Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@21:31:01 GMT

حضور ۲۰ استان کشور در نمایشگاه گل و گیاه ایلام

تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۸۰۶۵۷

حضور ۲۰ استان کشور در نمایشگاه گل و گیاه ایلام

به گزارش خبرنگار ایرنا، بابک محمدی آوندی شامگاه دوشنبه در حاشیه افنتاح نمایشگاه گل و گیاه ایلام اظهار داشت: برگزاری این نمایشگاه با توجه به کمبود سرانه فضای سبز شهری ضروری به نظر می رسد و ۹۰ درصد شرکت کنندگان در این نمایشگاه تولیدکننده نیز هستند.

وی افزود: بیش از یک هزار نوع گیاه شامل گونه های متناسب کاشت فضای سبز شهری، آپارتمانی، گلخانه ای و دارویی و انواع بذور، کود و سموم در این نمایشگاه وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهردار ایلام یکی از اهداف برگزاری این نمایشگاه را ترویج کاشت گل و گیاه در بین مردم و فضاهای خالی منازل مسکونی برشمرد تا به سرانه فضای سبز افزوده شود.

محمدی آوندی ایجاد فضای نشاط برای شهروندان را از دیگر اهداف این نمایشگاه ذکر کرد و توضیح داد: سرسبزی گلها و گیاهان ناخودآگاه فضای پرطراوت و آرامش بخشی را به افراد تزریق می کند.

وی یادآور شد: با ایجاد بوستان های محله ای، سرانه فضاهای سبز شهر ایلام افزایش می یابد و باتوجه به استقبال بالای مردم از این نمایشگاه، تلاش برای تداوم برگزاری این گونه نمایشگاه ها ادامه خواهد داشت.

شهردار ایلام در مورد سرانه فضای سبز شهری ایلام هم گفت: در مقایسه با جمعیت و میانگین کشوری میزان فضای سبز ایلام کم و ۳.۸ دهم مترمربع به ازای هر فرد است، درحالیکه باید حداقل به ازای هر نفر ۱۰ متر باشد و در کلان شهرها بین ۱۵ تا ۲۰ متر مربع به ازای هر فرد است.

محمدی آوندی اظهار داشت: برای افزایش سرانه فضای سبز شهری رایزنی هایی با برخی دستگاه ها از جمله منابع طبیعی و آبخیزداری انجام گرفته تا در صورت همکاری این اداره با شهرداری بوستان های چغاسبز و زمین کنار کمربند شمالی در ورودی ارغوان نهال کاری شود.

وی تاکید کرد: در صورت نهال کاری این اراضی، چندین هکتار سرانه فضای سبز شهری ایلام افزایش می یابد و در طول سال حداقل یک تا ۲ متر به فضای سبز ایلام افزوده شود.

شهردار ایلام در مورد قیمت عرضه گیاهان این نمایشگاه هم افزود: قیمت تمام شده گیاهان عرضه شده در این نمایشگاه  نسبت به فروشگاه های فروش گل و گیاه ۵۰ درصد کاهش نرخ دارد.

نمایشگاه گل و گیاه ایلام از هفتم تا یازدهم شهریورماه ساعت ۱۷ عصر تا ۲۳ شب آماده پذیرش شهروندان است.

در نمایشگاه گل، گیاه و گیاهان دارویی غرفه هایی نیز به عرضه سوغات، مصنوعات مختلف، هدایا و صنایع دستی اختصاص یافته است.

این نمایشگاه با همکاری سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری و شرکت نمایشگاه های بین المللی ایلام در محل دائمی نمایشگاه های استان واقع در بوستان جنگلی چغاسبز دایر شده است.

برچسب‌ها ایلام شهرداری ایلام گل و گیاه افتتاح نمایشگاه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایلام شهرداری ایلام گل و گیاه ایلام شهرداری ایلام گل و گیاه افتتاح نمایشگاه سرانه فضای سبز شهری نمایشگاه گل گل و گیاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۸۰۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور ۱۰ شرکت تولیدی کشاورزی مازندران در نمایشگاه اکسپو

به گزارش خبرنگار مهر، بابک مومنی بعدازظهر سه شنبه در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه استان مازندران در بخش کشاورزی قطب تولید محصولات مختلف و حافظ امنیت غذایی کشور است و در این نمایشگاه بخش کشاورزی سرآمد بوده است، تصریح کرد: محوریت برنامه های این نمایشگاه براساس معرفی زنجیره های ارزش تولید محصولات مختلف و توانمندی استان های مختلف کشور بوده است.

وی با اعلام اینکه از بین شرکت های بزرگ استان مازندران نیز ۱۰ شرکت معتبر و فعال در عرصه بازاریابی و صادرات و فرآوری محصولات کشاورزی حضور دارند، گفت: با توجه به انتظار از بخش کشاورزی مازندران و نقش آن در تامین امنیت غذایی کشور، حضور پررنگ بخش کشاورزی را در این نمایشگاه شاهد هستیم.

کد خبر 6093229

دیگر خبرها

  • عکس/ نمایشگاه گل و گیاه اصفهان
  • حضور ۱۲ واحد تولیدی اردبیل در نمایشگاه ایران اکسپو
  • دبیرکل کتابخانه‌ها:عدد دقیقی از سرانه مطالعه در کشور نداریم!
  • حضور ۱۰ شرکت تولیدی کشاورزی مازندران در نمایشگاه اکسپو
  • سرانه فضاهای آموزشی هرمزگان افزایش می‌یابد
  • تضمین حیات شهری با افزایش درختان
  • کمبود ۳۰ درصدی فضای ورزشی در کهریزک/ خانه کشتی افتتاح می‌شود
  • تجربیات تهران در حوزه شهری و فضای سبز به «واسط» عراق منتقل شود
  • اضافه شدن ۱۰۴ بوستان طی ۸ سال در قم
  • مقابله با گرمای شهری از طریق باغ‌های گیاه‌شناسی