Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/لرستان رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: ۱۲ قطب پرتو دهی در کشور شناسایی کردیم که در ۱۲ منطقه و شهر ایجاد خواهد شد و خرم‌آباد یکی از آن‌ها خواهد بود.

محمد اسلامی، در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: اراده دولت همین نگاه مبنایی جمهوری اسلامی است که بتواند کشور را در مسیر پیشرفت با پیوست عدالت حرکت بدهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این نکته فوق‌العاده حائز اهمیت است که هر برنامه توسعه‌ای که وجود دارد یک پیوست عدالت داشته باشد.

اسلامی تصریح کرد: وقتی می‌خواهید نگاه توسعه‌گرانه داشته باشید و خودتان را ملزم می‌کنید که پیوست عدالت داشته باشد، مهم‌ترین پیش‌نیاز این است که شما برنامه محور حرکت کنید، وقتی شما به این روش حرکت کنید طبیعی است که در چارچوب برنامه پیش می‌روید و به تقاضا کاری ندارید.

معاون رئیس‌جمهور افزود: جمهوری اسلامی ایران به لحاظ مبنایی پیشرفت و توسعه را هدف قرار داده و برای پیشبرد برنامه‌های توسعه‌ای خودش را ملزم می‌داند که پیوست عدالت داشته باشد، وقتی شما توسعه عدالت‌محور را دنبال می‌کنید نیاز مبرم این است که با برنامه حرکت کنید، وقتی با برنامه حرکت می‌کنید طبیعی است که دیگر نمی‌توانید به تقاضاها پاسخ بدهید، یعنی برنامه‌محوری جایگزین تقاضا محوری می‌شود و این مهم‌ترین نیاز مبرم و قطعی کشور است که برنامه محوری جایگزین تقاضا محوری شود.

وی ادامه داد: یک پیش‌نیاز دیگر که دارد نگاه آمایشی است، به این معنا که استعداد و ظرفیت سرزمین و جمعیت در آن به صورت توأمان دیده شده باشد، پس من برنامه‌ای را هدف قرار می‌دهم که استعداد و ظرفیت سرزمین و جمعیت، پتانسیل‌ها، قوت‌ها، ضعف‌ها فرصت‌ها و تهدیدها در آن مطالعه و جمع‌بندی شده و به من ریل توسعه را نشان می‌دهد.

اسلامی ادامه داد: وقتی من روی ریل توسعه حرکت کنم اولویت‌ها خودش را نشان می‌دهد، این نگاهی است که هرچقدر به آن نزدیک شویم جایش را به عدم رضایت نمی‌دهد، یعنی آرامش و رضایتمندی روزافزون را در پی دارد.

معاون رئیس‌جمهور عنوان کرد: لرستان سرزمینی با ذخایر ارزشمند است، یک بار برای اولین بار برنامه‌محور حرکت کنیم.

وی بیان کرد: ما همین نگاه تحولی را در سازمان انرژی اتمی داریم و آن‌را به یک سند جامع راهبردی تبدیل کردیم که نگاه کنیم تصویر و وضعیت ما در ۲۰ آینده چیست و سهم و نقش خودمان را در آینده پیدا و ریل‌گذاری کنیم.

توجه ویژه سازمان انرژی اتمی روی برق اتمی

اسلامی با اشاره به اینکه یکی از نکاتی که در فرآیند توسعه در حوزه هسته‌ای به آن توجه کردیم برق اتمی است، تصریح کرد: یکی‌از نیازهای مبرم نیروگاه برق اتمی آب است، یعنی هرجا که آب داشته باشیم و یک محیط امن بزرگ در اختیار داشته باشیم که بتوانیم آن را پوشش دهیم که از لحاظ سرزمینی عمده توجه ما روی سواحل جنوبی است.

