Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از فهرج، در ششمین روز از هفته دولت با حضور آیت‌اللهی‌موسوی معاون عمرانی استاندار کرمان کلنگ احداث ساختمان شهرداری شهر دهنو اسلام آباد به زمین زده شد.

حاتم جلالی شهردار دهنو در حاشیه این مراسم اظهار کرد: ساختمان شهرداری در دو طبقه با زیربنای هزار و ۳۷۰ متر مربع و با ۱۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار احداث می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون استاندار با حضور در گلزار شهدای روستای محمدآباد دهگاوی به مقام شامخ شهدای این منطقه ادای احترام کرد و دستور سامان‌دهی این گلزار شهدا را داد و سپس با خانواده شهید اسماعیل جلالی‌صدر از شهدای مدافع وطن دیدار و گفت‌وگو کرد.

در ادامه روکش آسفالت محور یوسف‌آباد - چاهدگال به بهره‌برداری رسید

امین رکن‌آبادی مسؤول اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فهرج گفت: این محور به‌طول ۳ کیلومتر و با اعتباری بالغ بر ۴ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

وی عنوان کرد: با بهره‌برداری از این طرح رفت و آمد اهالی ۲۳ پارچه آبادی دهستان چاهدگال آسان شد و از مزایای این طرح افزون بر ۱۵ هزار نفر بهره‌مند شدند.

بخش نگین کویر فهرج که یکی از مناطق محروم استان کرمان است، مقصد بعدی آیت‌اللهی‌موسوی بود.

آیت‌اللهی‌موسوی معاون عمرانی استاندار اظهار کرد: در سفر رئیس‌جمهور به استان کرمان اعتبار بسیار خوبی برای راه‌های روستایی در نظر گرفته شده است.

 وی از رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان فهرج خواست تا در استان پیگیر تخصیص اعتبارات برای راه‌های روستایی بخش نگین کویر فهرج باشد و مسؤولیت عدم تخصیص اعتبارات در این زمینه بر عهده این اداره خواهد بود.

ساکنان ۶ روستای بخش نگین کویر فهرج از آب آشامیدنی سالم بهره‌مند شدند

همچنین امروز پروژه آبرسانی به ۶ روستای بخش نگین کویر فهرج آغاز شد. با بهره‌برداری از این طرح ساکنان روستاهای کاظم‌آباد، علی‌آباد، الله‌آباد ۲، ده‌شهک، جلال‌آباد و شمس‌آباد از آب آشامیدنی سالم بهره‌مند شدند.

حسین سعیدنیا فرماندار شهرستان فهرج گفت: برای اجرای این طرح ۱۳ کیلومتر خط انتقال و ۱۵ کیلومتر اجرای شبکه داخلی انجام شده است که با اعتباری بالغ بر ۷ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان به بهره‌برداری رسید.

وی افزود : این پروژه به‌دلیل کمبود اعتبارات در ۳ سال گذشته به بهره‌برداری نرسیده بود که با اقدامات جهادی امروز این پروژه به بهره‌برداری رسید. سعید نیا افزود :

خسارات خشکیدگی خرما به کشاورزان پرداخت می‌شود

در ادامه یک واحد سردخانه بسته‌بندی خرما با ظرفیت ۵۰۰ تن در روستای دشتوئیه به بهره‌برداری رسید که برای احداث و راه ‌اندازی آن ۳ میلیارد تومان از محل بخش خصوصی هزینه شده است.

آیت‌اللهی‌موسوی در حاشیه بهره‌برداری از این سردخانه اظهار داشت: اقداماتی برای جبران خسارات خشکیدگی خوشه‌های خرمای کشاورزان فهرجی در حال انجام است و به‌زودی ابلاغ خواهد شد.

معاون عمرانی استاندار کرمان افزود: در رابطه با امهال وام‌های کشاورزان نیز  پیگیری شده و منتظر ابلاغ مصوبه دولت در این زمینه هستیم.

حسین سعیدنیا فرماندار فهرج نیز اظهار کرد: شهرستان فهرج سالانه بیش از ۴۷ هزار تن خرما تولید می‌کند و امسال بیش از ۵۰ درصد خرمای کشاورزان این شهرستان خشک شد.

وی خاطرنشان کرد: تنها درآمد کشاورزان فهرجی خرماست که دچار خشکیدگی شده است و درخواست داریم برای جبران خسارت کشاورزان وام بلاعوض و تسهیلات کم‌بهره پرداخت شود و وام‌های کشاورزان امهال شود.

