Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خوزستان رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اهواز از استقرار ایستگاه‌های راهنمای زائران اربعین در ورودی و خروجی شهر خبر داد.

حجت الاسلام حمید رعیتی در هفتاد و یکمین جلسه علنی شورای شهر اهواز که امروز (۷ شهریورماه) برگزار شد، اظهار کرد: در زمینه فضاسازی شهر در ورودی، خروجی و سطح شهر برنامه‌ریزی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در مبادی و خروجی شهر ایستگاه‌های راهنمای زائر مستقر می‌شوند و سعی می‌شود از این طریق وضعیت شلوغی مرزها به اطلاع زائران برسد.

به گزارش ایسنا، وی افزود: با توجه به احتمال شلوغی مرزها ممکن است به ویژه در زمان بازگشت زائران، برخی نتوانند به موقع از مرز خارج شوند بنابراین بر اساس هماهنگی‌های انجام شده تعداد قابل توجهی مسجد، حسینیه و موکب پیش‌بینی شده تا زائران بتوانند یکی دو روز در این اماکن اسکان یابند تا برای خارج شدن از شهر خودرو تامین کنند.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اهواز با اشاره به پشتیبانی از مواکب درون شهر و مشایه مناطق اهواز گفت: تولید نماهنگ‌های ویژه اربعین حسینی به گویش‌های مختلف، از دیگر برنامه‌های این سازمان است که در مرز رونمایی می‌شوند. فضاسازی بین دو مرز، نقطه صفر مرزی و پایانه مرزی چذابه تا جایی که به ما اجازه می‌دهند، انجام می‌شود.

رعیتی بیان کرد: قبل و بعد از هر گیت محل استراحتی برای زائران پیش‌بینی شده است و پس از خروج زائران از مرز ایران نیز نمازخانه‌ای با مساحت ۳۰۰ مترمربع آماده استراحت زائران است.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی و هماهنگی برای فضاسازی در مرز عراق عنوان کرد: با توجه به تقسیماتی که انجام شده شهرداری اهواز عمده خدمات‌رسانی را خارج از مرز ایران و در مرز عراق انجام می‌دهد بنابراین تبلیغات و فضاسازی در پایانه و خارج از پایانه عراق انجام شده است.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اهواز گفت: مراحل تامین آب، برق و روشنایی در مسیر آخرین موکب در مرز عراق انجام شده است. در پایانه ایران نیز موکبی به عنوان آخرین موکب در مرز ایران با مساحت ۷۰۰ مترمربع راه‌اندازی شده تا اگر به هر دلیلی مرز مسدود شد یا زائران نتوانستند تردد کنند مکانی برای استراحت وجود داشته باشد. البته در این مکان برنامه‌های فرهنگی مانند هم‌خوانی سرود سلام فرمانده به صورت زنده نیز اجرا می‌شود.  

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی اخبار اجتماعی خوزستان پياده روي اربعين شهرداری اهواز شهرداری اهواز انجام شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۷۸۸۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۴ هزار میلیارد برای زیرساخت‌های اربعین اختصاص یافت

داریوش امانی معاون وزیر راه و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اظهار کرد: در بحث زیرساخت‌ها اقداماتی در مسیر‌های منتهی به پایانه مرزی در حال انجام است، بر اساس پیش‌بینی‌ها یک هفته قبل از اربعین حسینی پروژه‌ها تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی افزود: قسمتی از این پروژه‌ها مربوط به روکش آسفالت، رفع نقاط حادثه‌خیز، روشنایی، نصب نیوجرسی و تابلو علائم بوده که در حال انجام است.

معاون وزیر راه بیان کرد: سال گذشته پروژه‌های بسیاری در پایانه‌های مرزی انجام گرفت، در این خصوص حجم زیادی از مطالبات پیمانکاران به میزان ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای پرداخت پیش بینی شده است.

امانی یادآور شد: پروژه‌هایی که در پایانه‌های مرزی انجام می‌شود مربوط به بحث بهسازی و بازسازی سرویس‌های بهداشتی، افزایش سایبان‌ها، مه‌پاش و ایجاد تونل‌های سرد در این ایام گرم از سال است.

معاون وزیر راه و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام تاکید کرد: در پایانه برکت مهران نیز برنامه‌ریزی‌های لازم برای افزایش سایبان‌ها، سرویس‌های بهداشتی و مسقف کردن سازه‌ها در این محوطه انجام شده است.

وی بیان کرد: در بحث ناوگان حمل و نقل نیز که چندین سال است با مشکل نوسازی مواجه هستیم نشست‌هایی برگزار شده است تا بتوانیم تعدادی اتوبوس را از خارج از کشور وارد و از ظرفیت کارخانجات و صنایع بزرگ نیز در این ایام و در زمان مسیر رفت زوار بهره بگیریم.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • هوای خرمشهر در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس
  • فضای تفریحی گردشگری سرخه‌حصار توسعه می‌یابد
  • وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین با واردات
  • آمادگی امداد هوایی هلال احمر کرمانشاه در سالروز عملیات بازی‌دراز
  • ۱۲ هزار مترمربع کف پوش در پایانه مرزی مهران احداث می شود
  • پورفرجی:حضور امینی در شهرداری اهواز باعث ایجاد اختلاف بین نیروهای انقلابی شده است
  • پیش بینی استقرار پایگاه فوریت‌های پزشکی در مسیر زوار شلمچه
  • تجارت الکترونیکی یکی از راهبردهای دولت سیزدهم است
  • ۱۴ هزار میلیارد برای زیرساخت‌های اربعین اختصاص یافت
  • استقرار ۱۲ پایگاه اورژانس در مسیر زائران اربعین در شلمچه