خرم‌آباد یکی‌از قطب‌های پرتو دهی محصولات کشاورزی  

معاون رئیس‌جمهور ادامه داد: در بحث پرتو دهی براساس مطالعات جامع و اسنادی که از وزارت جهاد کشاورزی و سند جامع لجستیک کشور و سند جامع حمل‌ونقل کشور در اختیار گرفتیم و کارگروهی که تشکیل دادیم در کشور ۱۲ قطب پرتو دهی شناسایی کردیم که در ۱۲ منطقه و شهر ایجاد خواهد شد که بتواند یک چتر حمایتی برای پشتیبانی از صنایع کشاورزی تبدیلی و غذایی ایجاد کند که شهر خرم‌آباد در مطالعات این طرح قرار دارد.

وی افزود: موضوعی که برای ما اهمیت دارد این است که بتوانیم پیش‌نیازهای این امر را فراهم کرده و در جهت استقرار آن و تنظیمات برنامه‌ای که بتواند به صورت کاملاً فعال مورد بهره‌برداری بگیرد.  

اسلامی بیان کرد: در توسعه فناوری هسته‌ای گسترش آن در اقتصاد ملی و زندگی مردم و در حوزه امنیت ملی، سلامت و بهره‌وری تولیدات می‌تواند نقش بسزایی داشته باشد.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی سازمان انرژی اتمی ایران جمهوری اسلامی ایران سازمان انرژی اتمی پیوست عدالت خرم آباد پرتو دهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۸۰۳۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات محصولات کشاورزی از مرز ۶ میلیارد دلار عبور کرد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، حامد نجفی علمدارلو، قائم‌مقام معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی گفت: همزمان با مدیریت مصرف و کاهش واردات، برنامه‌ریزی صورت گرفته منجر به بهبود تجاری این بخش به میزان بیش از ۲ میلیارد دلار شده است.

وی افزود: بر اساس آمار گمرک، صادرات محصولات کشاورزی در سال گذشته ۶.۲ میلیارد دلار بوده که نسبت به سال ۱۴۰۱، یک میلیارد دلار افزایش را نشان می‌دهد.

نجفی گفت: همچنین میزان واردات در بخش کشاورزی در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱، یک میلیارد دلار کاهش و در مجموع تراز تجاری ۲ میلیارد دلار بهبود یافته است.

وی با بیان اینکه کارشناسی‌های انجام شده نشان می‌دهد مراقبت از شرایط فوق و ادامه آن نیازمند افزایش تولید است، گفت: تأمین مالی، ریالی، ارزی و به‌هنگامِ زنجیره تأمین محصولات کشاورزی، راهکار اساسی رشد تولید است.

قائم‌مقام معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: ارزش افزوده بخش کشاورزی با صادرات آن رابطه دوطرفه دارد و تجارب موفق نشان داده است، اختصاص ارز به نهاده‌های تولیدی بخش کشاورزی، اگر به لحاظ زمانی در اولویت تأمین و تخصیص قرار گیرد، منجر به کاهش واردات محصول نهایی و افزایش صادرات می‌شود.

دیگر خبرها

  • ایجاد یک‌هزار شغل با شناسایی ۴۲ فرصت سرمایه‌گذاری در مازندران
  • پایش سطح زیرکشت محصولات استراتژیک کشاورزی با استفاده از داده‌های فضایی
  • پایش سطح زیر کشت محصولات کشاورزی با استفاده از داده های فضایی
  • حضور و اراده مردم در سرنوشت کشور بزرگترین پدیده انقلاب اسلامی
  • صادرات محصولات کشاورزی از مرز ۶ میلیارد دلار عبور کرد
  • صادرات محصولات کشاورزی از مرز ۶.۲ میلیارد دلار گذشت
  • توسعه صادرات گیاهان دارویی با تکمیل زنجیره ارزش
  • صادرات محصولات کشاورزی از مرز ۶ میلیارد دلار گذشت
  • تحول در هوش مصنوعی در کشور با ایجاد اپراتور اختصاصی
  • حمل محصولات کشاورزی گلستان، برنامه ریزی های لازم را می خواهد