نامگذاری ساختمان بیمه ملت به نام شهید مدافع حرم
تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۷۸۷۲۷
صبح امروز جمعی از مدیران ارشد بیمه ملت به همراه محمد مهدی بهشتینژاد نایب رئیس هیئت مدیره و مهدی کشاورز بهادری عضو اصلی هیئت مدیره، در سفری یک روزه و به منظور افتتاح شعبه بیمه ملت در استان کرمان عازم این شهر شدند. - اخبار بازار -
به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه اطلاعرسانی بیمه ملت، براساس این گزارش، در بدو ورود نائب رئیس هیئت مدیره به همراه هیئت همراه با حضور در گلزار شهدای کرمان به مقام شامخ شهید حاج قاسم سلیمانی و دیگر شهدای آرمیده در این گلزار ادای احترام کردند.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
پس از انجام این مراسم، آیین افتتاح سیزدهمین شعبه بیمه ملت در استان کرمان که ساختمان آن به نام سردار شهید حاج حسین پورجعفری نامگذاری شده با حضور سردار چناریان عضو شورای شهر کرمان و فرمانده سابق ناحیه انتظامی استان کرمان، دکتر بنانی رئیس شورای هماهنگی بیمههای بازرگانی استان کرمان، دکتر علیرضا منظری توکلی رئیس دانشگاه آزاد استان کرمان، شهردار مناطق مختلف شهر کرمان، معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، برگزار شد.
دکتر محمد مهدی بهشتینژاد نایب رئیس هیئت مدیره در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و تبریک هفته دولت به دولتمردان حاضر در جلسه، به ذکر حدیثی از پیامبر گرامی اسلام پرداخت و گفت: ایشان میفرمایند که دو نعمت مهم هستند که انسانها نسبت به آن احصا و شناخت کافی ندارند و آن سلامتی و امنیت است.
وی ادامه داد: همان طور که گفته شد این نعمات قابل احصا نیستند مگر اینکه خدایی نکرده انسانها به آن مبتلا شوند و نعمت خداوند را از دست بدهد، حالا اگر بخواهیم بیمه را به زبان ساده توصیف کنیم همین وضعیت را دارد، یعنی وقتی احساس بیامنیتی و ناسلامتی کنیم این بیمه است که تلاش میکند آن را به انسانها هدیه دهد.
وی با اشاره به نامگذاری ساختمان شعبه بیمه ملت در استان کرمان به نام شهید پورجعفری اظهار داشت: من در خاطرات شهید پورجعفری خواندم و برایم خیلی جالب بود، اینکه اگر ما در محیط کار مثل شهید پورجعفریها داشتیم چقدر میتوانستیم رشد کنیم. شما ببینید که شهید پورجعفری چه کارهایی کرد تا شهید سلیمانی در عرصهها جلو بروند. انتظار ما این است که این اتفاق را بیمه و به خصوص شعبه کرمان ما برای شبکه فروش و ستاد انجام دهند تا برای پیشروی شبکه فروش فراهم شود.
وی خاطرنشان کرد: ما از سال 96 در خدمت بیمه ملت هستیم و در چند مورد مراسم افتتاح حاضر شدیم و این نگرانی ایجاد میشد که نکند این شعبه بیاید که بخواهد کار ما را در شبکه فروش انجام دهد. ما دنبال این نیستیم که کیک حق تولیدی را برای بیمه ملت بزرگتر کنیم بلکه میخواهیم خود کیک را بزرگتر کنیم. لذا ما از شعبه استان کرمان این انتظار را داریم که رشد کمی و کیفی شبکه فروش را مورد توجه قرار دهند و این با آموزش قطعا حاصل خواهد شد. باید شبکه فروش ما نو و به روز شود و باید به سرعت به سمت فضای دیجیتال برویم.
دکتر بنانی رئیس شورای هماهنگی بیمه های بازرگانی استان کرمان نیز طی سخنانی گفت: یکی از مشکلات استان ما این است که مدیران شعب ما مدام تغیر میکند ما باید از پرتفوی محوری خارج شویم و به سمت خدمتدهی حرکت کنیم و این که مدیری را انتخاب کنیم و توقع داشته باشیم انچنان پرتفوی را به دست بیاورد دور از انتظار است.
انتهای پیام/
منبع: تسنیم
کلیدواژه: شهید پورجعفری استان کرمان هیئت مدیره شبکه فروش بیمه ملت
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۷۸۷۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
مطهری؛ مدافع کیان سیاسی قرآن کریم
این رویکرد البته در زندگی علمی و سیاسی ایشان بسیار جدی است در حدی که می توان به عنوان سیره و روش علمی و عملی از آن نام برد. با این نگاه شهید مطهری را از جنبه غیرت دینی نسبت به تعرض به ساحت سیاسی قرآن کریم نیز باید معلم و الگو برای محققان و مفسران بدانیم.
سرنخهایی از جهاد علمی استاد شهید در دفاع از کیان سیاسی قرآن و همینطور فهم صحیح از آیات سیاسی را برای نمونه در کتاب «آشنایی با قرآن» شهید مطهری میتوان گزارش کرد که محصول جلسات تفسیری ایشان است و عملاً پاسخی به برداشتهای غلط گروههای التقاطی دوران شکلگیری و عصر آغازین انقلاب اسلامی همچون برداشتهای مارکسیستی منافقان، برداشتهای سوسیالیستی افرادی چون شریعتی یا افرادی لیبرال مسلک همچون بازرگان و... است. کتابهای دیگر شهید مطهری مانند امامت و رهبری، ولاها و ولایتها، علل گرایش به مادیگری و... نیز همگی در چنین فضایی قابل معرفیاند.
