Web Analytics Made Easy - Statcounter

مقامات فوتبال روسیه با هدف لغو و خنثی کردن تحریم‌های اتحادیه فوتبال اروپا(یوفا) و فدراسیون بین‌المللی فوتبال(فیفا) علیه تیم‌های ملی و باشگاهی این کشور، تلاش‌های حقوقی خود را با جدیت بیشتر پیگیری می‌کنند.

به گزارش ایران اکونومیست، دادگاه عالی ورزش(کاس) در ماه جولای درخواست استیناف اتحادیه فوتبال روسیه برای رفع تعلیق تمام تیم‌های این کشور را رد کرد؛ تحریم‌هایی که پس از حمله مسکو به اوکراین علیه روسیه وضع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته قضات دادگاه عالی ورزش، اینکه فوتبالیست‌های روسیه بابت شرایطی که تحت اختیارشان نیست، مجازات شوند، اتفاقی تاسف‌آور است اما استدلالشان برای رد درخواست روسیه این بود که فیفا و یوفا «تتحت اختیارات و باتوجه به مقررات و اساسنامه متبوع خود دراین‌باره تصمیم گرفته‌اند.»

اتحادیه فوتبال روسیه در واکنش به این رای، اعلام کرد که پرونده را به دادگاه عالی فدرال سوئیس خواهد برد و حالا «ماکسیم میترووانوف» سرپرست اتحادیه فوتبال روسیه اعلام کرده که این پرونده هنوز در جریان است.

وی در این‌باره گفت: کاس شکایت اولیه را رد کرد. درخواست تجدیدنظر پس از دریافت متن کامل رای دادگاه کاس، به دادگاه عالی سوئیس برده خواهد شد. کاس برای این کار سه ماه فرصت دارد و ما هم یک فرصت تجدیدنظر داریم. باید بدانیم که دادگاه عالی سوئیس تنها و تنها به ادعاهایی رسیدگی می‌کند که به طور رسمی ثبت شده باشند و این یعنی، پرونده‌ها را صرفا به لحاظ ماهیت بررسی نکرده و در صورتی که در مسیر صدور حکم آیین دادرسی، نقض شده باشد، این قدرت را دارد تا حکم کاس را برگرداند. 

علاوه بر این، اتحادیه فوتبال روسیه، شکایت دیگری را درباره تصمیم فیفا مبنی بر صدور جواز فسخ یکطرفه قرارداد برای بازیکنان خارجی شاغل در روسیه، تنظیم کرده و به گفته میترووانوفاین پروند هنوز در مراحل ابتدایی است.

تیم‌های ملی و باشگاهی روسیه در نتیجه تحریم‌های اعمالی فیفا و یوفا، از حضور در تمام رقابت‌های ملی و باشگاهی اروپایی و بین‌المللی از جمله جام جهانی ۲۰۲۲، جام ملت‌های زنان ۲۰۲۲ اروپا، لیگ قهرمانان و همچنین لیگ اروپا محروم شدند.

 

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: مسکو

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: مسکو اتحادیه فوتبال روسیه دادگاه عالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۷۸۷۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آفریقای جنوبی: از نزدیک تحقیقات دادگاه لاهه را دنبال می‌کنیم

ریاست جمهوری آفریقای جنوبی اعلام کرد که کشورش از نزدیک تحقیقاتی را دنبال می‌کند که ممکن است طی آن دیوان بین‎المللی کیفری «لاهه» حکم بازداشت نخست وزیر رژیم صهیونیستی را صادر کند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، « وینسنت ماگونیا» سخنگوی ریاست جمهوری آفریقای جنوبی در یک نشست مطبوعاتی گفت: این کشور انتظار دارد دیوان بین المللی کیفری طی هفته جاری حکم بازداشت بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل (رژیم صهیونیستی) را صادر کند.

وی تصریح کرد: آفریقای جنوبی تحولات‌های مربوط به حکم بازداشت احتمالی نتانیاهو را از نزدیک دنبال می‌کند و از هرگونه مداخله  نهادهای مرتبط با حمایت از قوانین بین‌المللی و تامین امنیت جان شهروندان در این زمینه  استقبال می‌کند.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، سخنگوی ریاست جمهوری آفریقای جنوبی با تاکید بر پایبندی کشور به اصول حقوق بین‌الملل اظهار داشت: ما معتقدیم هیچ فرد یا کشوری نباید فراتر از قوانین بین المللی باشد.

وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی یکشنبه هفته جاری با انتشار بیانیه‌ای صدور حکم بازداشت از سوی دیوان بین‌المللی کیفری علیه مقامات بلندپایه این رژیم را شائعه خواند.

کدامیک از سران صهیونیست تحت تعقیب دادگاه لاهه قرار می‌گیرند؟

رسانه‌های عبری به تازگی گزارش هایی را در خصوص احتمال صدور حکم بازداشت نخست وزیر، وزیر جنگ و رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی منتشر کرده‌اند.

به رغم اینکه دیوان بین‌المللی کیفری از رژیم صهیونیستی خواسته است اقدامات فوری را برای توقف نسل کشی در غزه انجام دهد اما حملات نظامیان این رژیم به نوار غزه همچنان ادامه دارد و شهروندان این باریکه همچنان در محاصره به سر می‌برد و از دسترس به آب، مواد غذایی و دارویی محروم هستند.

در جریان حمله نظامیان صهیونیستی به غزه بیش از 34 هزار و 470 نفر شهید و افزون بر 77 هزار تن مجروح شده‌اند که بیشتر آنان را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند و این در حالی است که از جمعیت دوملیون و 500 هزار نفری غزه نزدیک به دو میلیون نفر آنان آواره شده‌اند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آمریکا تحریم‌ها علیه ۱۰ بانک بزرگ روسیه را کاهش داد
  • بازگشت ویسنته دل‌بوسکه به فوتبال اسپانیا
  • آفریقای جنوبی: از نزدیک تحقیقات دادگاه لاهه را دنبال می‌کنیم
  • اصابت موشک کره‌شمالی به اوکراین؟
  • اعتراف «آسترازنکا» برای اولین‌بار درباره عوارض جانبی خطرناک واکسن خود
  • گزارش جالب دویچه‌وله؛ روش های دور زدن تحریم ها ازسوی ایران و روسیه | چین در ظاهر هیچ نفتی از ایران وارد نمی‌کند؛ در عوض...
  • دویچه‌وله: تحریم‌ها ناکارآمد است اما غرب ناچار است تحریم کند!
  • ادعای ناظران درباره اصابت موشک ساخت کره‌شمالی به خارکیف اوکراین
  • روسیه: با اعمال تحریم‌های احتمالی اروپا گاز گران‌تر می‌شود
  • هشدار فیفا به محرومیت رئال، بارسا و تیم ملی اسپانیا