Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از مرکز رسانه قوه قضاییه، در ابتدای جلسه دادگاه به دستور قاضی افشاری نماینده دادستان در جایگاه قرار گرفت و به قرائت کیفرخواست پرداخت.

وی گفت: اتهام خانم سپیده رشنو دائر بر اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم بر ضد امنیت کشور، فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی و فراهم آوردن موجبات فساد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده دادستان ادامه داد: متهم در همراهی با مسیح علی‌نژاد به فراخوان وی عمل کرده و ضمن کشف حجاب در معابر عمومی فیلمی از خود گرفته و در فضای مجازی منتشر می‌کند که همان فیلم در شبکه‌هایی همچون شبکه سعودی اینترنشنال منتشر شده است. 

وی افزود: در ادامه اقدامات مجرمانه، متهم در تاریخ ۲۵ تیرماه در اتوبوس بی‌آرتی پس از کشف حجاب از خانم آمر به معروف فیلمبرداری کرده و وی را به بیرون از اتوبوس پرتاب کرده است.

نماینده دادستان گفت: در ادامه این اقدامات، متهم فیلم تهیه شده را برای مسیح علی‌نژاد ارسال می‌کند. با عنایت به مستندات و  کشف اقلام مجرمانه از تلفن همراه متهم، بزه انتسابی به متهم محرز بوده و اقدامات وی با مواد ۵۰۰ و ۶۱۰ و ۶۳۹ قانون مجازات اسلامی بخش تعزیرات منطبق است.

در ادامه جلسه، قاضی افشاری خطاب به متهم گفت: شما به اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم علیه امنیت کشور از طریق عناصر خارج نشین، فعالیت تبلیغی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی و  فراهم آوردن موجبات فساد متهم هستید؛ یعنی اتهامات شما فقط منتهی به اتفاق رخ داده در اتوبوس بی‌آرتی نیست.

سپیده رشنو در جایگاه دفاعیات متهم قرار گرفت و با اشاره به اتهام اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم بر ضد امنیت کشور و فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران در بخشی از دفاعیات خود و توضیح اتفاق روز مورد اشاره گفت: روز ۲۵ تیر در بی‌آرتی شالم را در آوردم و در دستم گرفتم که در این بین بحث و درگیری بین من و خانم حاضر در تصویر رخ داد و از این اتفاق فیلم گرفتم.

در ادامه این جلسه حجت‌الاسلام و المسلمین قاضی افشاری از متهم خواست که در زمینه توییت منتشر شده وی در فضای مجازی و در معابر عمومی و خیابان ها در  تاریخ ۲۱ تیرماه توضیحاتی ارائه دهد که متهم پس از ارائه دفاعیاتی به دروغ‌های منتشر شده در مورد وی در برخی رسانه‌های معاند اشاره کرد و گفت: مطالب دروغ زیادی علیه من نوشتند از جمله اینکه گفته بودند پس از شکنجه شدن به بیمارستان طالقانی منتقل شدم که فردای آن روز به خانواده خود زنگ زدم و این موضوع را تکذیب کردم. در مدت زمان حضورم در بازداشتگاه خیلی دروغ علیه من نوشتند.

وی با ابراز پشیمانی از مشارکت خود در کمپین‌های مسیح علینژاد تاکید کرد: این فرد آن‌ور آب نشسته، از افراد سواستفاده می‌کند و اینور آب یکی مثل من را تشویق به ترویج بی حجابی می‌کند و پول می‌گیرد.

رشنو ضمن درخواستی از دادگاه گفت: درخواست دارم دادگاه قرار وثیقه بنده را تبدیل کند و آزاد شوم. 

قاضی افشاری در ادامه گفت: درخواست قرار وثیقه خود را به منشی دادگاه ارائه دهید تا به آن رسیدگی شود.

