Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-05-03@22:53:22 GMT

چرا مقتدی صدر از سیاست کناره گرفت؟

تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۸۰۵۸۴

چرا مقتدی صدر از سیاست کناره گرفت؟

حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب:
 
امروز حضرت آیت الله سید کاظم حائری مرجع دینی جریان صدر در بیانیه ای اعلام کرد که به علت کهولت جسمی از مرجعیت دینی شیعیان کناره گیری می کند.
 
ایشان در اعلامیه ای که منتشر کرده است به ۲ نکته مهم پرداختند:
 
1) بعد از من آیت الله خامنه ای به عنوان مرجع کسانی خواهد بود که از من تقلید می کردند و ایشان بهترین فرد برای مدیریت امت اسلامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
2) هر کسی بخواهد با بهره‌ بردن از نام دو شهید صدر میان مردم عراق اختلاف بیندازد و در حالی که فاقد درجه اجتهاد و دیگر شرایط لازم است بخواهد رهبری شرعی را بر عهده بگیرد، از صدری‌ها نیست.
 
نکته دوم بیانیه آیت الله حائری به وضوح اشاره و انتقاد به اقدامات مقتدی صدر دارد و همین امر به شدت مقتدی را ناراحت کرده است.
 
نکته مهمی که باید در مورد آیت الله سید کاظم حائری دانسته شود، اینست که پدر مقتدی یعنی آیت الله سید محمد صدر اعلام کرده بود پس از مرگم ، پیروانم به آیت الله سید کاظم حائری رجوع و از وی اطاعت و تقلید کنند و در نتیجه باید گفت امروز مرجعیت دینی جریان صدر به وضوح اظهار و اعلان داشت که آیت الله خامنه ای بهترین فرد و مرجع اعلم برای اداره امور امت اسلامی است.
 
چنین رخدادی اصلا مورد انتظار مقتدی نبود و وی به شدت دچار بهم ریختگی شد و سعی کرد با اعلام استعفا و انتقاد جدی از آیت الله سید کاظم حائری ، اعلامیه و توصیه های ایشان را به حاشیه ببرد.
 
به نظر می رسد بیانیه امروز آیت الله سید کاظم حائری ضربه سنگینی به جایگاه مقتدی خواهد زد و در جریان صدر شکاف خواهد انداخت اما جوانان و حامیان مقتدی را از اطاعت از وی باز نخواهد داشت زیرا اکثر جوانانی که از مقتدی حمایت می کنند اصلا  مقید به اجرای فرایض دینی نیستند و حرف سید کاظم حائری را حجت برای خویش نمی دانند.
 
به باور نگارنده استعفای مقتدی صدر یک اقدام تاکتیکی است و همگان خواهند  دید که ذات او نمی تواند آرام بگیرد و دست از اقداماتش بردارد و این اولین بار نیست که مقتدی اعلام استعفا و کناره گیری از سیاست کرده است.
 
انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: مقتدی صدر یادداشت آیت الله خامنه ای آیت الله سید کاظم حائری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۸۰۵۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشاره گادی آیزنکوت به کناره‌گیری از کابینه جنگ رژیم صهیونیستی

یکی از اعضای کابینه جنگ رژیم صهیونیستی، وزرای دارایی و امنیت داخلی این رژیم را به باج خواهی از دولت با تهدیدات سیاسی متهم کرد.

به گزارش ایسنا، گادی آیزنکوت، عضو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی گفت: ظرف ۲۴ ساعت اخیر دو تن از اعضای کابینه (کابینه امنیتی و سیاسی) از طریق تهدیدات سیاسی به باج خواهی از دولت پرداختند. این یک اقدام خطرناک است که امنیت داخلی اسرائیل را تهدید می‌کند. من تنها می‌توانم شریک دولتی باشم که تصمیمات خود را بر اساس منافع داخلی می‌گیرد نه بنا به مسائل سیاسی.

اشاره آیزنکوت به ایتامار بن گویر، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی و بتسلئیل اسموتریچ، وزیر دارایی این رژیم است.

تهدید آیزنکوت به استعفا از کابینه همزمان با کاهش سطح خوشبینی نسبت به احتمال امضای توافق میان رژیم صهیونیستی و حماس برای تبادل اسرا و آتش بس به خاطر اختلافات با جنبش حماس و دودستگی‌ها در داخل کابینه رژیم صهیونیستی است.

بن گویر و اسموتریچ تهدید کرده‌اند در صورت اجرای معامله کنونی با جنبش حماس از کابینه کناره‌گیری می‌کنند.

اسموتریچ در واکنش به اظهارات آیزنکوت گفت: گادی، تو می‌دانی که من چقدر برای تو احترام قائلم اما وظیفه من این است که علیه معامله بدی که می‌تواند امنیت شهروندان اسرائیلی را در معرض خطر قرار بدهد، اقدام کنم. این باج خواهی نیست بلکه نظر مشروع میلیون‌ها اسرائیلی است که به آینده سرزمین خود توجه می‌کنند.

پیش از این اسموتریچ تاکید کرد: پیشنهاد مصر یک شکست سخت برای اسرائیل است.

وی کابینه جنگ رژیم صهیونیستی را به موافقت با امتیازهای استراتژیکی متهم کرد که این رژیم را در معرض خطر قرار می‌دهد.

اسموتریچ مجددا به کناره‌گیری از کابینه بنیامین نتانیاهو تهدید کرد و گفت: دولتی که تسلیم فشارهای بین‌المللی می‌شود و جنگ را نیمه‌کاره می‌گذارد، حق وجود داشتن را از دست خواهد داد.

بن گویر نیز سه شنبه گفت: من به نخست وزیر درباره عدم ورود به رفح و پایان جنگ و یک معامله غیرقانونی برای تبادل اسرا و آتش بس هشدار دادم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سرکوب دانشجویان آمریکایی نماد دموکراسی دروغین غرب است
  • مراسم بزرگداشت مرحومه معصومه حائری برگزار شد
  • امام صادق (ع) شاکله اندیشه دینی را بنا نهاد
  • گسترش فرهنگ علمی و دینی به همت شهید مطهری
  • دیدار استاندار با خانواده معزز شهدای حادثه تروریستی سیب و سوران در حوزه سیستان
  • جوانان باید از منطق سیاست‌ها و رفتار نظام با خبر باشند | آنها بدانند چرا حاضر به ایجاد روابط با برخی کشور‌ها نیستیم | دانش‌آموزان را از خطر‌ها و دشمنی‌ها آگاه کنید
  • از این مهندس پاس به آن پاسور گل؛ ژاوی و کروس چرا مثل مسی و مولر استعفای خود را پس گرفتند؟
  • روایتی اجمالی از زندگینامه، تحصیلات و خدمات حضرت آیت‌الله رئوفی
  • اشاره گادی آیزنکوت به کناره‌گیری از کابینه جنگ رژیم صهیونیستی
  • اسناد ساواک درباره‌ی همسر حاج آقا مصطفی خمینی چه می‌گویند؟