور همچنین با اشاره به اقدام های انجام شده در حوزه فاضلاب گفت: در حال حاضر۶ شهر بندرعباس، رودان، میناب، هرمز، درگهان و بوموسی و روستای تیاب میناب از شبکه و تصفیه خانه فاضلاب برخوردار هستند که در تلاش هستیم سطح برخورداری این مناطق از جمع آوری فاضلاب نیز افزایش دهیم.

انتقال پساب فاضلاب هرمزگان به صنایع غرب بندرعباس

وی یکی از اقدام های ماندگار آبفای هرمزگان در حوزه فاضلاب را انتقال پساب به صنایع عنوان کرد و افزود: طرح انتقال پساب به صنایع هم اکنون در حال انجام است که با اتمام آن پساب تصفیه خانه فاضلاب وارد دریا نمی شود و تمامی پساب تصفیه شده در صنایع و فضای سبز استفاده خواهد شد.

حمزه پور گفت: در این راستا چهارم شهریورماه جاری با حضور رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور و استاندار هرمزگان  ۲ فقره قرارداد فروش آب حاصل از تصفیه فاضلاب شهر بندرعباس به منظور استفاده در صنایع منعقد شد.

استاندار هرمزگان نیز در این رابطه گفت: طرح ساماندهی پساب فاضلاب شهر بندرعباس یک مطالبه عمومی بود و از ابتدای دولت سیزدهم کار با جدیت آغاز شده که در حال حاضر با پیشرفت خوبی در حال انجام است.

مهدی دوستی افزود: تا به امروز حدود  یکهزار و ۳۵۰ میلیارد تومان قرارداد برای اجرای این پروژه بسته‌ایم که ۹۰۰ میلیارد تومان آن در دهه فجر سال گذشته کلنگ‌زنی شد و منابع به خوبی برای تسریع در پیشبرد پروژه‌ ساماندهی فاضلاب بندرعباس تخصیص پیدا کرده است.

وی با اشاره پیشرفت فاز دوم طرح ساماندهی پساب فاضلاب بندرعباس و انتقال آن به صنایع غرب استان گفت: مرحله سوم این طرح بیش از ۷۰ درصد آن تامین کالا و تجهیزات است و پیشرفت کار هم بالای ۹۰ درصد است، از این‌ رو می‌توانیم بگوییم که کل طرح بیش از ۷۰ درصد پیشرفت داشته است.

دوستی در ادامه سخنان خود با اشاره به نقش صنایع در طرح بازسازی و ارتقای ظرفیت تصفیه‌خانه فاضلاب بندرعباس و ایستگاه پمپاژ اصلی از ۶۴هزار متر مکعب  به ۱۰۰هزار مترمکعب در شبانه روز تصریح کرد: صنایع کمک ویژه‌ای به این طرح داشته‌ و انتظار می‌رود با ایفای نقش تسهیلگری دولت، صنایع نیز در تمامی طرح‌های صنعتی مشارکت پررنگی داشته باشند.

وی ادامه داد: فاز دوم طرح تصفیه فاضلاب شهر بندرعباس نیز در بهمن ماه و همزمان با دهه فجر با ۹۰۰ میلیارد تومان اعتبار با یک پیشرفت مناسبی دنبال می‌شود.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه روزانه ۱۲۰ هزار متر مکعب پساب فاضلاب وارد ساحل بندرعباس می شود که یک رقم بزرگی است، ابراز امیدواری کرد با آغاز عملیات اجرایی فاز سوم طرح انتقال پساب شهر بندرعباس که یک اتفاق مبارکی برای مردم این شهر است خیر آن به همه مردم این شهر برسد و بتوانند از کیفیت بهتر آب برخوردار شوند.

استان هرمزگان در طی ۲ دهه اخیر با توجه به خشکسالی‌های پی در پی و پایین رفتن سطح آب‌های زیرزمینی و کاهش آب سدها، همواره با بحران جدی آب مواجه بوده است که می توان به خشک شدن ۳۶۵ حلقه چاه آب آشامیدنی، ۱۸ دهنه چشمه و قنات و ۱۰۰ حلقه چاه آب کشاورزی و کاهش آب ۱۳۵ حلقه چاه بین۳۰ تا ۷۰ درصد اشاره کرد.

برچسب‌ها هفته دولت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هرمزگان آبرسانی وزارت نیرو دولت سیزدهم شركت آب و فاضلاب هرمزگان پروندهٔ خبری یکسال با «دولت مردم»

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هفته دولت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هرمزگان هفته دولت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هرمزگان آبرسانی وزارت نیرو دولت سیزدهم شركت آب و فاضلاب هرمزگان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان تولیدی آب شیرین کن ها آبرسانی به روستاهای آب آشامیدنی پایدار هرمزگان اظهارداشت روستاهای هرمزگان استاندار هرمزگان پایدار بهره مند جهاد آبرسانی آب آشامیدنی استان هرمزگان بیش از ۷۰ درصد محرومیت زدایی آبفای هرمزگان انجام شده میلیارد ریال تیرماه امسال شهر بندرعباس پساب فاضلاب انتقال پساب مدیرعامل آب دولت سیزدهم حال حاضر شهرستان ها پایدار دست شبکه توزیع نعمت آب هفته دولت خط انتقال اجرای طرح سال گذشته آب تولیدی انتقال آب پیش بینی حمزه پور آغاز شده حلقه چاه تامین آب آغاز شد آب شرب طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۷۸۴۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبرسانی به ۵۲۰۰ روستا ظرف دو سال انجام شده است

ایسنا/مرکزی مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با اشاره به برنامه دولت برای آبرسانی پایدار به ۱۰ هزار روستا گفت: طی دو سال گذشته طرح جهاد آبرسانی در پنج هزار و ۲۰۰ روستا اجرا شده و تا پایان سال جاری در مابقی روستاها به بهره‌برداری خواهد رسید.

