Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-07@02:23:06 GMT

ضرورت ارائه گزارش یک ساله رئیس جمهور و وزرا به مجلس

تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۸۰۳۶۵

ضرورت ارائه گزارش یک ساله رئیس جمهور و وزرا به مجلس

عباس گودرزی در جلسه علنی نوبت عصر امروز (دوشنبه 7 شهریورماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود خطاب به هیأت رئیسه گفت: بر اساس مواد (235) تا (238) آیین‌نامه داخلی باید رئیس جمهور و هر کدام از وزرا مرداد ماه هر سال گزارش عملکرد یک ساله را به مجلس ارائه و طی 48 ساعت به کمیسیون‌ها ارجاع و پس از بررسی یک ماهه در کمیسیون‌ها، به صحن مجلس ارائه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی افزود: بر اساس مواد گفته شده هر کدام از وزرا 10 دقیقه و رئیس جمهور 20 دقیقه می‌توانند صحبت کنند و همچنین گزارش کمیسیون به مدت 20دقیقه قرائت و دو مخالف هم به مدت 10 دقیقه می‌توانند صحبت کنند و پس از آن چنانچه نمایندگان از صحبت‌های وزرا اقناع نشوند، بر اساس اصل (89) قانون اساسی فرآیند استیضاح دنبال می‌شود.

وی تصریح کرد: چرا هیأت رئیسه 4 ماده از قانون آیین‌نامه داخلی را اجرا نمی‌کند؛ این به معنای کوتاهی در وظیفه است البته ما از دولت به خاطر خدمات و مساعدت و اینکه در وسط میدان تشکر می کنیم اما اصل شأن نظارتی مجلس رعایت آیین‌نامه آن هم اصولی از این قبیل است که نظارت واقعی و حقیقی مجلس اعمال شود و هر ساله وزرا باید گزارش عملکردشان را ارائه کنند و بر آن اساس متناسب با برنامه ارائه شده در زمان رأی اعتماد عملکردشان مورد بررسی قرار گیرد؛ می طلبد هیأت رئیسه مجلس این موضوع را پیگیری کند.

گودرزی یادآور شد: وزیر آموزش و پرورش در کنار اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان به دنبال مشمولیت نیروهای طرح مهرآفرین در طرح رتبه‌بندی است و انتظار می‌رود بیمه تکمیلی فرهنگیان که دچار اشکال جدی است نیز پیگیری شود. همچنین می‌طلبد وزیر بهداشت پیرو وعده داده شده درباره سی.تی.اسکن و پزشک PICU شهرستان بروجرد اقدام کند.

عبدالرضا مصری در پاسخ به تذکر این نماینده گفت: مواد 235 تا 238 آیین‌نامه به دلیل درخواست دولت سابق در شورای حل اختلاف قوا مطرح شده و در آنجا مسکوت مانده و با اعلام نتیجه به نمایندگان اعلام خواهیم کرد./خانه ملت

 

منبع: فردا

کلیدواژه: نماینده مجلس عباس گودرزی آیین نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۸۰۳۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم تحلیف «پوتین» فردا برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه که در انتخابات ریاست جمهوری اخیر این کشور با اخذ ۸۷.۲۸ درصد از کل آرا برای ۶ سال دیگر در این سمت باقی ماند، فردا هفتم می با حضور در مراسم تحلیف در کاخ کرملین دوره جدید ریاست جمهوری اش را آغاز خواهد کرد.

هم‌ زمان با برگزاری این مراسم دولت جدید روسیه با تصویب پارلمان کار خود را آغاز خواهد کرد.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه همچنین نامزد خود برای تصدی نخست وزیری این کشور را نیز به مجلس معرفی خواهد کرد.

بر اساس گزارش‌ رسانه‌ های روسیه، احتمالا میخائیل میشوستین، نخست وزیر فعلی روسیه در سمت خود باقی خواهد ماند.

کد خبر 6098765

دیگر خبرها

  • مراسم تحلیف «پوتین» فردا برگزار می‌شود
  • نامه رئیس فدراسیون به وزیر ورزش و جوانان درباره تمهیدات فدراسیون برای فصل آینده لیگ برتر
  • خط و نشان فدراسیون برای باشگاه‌ها/ الزامات حرفه‌ای رعایت نشود لیگ آینده به تعویق می‌افتد+ فیلم
  • پیگیری درخواست ها و نامه های مردم در سفر دوم رئیس جمهور به استان سمنان
  • ۸۰۰ روستای خوزستان آسفالت شد
  • رئیس‌جمهور چین وارد فرانسه شد+ فیلم
  • امضای تفاهم‌نامه و رونمایی از پوستر برگزاری آیین نکوداشت دانش‌آموختگان بین‌المللی
  • پس لرزه ادعای نماینده تندرو مجلس درباره روابط جنسی در ترکیه /روابط با کشور همسایه به مشکل می خورد؟
  • معاون رئیس‌جمهور: امکان گزینش در دور دوم انتخابات مجلس آسان‌تر است
  • محمودزاده: رقبای قالیباف به دولت نزدیک هستند