Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری فارس، سید صولت مرتضوی، معاون اجرایی رئیس جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری در برنامه صف اول درباره اقدامات یک ساله دولت سیزدهم، ضمن تسلیت ایام سالگرد شهادت شهیدان رجایی و باهنر و گرامیداشت یاد وخاطره آنان گفت: به عنوان کوچکترین عضو دولت از همراهی مردم ایران تشکر میکنیم و اگر همراهی مردم نبود، شاید توفیقات ما در طول این یک سالی که از عمر دولت انقلابی آیت الله رئیسی می‌گذرد، نبود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرتضوی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه مهمترین اقدامات و دستاوردهای دولت در یک سال گذشته چه بوده است، گفت: بحمدالله در این مدت، سند تحول دولت تنظیم و تقدیم مراجع مرتبط شد. این سند به عنوان خط مشی دولت و یک سند راهبردی و بالادستی در دستورکار دولت قرار گرفته است. 

وی افزود: در چارچوب این اسناد بالادستی، اقدامات زیادی انجام شده است. در طول این مدت دولت توفیقات زیادی از جمله حضور بین مردم به دست آورده است. سفرهای استانی از توفیقات این دولت بود.

معاون اجرایی رئیس جمهور تصریح کرد: معیشت مردم از مهمترین دغدغه های رئیس جمهور بود که اقدامات زیادی در این راستا از جمله اصلاح نظام اقتصادی کشور انجام شد. 

مرتضوی با اشاره به اقدامات دولت در حوزه سلامت نیز، گفت: پیش از این دولت، آمار تلفات بیماری کرونا بسیار بالا بود که با یک تماس تلفنی آیت الله رئیسی با رئیس جمهور چین و واردات واکسن در کنار تلاش های دانشمندان ما که کشور را در حوزه واکسن خودکفا کردند، پیشرفت بسیاری در حوزه کنترل بیماری کرونا اتفاق افتاد.

وی در ادامه تصریح کرد: اقدام دیگر، وصول مطالبات دولت و ملت با اقدامات حوزه سیاست خارجی، در کنار 250 سند و توافقنامه بین المللی بود. در حوزه اقتصادی نیز به ثبات رسیدیم و براساس گزارش مرکز آمار،‌ تورم نیز نسبت به سال گذشته کاهش پیدا کرده است.

وی افزود:کاهش تورم به معنی کاهش قیمت ها نسبت به سال قبل نیست، بلکه حکایت از کاهش شیب افزایش قیمت ها دارد؛ امیدواریم در ادامه شاهد کاهش ادامه روند کاهشی نرخ تورم باشیم.

 معاون اجرایی رئیس‌جمهور تاکید کرد: ما شاهد افزایش 40 درصدی صادرات نفت و تبادلات تجاری بوده ایم و امیدواریم با اقداماتی که در حوزه مسکن در حال انجام است، به زودی شاهد ثبات در بازار و کاهش مشکلات اقتصادی مردم باشیم.

وی در پاسخ به اینکه آیا دولت برنامه ای برای افزایش رشد اقتصادی کشور دارد؟ گفت: این دولت تنها دولتی است که در حوزه های مختلف، دارای برنامه است و انشاءالله در چارچوب این برنامه ها دولت به وظایف خود عمل خواهد کرد و به فضل الهی شاهد رونق اقتصادی خواهیم بود.

تکمیل می‌شود...

منبع: فارس

کلیدواژه: رئیس جمهور دولت صولت مرتضوی معاون اجرایی رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۸۰۶۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باید برای افزایش تولید نگاه‌ها ‌به خلیج فارس جذب شو‌د + فیلم

معاون پارلمانی و امور مجلس رئیس جمهور گفت: در بعد اقتصادی باید بتوان با محوریت استان‌های جنوبی کارهای بزرگی انجام دهیم و از ظرفیت غنی خلیج فارس برای اشتغال‌زایی ودرآمدزایی برای کشور استفاده کنیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، سید‌محمد حسینی معاون امور مجلس رئیس جمهور در حاشیه جشنواره خلیج فارس در جمع خبرنگاران اظهار داشت: خلیج فارس از جهت‌ تاریخی، تمدنی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و امنیتی اهمیت خاص و ویژه‌ای دارد و این مطلب از این دیرباز مطرح بوده است.

وی افزود: در دولت دهم تصمیم گرفته شد که جشنواره برگزار شود و هنرمندان بیایند به این مضمون و مسئله مهم بپردازند چرا که رهبر معظم انقلاب نیز نظرشان بر این بود که هر ایده، تفکر و اندیشه وقتی در قالب جذاب هنر جلوه کند دلنشین و ماندگار می‌شود و از این جهت این کار آغاز شد.

معاون رئیس جمهور گفت: امسال هم چهاردهمین جشنواره را شاهد هستیم و امیدواریم هر سال نسبت به گذشته با استفاده از تجربیات، این کار ژرف‌تر و عمیق تر و مبنایی‌تر برگزار و آثار متنوعی که هم بتوان در ایران و هم در خارج از کشور آنها را ارائه داد تولید شود.

وی کرد: علیرغم برخی توطئه‌ها که وجود دارد خلیج فارس همیشه به عنوان خلیجی که ایرانیان در آن سهم بسیار زیادی داشته‌اند باقی مانده و خواهد ماند.

حسینی با اشاره به ابلاغ سیاست‌های کلی اقتصاد دریاپایه از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: در بعد اقتصادی که حرف‌ها و راهبردهایی مطرح است و سیاست‌های آن ابلاغ شد باید بتوان با محوریت استان‌های جنوبی شامل خوزستان، بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان کارهای بزرگی انجام دهیم و از ظرفیت غنی دریا استفاده کنیم تا بتوان فرصت شغلی ایجاد و برای کشور نیز درآمدزایی ایجاد کند.

وی ادامه داد: در مقایسه با سایر کشورها ما در حال حاضر از ظرفیت دریا و ساحل کمتر استفاده می‌کنیم از این جهت در این زمینه باید اهتمام جدی‌تری داشته باشیم و این جشنواره هم فرصتی است که همگان ترغیب شوند و نگاه‌ها به سمت خلیج فارس جذب شوند و همه در حوزه افزایش تولید مشارکت کنند.

معاون پارلمانی و امور مجلس رئیس جمهور با اشاره به شعار سال گفت: ما سرمایه‌دارانی در داخل و خارج کشور داریم که بایستی آنها را تشویق کنیم بیایند و در کشور خودشان و در مناطق مختلف سرمایه گذاری کنند که مشکلات کشور کاهش یابد.

.

انتهای پیام/864/.

دیگر خبرها

  • گشت ارشاد مدیران به معنای برکناری و بگیر و ببند نیست
  • برنامه های متنوعی برای تسهیل تبادلات مالی با چین داریم
  • سهم بالای بخش نفت و گاز در رشد اقتصادی کشور
  • عملیات وعده صادق فخر اسلام و مسلمین بود
  • معاون اول رئیس جمهور: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش هرچه سریع‌تر اجرایی شود
  • بازدید معاون اجرایی رئیس‌جمهور از طرح آبرسانی به شهرستان بهمئی
  • معاون رئیس جمهور از پتروشیمی دهدشت بازدید کرد + تصاویر
  • باید برای افزایش تولید نگاه‌ها ‌به خلیج فارس جذب شو‌د + فیلم
  • کلنگ‌زنی مینی پالایشگاه دهدشت با حضور معاون اجرایی رئیس‌جمهور
  • رئیسی: به صورت ویژه در دستور کار وزرا و مدیران دستگاه‌های اجرایی باشد