مبارزه با برداشتهای سیاسی نادرست از قرآن
ایشان در مواجهه با قرآن کریم آن را دارای یک نظام فکری جامع میداند که نظام سیاسی بخشی از آن است. برای همین ذیل آیاتی مثل خمس که دیگران نگاهی عادی به آنها دارند با رویکرد نظام اسلامی به آن مینگرد. بیان شهید مطهری را در مورد آیه انفال و خمس در جلد سوم آشنایی با قرآن ایشان ببینید: «چهره آیه انفال و آیه خمس آنچنانکه شیعه تفسیر میکند با آنچه اهل تسنن تفسیر میکند از زمین تا آسمان متفاوت است. آن طور که شیعه تفسیر میکند یک مفهوم بسیار عام و کلی مییابد و از یک نظر ارتباط پیدا میکند با نظام اقتصادی اسلام و از نظر دیگر ارتباط دارد با نظام حکومتی و سیاسی اسلامی». این بیان گویای نگاه دقیق سیاسی ایشان است.
آسیبهایی که تفسیر سیاسی قرآن با آن روبهرو است پرشمار است. مثلاً گاهی وضعیت زمانه و روزگار به گونهای است که مفسر را به سمت برداشت نادرست میکشاند. شهید مطهری با همه آنها مبازره دارد. مثلاً آسیبها را از منظر زمینههای انگیزشی و روانی و عاطفی میتوان گزارش کرد. برای نمونه گاهی «انفعال در برابر نظریات غیرقطعیِ دانش سیاسی موجود و تطبیق قرآن بر آنها»، بستر برداشتهای نادرست میشود. زمانی «ایجاد پوشش برای اهداف ضددینی» انگیزه اشخاص و مکاتب برای ارائه برداشتهای سیاسی نادرست از قرآن است، به گونهای که قرآن را مؤید نگاههای مکاتب و آرای آنها مینمایاند و موجب ظهور برداشتهای التقاطی از قرآن در حوزه حیات سیاسی میشود که شهید مطهری از جمله مبارزان با این رویکرد مخرب شمرده میشود.
خروشهای علمی، اوج بصیرت سیاسی
یکی از معضلات جدی که استاد شهید با آن روبهرو بود مسئله التقاط بود. ما در این دوران با بسترسازیِ «رویکرد التقاطی» برای آسیب دیدن برداشتهای سیاسی مواجه بودیم. میدانید که التقاط عنوان عامی است که گروههای متعددی ذیل آن گرد میآیند از جمله: ۱- گروههایی که برداشتهای کارکردگرایانه و جامعه گرایانه و سوسیالیستی از قرآن دارند. ۲- گروههایی که نگرش متأثر از معرفتشناسی غربی دارند.
طرفداران رویکرد مارکسیستی و سوسیالیستی، قرآن و دیگر متون اسلامی را ابزار و متنِ انقلابی (مارکسیستی، سوسیالیستی) میدانستند. از این جریانها در ادبیات شهید مطهری با عنوان «ماتریالیسم اغفال شده یا منافق» یاد میشود. بیان ایشان چنین است.
«ماتریالیسم در ایران در یکی دو سال اخیر به نیرنگ تازهای بس خطرناکتر از تحریف شخصیتها دست زده است و آن تحریف آیات قرآن کریم وتفسیرهای مادی محتوای آیات با حفظ پوشش ظاهری الفاظ است». این دست خروشهای علمی، اوج بصیرت سیاسی در عرصه تفسیری استاد را نمایان میکند و البته ادامه همین هوشیاری و آگاهیها بود که استاد را به افتخار شهادت رساند.
از مبارزه استاد با انحراف برداشتها از قرآن در مورد این جریان نمونههای بسیاری نقل شده است. یکی از آنها مربوط به مواجهه علمی استاد شهید با دکتر شریعتی است. ایشان روش فهم قرآن توسط شریعتی را آسیب دیده میدانست. البته در بحث روشنفکری دینی، شریعتی از افراد مؤثر در رویکرد علمی اجتماعی است. وی در فهم مفاهیم قرآن از روشهای «ساختارشناسی اجتماعی» و مبتنی بر دیدگاهای جامعهشناسی تأثیر پذیرفته بود و برداشتهایی تفسیری در چارچوب فضای اندیشگی جامعهشناسی غربی ارائه میکرد. نگرش طبقاتی با محوریت غنی و فقیر و تفسیر تضادهای اجتماعی و دینی بر این مبنا در آثار شریعتی حضور پررنگی دارد و البته شهید مطهری آن را نقد میکند و معتقد است گرایش فقرا و محرومان به پیامبران و رویارویی با اغنیا را نباید با تحلیل طبقاتی توجیه کرد. همچنان که همه مؤمنان و موحدان و انقلابگران توحیدی از طبقه مستضعف نبودند و پیامبران، فطرتهای ناآلوده یا کم آلوده را از طبقات استضعافگر شکار میکردند و آنها را علیه خودشان (توبه) یا علیه طبقهشان (انقلاب) برمیشوراندند، همه طبقه مستضعف نیز در زمره مؤمنان و انقلابگران توحیدی نبودند. از نظر وی قرآن صحنههای مختلفی میآورد که گروههایی از مستضعفان را محکوم و داخل تیپ کافران و مشمولان عذاب الهی معرفی میکند.
منبع: روزنامه قدس