Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، حوالی مهرماه ۹۸ بود که رضا اردکانیان وزیر وقت نیرو تاکید کرد که عملیات احداث سد مارون ۲ معروف به آبریز با هدف انتقال آب به ۳۰هزار هکتار از زمین های تشنه شهرستان های کهگیلویه و چرام  آغاز خواهد شد و دولت سابق مصمم به ساخت این طرح است.

با روی کار آمدن دولت عدالت محور سیزدهم در همه حوزه ها به ویژه عدالت در توزیع آب گام های مثبتی برای اجرای این طرح توسعه محور برداشته شده و نور امید برای تکمیل آن در دل مردم استان روشن شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سفر امروز وزیر کشور مردم و برخی مسئولان استانی احداث سد آبریز را از احمد وحیدی داشتند و انعکاس خبری بسیاری در سطح رسانه های استان داشته است.

امام جمعه دهدشت گفت: کهگیلویه اب دارد اما اشتغال ندارد، زمین دارد و به آن اجازه برداشت آب نمی دهند، سرزمین گنج و رنج است.

حجت الاسلام علی وحدانی فر افزود: از یک طرف سد مارون یک و از طرف دیگر سد کوثر است اما مردم کهگیلویه از این سدها بی بهره اند.

وی خواستار یاری دولت برای احداث سد بر روی رودخانه مارون و بهره مندی مردم این استان از آب های جاری شد.

نماینده مردم کهگیلویه، چرام، بهمئی و لنده در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: اراضی این منطقه قرار است از ۱۳۰ میلیون متر مکعب از حق مسلم و قانونی و شرعی این مردم داده شود.

حجت الاسلام سید محمد موحد افزود: گویا گاو میش ها مقدم بر این مردم اند و این یک ظلم است.

عملیات احداث سد مارون ۲ معروف به آبریز با هدف انتقال آب به ۳۰هزار هکتار از زمین های تشنه شهرستان های کهگیلویه و چرام که مورد تاکید وزیر نیرو در سفر مهرماه سال ۹۸ به این استان بود.

با ساخت این سد ، آب بصورت ثقلی از یک تونل به طول چهار هزار ۹۰۰ متر به لوله‌هایی به طول هفت هزارو ۴۰۰ متر انتقال و با احداث تونلی به طول شش هزارو ۴۵۰ متر آب به دشت های شهرستان های کهگیلویه و چرام انتقال می یابد .

مطالعات فاز اول و دوم این طرح از سوی منابع آب اجرایی شده است.این سد با ارتفاع  ۱۵۰ متر و بصورت آر سی سی اجرا می شود.

  بر اساس تخصیص وزارت نیرو ۱۵۰ میلیون متر مکعب آب از این سد به دشت های کهگیلویه و چرام منتقل خواهد شد.

سد آبریز که برای آبیاری بیش از ۳۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان های کهگیلویه و چرام پیش بینی شده است شکوفایی و توسعه بخش کشاورزی در این مناطق را در پی خواهد داشت.

سد آبریز با توجه به تولید ۲۸ هزار مگاوات برق هم برای دولت و هم برای مردم منطقه سودآوری زیادی دارد.

سد آبریز در محدوده روستای آبریز در شمال شرقی شهرستان کهگیلویه احداث می شود.

تحقق عدالت رویکرد غالب دولت مردمی سیزدهم است و تحقق آن در تمامی حوزه ها به وِیژه حوزه تامین منابع آبی پایدار ملموس است و امید است با وفاق و همدلی این سد تاثیر گذار در استان کهگیلویه و بویراحمد ساخته شود تا مردم از نعمت آب در حوزه های مختلف بهره مند شوند و زمین های تشنه شهرستان های این استان سیراب شوند.

برچسب‌ها وزیر کشور کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزیر کشور کهگیلویه و بویراحمد یاسوج وزیر کشور کهگیلویه و بویراحمد یاسوج شهرستان های کهگیلویه و چرام سد آبریز احداث سد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۷۸۸۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری میزخدمت و بررسی مشکلات بخش گل تپه با حضور نماینده مردم شهرستان‌های کبودراهنگ

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، در این میز خدمت مردم و اعضای شورای اسلامی و دهیاران روستا‌های بخش گل تپه مشکلاتی، چون بهسازی و آسفالت ریزی معابر روستا‌ها و رسیدگی به راه‌های مواصلاتی روستایی و حل مشکل آب شرب برخی روستا‌ها و اعضای شورای اسلامی شهر گل‌تپه به حل مشکل پروژه مسکن ۶۲ واحدی مهر سابق و فاضلاب شهر و ایجاد ناحیه صنعتی اشاره کردند.

فتح آله توسلی  گفت: پیگیر حل مشکلات تمام روستا‌ها هستیم و در همین راستا سال گذشته در این بخش ۱۸ روستا بهسازی و آسفالت ریزی معابر انجام شده و امسال  با گرفتن اعتبارات لازم ۱۰۰ روستای شهرستان بهسازی و آسفالت ریزی معابر بهره‌مند خواهند شد که ۳۲ روستای بهش گل تپه را در بر میگیرد.


او به پروژه ۴بانده راه همدان _ گل تپه و علیصدر اشاره کرد و گفت: با گرفتن ماده ۲۳ این پروژه اعتبارات لازم برای احداث تخصیص خواهد یافت و این پروژه در حال انجام است.


توسلی به احداث ناحیه صنعتی در این بخش تاکید کرد و گفت:  ناحیه گلخانه‌ای کشاورزی در این بخش با تامین ۵۰ هکتار زمین برای کمک به تولید و اشتغال احداث خواهد شد.

دیگر خبرها

  • سه پایگاه اورژانس جاده ای در کهگیلویه و بویراحمد احداث می شود
  • درخواست احداث پل عابر در روستا
  • گوش شنوای دولت برای شنیدن مشکلات و نیازهای مردم
  • درخواست بلینکن از رئیس جمهور چین درباره ایران
  • برگزاری میزخدمت و بررسی مشکلات بخش گل تپه با حضور نماینده مردم شهرستان‌های کبودراهنگ
  • میانه ظرفیت ایجاد و احداث کتابخانه مرکزی را دارد
  • احداث مرکز بستر درمانی شهر مارگون به همت خیر لبنانی
  • مشکلات مردم شهرستان عسلویه بررسی و پیگری شد
  • درخواست بلینکن از چین: با شرکت‌های آمریکایی عادلانه رفتار کنید
  • آغاز عملیات احداث فاز اول پیست تارتان در اهر