هاشم امینی چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ در آئین بهره‌برداری از طرح آبرسانی مجتمع شهید سلیمانی و کلنگ زنی شبکه فاضلاب شهر شازند، با اشاره به اجرای شتابان پروژه‌های حوزه آب‌رسانی در کشور توسط دولت، اظهار کرد: صنعت آب و فاضلاب وظیفه تامین آب شرب سالم و بهداشتی و مدیریت فاضلاب را بر عهده دارد و  دولت سیزدهم تاکیدات فراوانی بر کار جدی در حوزه زیرساختی به منظور تامین رفاه و آسایش مردم دارد.

وی با اشاره به برنامه‌های پیشنهادی صنعت آب و فاضلاب به دولت در حوزه تامین زیرساخت‌های توسعه پایدار گفت: در بخش فاضلاب ۷۵ پروژه در قالب ۵۲ تصفیه خانه برای ۹.۳ نفر جمعیت کشور تعریف شده که شاخص برخورداری فاضلاب در کشور را به ۵۷ درصد خواهد رساند که یکی از این پروژه‌ها تصفیه خانه فاضلاب شازند است تا با تکمیل این طرح مردم از ثمرات آن بهره‌مند شوند.

امینی در خصوص اقدامات صورت گرفته در حوزه حفاظت از منابع آبی نیز گفت: استفاده از ظرفیت پساب صنایع، برنامه محوری صنعت آب و فاضلاب برای حفاظت از منابع آبی است چرا که امروز در دنیا نگاه به فاضلاب و پساب تغییر کرده و پساب، یکی از ظرفیت‌های منابع آبی برای به گردش درآوردن چرخ صنعت قلمداد می‌شود.

وی گفت: آبرسانی به حدود ۵.۷ میلیون نفر، از دیگر پروژه‌های در دست اقدام است که در این راستا ۲۵ پروژه در دولت برنامه‌ریزی شد و هم‌اکنون ۱۵ پروژه به بهره‌برداری رسیده است که یکی از آنها طرح مهم آبرسانی مجتمع شهید سلیمانی است که شهر آستانه، شازند و ۱۰ روستا را از آب شرب کیفی برخوردار خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با تاکید بر نگاه دولت به تامین آب شرب سالم در تمام نقاط کشور گفت: به همین منظور اعتباراتی از سوی دولت در نظر گرفته شده و ۱۳۰ میلیارد تومان برای اجرای این طرح در شازند اختصاص داده شده است.

وی در خصوص جهاد آبرسانی نیز گفت: تامین پایدار کمی و کیفی آب مناطق روستایی در قالب جهاد آبرسانی در قالب برنامه‌ای به دولت ارائه شد و برای آبرسانی پایدار ۱۰ هزار روستا هدفگذاری شد که طی دو سال گذشته این طرح در پنج هزار و ۲۰۰ روستا اجرا شده و به بهره‌برداری رسیده است.

امینی از جهاد آبرسانی به عنوان یکی از طرح های اثرگذار و موفق نظام اسلامی یاد کرد و افزود: به برکت نظام اسلامی در برخی نقاط محروم که شبکه آبرسانی نداشتند و امکان تامین آب نیز وجود نداشت طرح‌های آبرسانی اجرا شده یا در حال اجراست. در شهرستان شازند نیز با اقدامات انجام شده و احداث تصفیه خانه و اجرای طرح آبرسانی، ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و روستایی از آب شرب سالم برخوردار خواهند شد.

وی از مردم شازند خواست نسبت به خرید انشعاب فاضلاب اقدام کنند تا با جمع آوری فاضلاب و تصفیه آن بتوان چرخ‌های صنعت این منطقه را به گردش درآورد و نیازی به کمبود آب احساس نشود و با رونق صنعت زمینه ایجاد اشتغال فراهم شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از طرح آب‌رسانی به دو شهر و ۱۰ روستا در شهرستان شازند مرکزی
  • تعریف ۷۵ پروژه در قالب ۵۲ تصفیه‌خانه برای ۹.۳ میلیون نفر
  • طرح جهاد آبرسانی برای ۱۹۸ روستای استان مرکزی
  • آبرسانی پایدار به ۱۰ هزار روستا رویکرد محوری دولت سیزدهم است
  • آبرسانی به ۵۲۰۰ روستا ظرف دو سال انجام شده است
  • اجرای طرح بزرگ آبرسانی قلعه مختار اندیمشک نیاز آبی مردم را برطرف می‌کند
  • رفع تنش آبی ۱۰ روستا از مجتمع نرژی چقابور
  • مشکل کم‌آبی ۶۹ روستای استان ایلام در سال جاری برطرف می‌شود
  • جهاد آبرسانی در ۶۹ روستای ایلام از ابتدای سال جاری آغاز شده است
  • آبرسانی سیار به ۲۵۷ روستای استان گلستان