Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@16:24:30 GMT

خسارات خشکیدگی کشاورزان پرداخت می‌شود

تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۷۸۸۸۴

خسارات خشکیدگی کشاورزان پرداخت می‌شود

آیت اللهی موسوی معاون عمرانی استاندار کرمان در سفر به فهرج و در حاشیه بهره برداری از یک سردخانه خرما در بخش مرکزی فهرج گفت: اقداماتی برای جبران خسارات خشکیدگی خوشه‌های خرمای کشاورزان فهرجی درحال انجام است و به زودی ابلاغ خواهد شد.

معاون عمرانی استاندار کرمان افزود: در رابطه با امهال وام‌های کشاورزان نیز پیگیری شده و منتظر ابلاغ مصوبه دولت در این زمینه هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسین سعیدنیا فرماندار فهرج نیز گفت: شهرستان فهرج سالانه بیش از ۴۷ هزار تن خرما تولید می‌کند و امسال بیش از ۵۰ درصد خرمای کشاورزان این شهرستان خشک شد.

او افزود: تنها درآمد کشاورزان فهرجی خرماست که دچار خشکیدگی شده است.

او همچنین گفت: برای جبران خسارت کشاورزان وام بلاعوض و تسهیلات کم بهره به کشاورزان پرداخت شود و وام‌های کشاورزان امهال شود.

وی همچنین در رابطه با قیمت خرما گفت: قیمت خرما اکنون به دست دلالان است و کشاورزان از نظر قیمت خرما هم متضرر می‌شوند.

او افزود: یکی دیگر از دلایل کم بودن قیمت خرما بسته بندی سنتی آن است که باید صنایع بسته بندی خرما را در شهرستان احیا کنیم.

با حضور آیت اللهی موسوی یک سردخانه بسته بندی خرما با ظرفیت ۵۰۰ تن در روستای دشتوئیه به بهره برداری رسید که برای احداث و راه اندازی آن ۳ میلیارد تومان از محل بخش خصوصی هزینه شده است.

همچنین امروز با حضور آیت اللهی موسوی خانه بهداشت روستای دهنو بهزادی به بهره برداری رسید.

فرماندار فهرج گفت: با بهره برداری از این طرح ۹۰۰ خانوار با جمعیت ۳۸۰۰ نفر از خدمات بهداشتی و درمانی بهره مند می‌شوند.

این پروژه در زمینی به مساحت ۵۰۰ متر مربع و با زیربنای ۹۰ متر مربع احداث شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سفر به فهرج کشاورزی قیمت خرما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۷۸۸۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید تضمینی گندم ۳۰ درصد افزایش یافت

عطااللّه هاشمی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بنابر آخرین آمار از ابتدای فصل برداشت ۷۵۰ هزارتن گندم با ارزش حدود ۱۴ همت از کشاورزان خریداری شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۰ درصد افزایش داشته است.

به گفته او، علی رغم گذشت بیش از یک ماه از فصل برداشت، ریالی از مطالبات گندمکاران پرداخت نشده است و کشاورزان کماکان چشم انتظار دریافت پول هستند.

هاشمی ادامه داد: براساس قانون ۲۴ ساعت پس از تحویل گندم به مراکز خرید، مطالبات کشاورزان باید پرداخت شود که متاسفانه این امر مورد بی توجهی قرار گرفته است.

رئیس بنیاد ملی گندمکاران با بیان اینکه دولتمردان نسبت به تخصیص جایزه گندم بی تفاوت هستند، افزود: علی رغم پیگیری های مکرر، خبری از تخصیص جایزه و اصلاح قیمت گندم نیست که استمرار این روند، خرید تضمینی را دچار چالش می کند.

او گفت: براساس برآوردهای صورت گرفته تولید گندم بالای ۱۴ میلیون تن و حداقل خرید ۱۲ میلیون تن خواهد بود که در صورت بی تفاوتی به جایزه گندم و پرداخت مطالبات، محصول تولیدی صرف خوراک دام و طیور می شود و به نوعی هدر می رود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • خسارت ۱۰۰۰ میلیاردی بارش‌های اخیر به بخش کشاورزی جنوب کرمان
  • پرداخت حدود هزار میلیارد تومان غرامت بیمه به کشاورزان
  • انعقاد ۴۲۰۰ هکتار قرارداد نقشه‌برداری اراضی کشاورزی در جیرفت
  • انعقاد ۴ هزار و ۲۰۰ هکتار قرارداد نقشه‌برداری اراضی کشاورزی در جیرفت
  • بهره‌برداری از مجموعه تفریحی کوه نور صفه
  • کامیون حامل بیسکویت طعمه حریق شد
  • پرداخت ۱۷ میلیارد تومان غرامت به کشاورزان مه‌ولاتی
  • ریالی از مطالبات گندمکاران پرداخت نشده است
  • خرید تضمینی گندم ۳۰ درصد افزایش یافت
  • ۵ محصول زنجیره ارزش راهبردی استان کرمان در نمایشگاه تهران