سعیدنیا در رابطه با قیمت خرما گفت: قیمت خرما اکنون به‌دست دلالان است و کشاورزان از نظر قیمت خرما هم متضرر می‌شوند.

 سعیدنیا افزود: یکی دیگر از دلایل کم بودن قیمت خرما بسته‌بندی سنتی آن است که باید صنایع بسته‌بندی خرما را در شهرستان احیا کنیم.

بهره‌برداری از خانه بهداشت به مساحت ۹۰ متر مربع در زمینی به مساحت ۵۰۰ متر مربع در روستای دهنو بهزادی در ادامه انجام شد.

فرماندار فهرج توضیح داد: با بهره‌برداری از این طرح ۹۰۰ خانوار با جمعیت ۳۸۰۰ نفر از خدمات بهداشتی و درمانی بهره‌مند می‌شوند.

انتهای پیام/۸۰۰۱۳/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: آیت اللهی موسوی معاون عمرانی استاندار کرمان هفته دولت بهره برداری رسید بهره برداری بخش نگین کویر فهرج آیت اللهی موسوی قیمت خرما بهره مند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۷۹۸۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۱۷ میلیارد تومان غرامت به کشاورزان مه‌ولاتی

ایسنا/خراسان رضوی مدیر جهاد کشاورزی مه‌ولات گفت: برای سال زراعی ۱۴۰۱-۱۴۰۲، ۱۷میلیارد تومان غرامت در بخش کشاورزی مه ولات پرداخت شده است.

هادی ساربان ۱۱ اردیبهشت در جلسه ستاد بیمه محصولات کشاورزی و دام این شهرستان به پرمخاطره بودن بخش کشاورزی و وقوع خشکسالی در سال‌های اخیر و همچنین اهمیت بیمه در بخش کشاورزی اشاره کرد.

وی گفت: در بیمه‌های کشاورزی ۶۵ درصد حق بیمه توسط دولت و کمتر از ۳۵ درصد توسط کشاورز پرداخت می‌شود که در سال گذشته طبق گزارش صندوق بیمه محصولات کشاورزی کل حق بیمه پرداختی توسط کشاورزان ۷.۹ میلیارد تومان بوده در حالی که ۱۷ میلیارد تومان به بیمه‌گذاران غرامت پرداخت شده است.

مدیر جهاد کشاورزی مه ولات خشکسالی و سرما را از مهمترین عوامل خسارت‌زای سال گذشته دانست و از کشاورزان خواست برای ضمانت، محصولات کشاورزی خود را بیمه کنند.

مدیرعامل صندوق بیمه محصولات کشاورزی در این جلسه اظهار کرد: این صندوق در سال گذشته ۱۵ محصول را تحت پوشش بیمه قرار داده که از این تعداد ۸ محصول در سال گذشته خسارت دیده و در این بین بیشترین غرامت پرداختی مربوط به محصول پسته به مبلغ ۱۲ میلیارد تومان است.

خزاعی در پایان از اقساطی شدن حق بیمه محصولات کشاورزی و تخفیفات ویژه حق بیمه در سال ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: در سال زراعی جدید در شهرستان مه ولات تاکنون ۸۱۱ فقره بیمه‌نامه برای ۱۳ محصول صادر شده است که بیشترین تعداد مربوط به محصول پسته ۵۷۱ فقره و به مساحت ۲۴۰۵ هکتار است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پرداخت حدود هزار میلیارد تومان غرامت بیمه به کشاورزان
  • کشاورزان مکلف به نظارت بر استخرهای کشاورزی
  • انعقاد ۴۲۰۰ هکتار قرارداد نقشه‌برداری اراضی کشاورزی در جیرفت
  • آمادگی تمامی دستگاه ها برای کمک به  کشاورزان  در بارندگی پیش رو
  • انعقاد ۴ هزار و ۲۰۰ هکتار قرارداد نقشه‌برداری اراضی کشاورزی در جیرفت
  • هشدار نارنجی به کشاورزان در پی بارش تگرگ/ ۱۶ استان درگیر بارش
  • بهره‌برداری از مجموعه تفریحی کوه نور صفه
  • پرداخت ۱۷ میلیارد تومان غرامت به کشاورزان مه‌ولاتی
  • ۷۱ طرح بهداشتی و درمانی در لرستان بهره برداری شد
  • ‌بیمارستان نیایش خرم‌آباد کی به بهره‌بردا‌ری می‌رسد؟ + فیلم