برچسب‌ها دادگستری قوه قضاییه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دادگستری قوه قضاییه دادگستری قوه قضاییه قاضی افشاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۷۸۶۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری دوره توانمندسازی مربیان و اساتید قرآن و عترت ارتش جمهوری اسلامی ایران در مشهد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی امیر سیاری معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران در حاشیه این دوره گفت: یکی از ایام خاص و مورد احترامی که ما پشت سر گذاشتیم، روز ملی خلیج فارس بود، خلیجی که خودش و نامش بسیار برای ما مهم و حائز اهمیت است.

وی افزود: انگلیس‌ها در طول تاریخ برای اینکه ما قدرتمند نشویم، با از بین بردن بنادر و دریا‌ها قدرت را از ما گرفتند و ما را از دریا دور کردند.

او ادامه داد: آنها در راه تزریق فرهنگ استکباری دریا ستیزی تلاش کردند که این خود یک سیاست خبیثانه بود، تفکری که مسیر ما، دریا و پیشرفت را از هم جدا می‌کند.

امیر سیاری گفت: سرمایه انسانی این روز‌ها در دنیا اهمیت زیادی دارد، سرمایه به معنی چیزی است که نه تنها تمام نشده بلکه مدام باید به آن افزوده شود.

او ادامه داد: سرمایه انسانی مهم‌ترین دارایی یک سازمان و یک سیستم است، نیرویی که به طور مستقیم می‌تواند یک سازمان را در عرصه رقابت رشد داده و یا زمین بزند.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: مربیان و اساتید باید بدانند که چه کسانی و چه سرمایه مهمی را تربیت می‌کنند. باید بدانند که این سرمایه چه نقش مهمی دارد و در امر پیشرفت چقدر تاثیرگذار است.

او افزود: نقش ما به عنوان کسانی که مسئولین تربیت و تعلیم آموزش سرمایه‌های انسانی هستیم بسیار مهم است، جایگاه ما بسیار حساس بوده و می‌تواند در عرصه‌های مختلف تاثیرگذار باشد.

او ادامه داد: امروزه دشمن تمام توانش را می‌گذارد برای استعمار، هرچه تلاش میکند، هزینه میکند و خود را به آب و آتش می‌زند برای استعمارگری است.

امیر سیاری افزود: مقام معظم رهبری فرمودند ما ۳ نوع استعمار داریم که اولین آن استعمار کهن است، استعمار کهن یعنی لشکرکشی و تصاحب یک منطقه و بردن منابع آن منطقه است.

او گفت: دیگر مورد استعمار نو است، استعماری که با نیروی نظامی بیگانه است، در این استعمار یک دست نشانده از استعمارگر در کشور مستعمره بر مسند قدرت مینشیند؛ که مثال بارز آن رضا خان پهلوی است.

او در پایان افزود: آخرین مورد استعمار فرانو است، استعماری که کشور‌های دیگر در آن مستعمره فرهنگ کشور استعمارگر می‌شوند. قوی‌ترین جنگی که در این نوع استعمار رخ می‌دهد جنگ نرم است.

دیگر خبرها

  • حمله مقاومت اسلامی عراق به اهدافی در عمق فلسطین اشغالی
  • سکوت کشورهای اسلامی در برابر جنایات غزه ناشی از ترویج اومانیسم در مراکز آموزشی است
  • برگزاری دوره توانمندسازی مربیان و اساتید قرآن و عترت ارتش جمهوری اسلامی ایران
  • برگزاری دوره توانمندسازی مربیان و اساتید قرآن و عترت ارتش جمهوری اسلامی ایران در مشهد
  • برگزاری جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان در کرمانشاه
  • برگزاری جام باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان در کرمانشاه
  • دشمن چگونه سعی در عرفی‌سازی بی‌حجابی در جامعه‌ دارد؟
  • ماجرای قتل غزاله و اعدام آرمان؛ رابطه‌ای بی فرجام
  • شکایت نیکاراگوئه علیه آلمان پذیرفته نشد
  • «بی حجابی» گره‌ای که با دست باز می‌شود