Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه کاشان گفت: با پیگیری‌های متعدد مدیریت جدید و تلاش‌های رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عراق دانشگاه کاشان در فهرست دانشگاه‌های معتبر و مورد تایید وزارت آموزش عالی و پژوهش‌های علمی عراق قرار گرفت.

عباس کتابی با اشاره به دیدار رایزن فرهنگی جمهوری عراق با وی و دریافت نامه رسمی قرار گرفتن دانشگاه کاشان به عنوان دانشگاه مورد تایید وزارت آموزش عالی و پژوهش‌های علمی جمهوری عراق در سال ۲۰۲۳-۲۰۲۲ میلادی، افزود: قرار گرفتن دانشگاه کاشان در فهرست دانشگاه‌های معتبر و مورد تایید کشور عراق، زمینه جذب دانشجو از این کشور و انجام مبادلات علمی با را تسهیل و هموار خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او از پذیرش دانشجوی عراقی از مهرماه در دانشگاه کاشان خبر داد و اظهار کرد: انجام کار‌های تحقیقاتی و علمی در زمینه‌های مختلف با محققان دانشگاه‌های عراقی در برنامه دانشگاه قرار دارد.

رئیس دانشگاه کاشان تصریح کرد: تبادلات علمی و فعالیت‌های مشترک علمی پژوهشی دانشگاه کاشان با وزارت آموزش عالی و پژوهش‌های علمی جمهوری عراق در حوزه‌های مختلف شامل تبادل استاد، انجام پایان‌نامه‌های مشترک، برگزاری کنفرانس‌های مشترک علمی، برگزاری دوره‌های کوتاه و بلند مدت آموزشی، پژوهشی و سایر موارد است.
نزدیک به ۹ هزار نفر دانشجو در ۲۰۰ رشته گرایش در ۱۱ دانشکده و ۱۲ پژوهشکده دانشگاه کاشان تحصیل می‌کنند.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان واقع شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانشگاه کاشان مبادلات علمی وزارت آموزش عالی دانشگاه کاشان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۸۰۸۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز بررسی جزییات پیش‌نویس سند ملی توسعه فناوری‌های کوانتومی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شورای عالی انقلاب فرهنگی، جلسه ۱۹۹ شورای ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور به ریاست حجت الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

ایمان افتخاری، دبیر ستاد علم، فناوری و نوآوری شورای عالی انقلاب فرهنگی، پس از این جلسه در خصوص نهایی‌سازی پیش‌نویس سند ملی توسعه علوم و فناوری‌های کوانتومی بیان کرد: در جلسه ۱۹۸ مورخ ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ شورای ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور پیش‌نویس سند ملی توسعه علوم و فناوری‌های کوانتومی مطرح و به اتفاق آراء کلیات آن تصویب و مقرر شد جزئیات سند مذکور در جلسات آتی شورای ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور مورد بررسی قرار گیرد.

وی افزود: در این جلسه ابتدا اصول و مبانی ارزشی سند مورد بحث قرار گرفت و لزوم توجه به این مبانی و اصول در تمام ابعاد علم و فناوری‌های کوانتوم مورد بحث و بررسی قرار گرفت. مقرر شد در پیوست سند به تفصیل بیشتری از منظر فلسفه علم و فناوری به این حوزه پرداخته شود.

افتخاری بیان کرد: سپس برخی بندهای چشم‌انداز، اهداف کلان و شاخص‌های ارزیابی به‌منظور ارتقای امنیت ملی، تأمین نیازهای راهبردی و خلق ارزش افزوده در اقتصاد دانش‌بنیان در ۷ محور اصلی آموزش عالی و نیروی انسانی، دستاوردهای علمی، پژوهش‌های کابردی، توسعه فناوری و توسعه محصول، اثربخشی، زیست‌بوم نوآوری و مشارکت بین‌المللی در این حوزه مطرح شدند که در پایان به اتفاق آراء بخش اصول و مبانی، چشم انداز و قسمت‌هایی از اهداف کلان و شاخص‌ها با انجام برخی اصلاحات تصویب شد.

دبیر ستاد علم، فناوری و نوآوری گفت: در این جلسه، ستاد میزبان تعدادی از دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه شریف بود که در حوزه‌های مرتبط با سیاستگذاری علم و فناوری به تحصیل مشغول هستند. به این ترتیب، این فرصت برای دانشجویان مستعد کشور، که فعالان آینده حکمرانی علم و فناوری ما هستند، فراهم شد تا فرآیند تصمیم‌گیری و سیاستگذاری، و تنوع مباحث آن را از نزدیک مشاهده کنند.

دبیر شورای ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور در خصوص شایعات تغییر در مصوبه افزایش ظرفیت پزشکی ضمن تأکید بر رصد تغییرات میدانی مرتبط با مصوبات در شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: هیچ گونه تغییری در این مصوبه صورت نپذیرفته است.

کد خبر 6100577

دیگر خبرها

  • آغاز بررسی جزییات پیش‌نویس سند ملی توسعه فناوری‌های کوانتومی
  • همایش ملی صنعت فرش ماشینی ایران آغاز شد
  • دانشگاه کاشان درجایگاه سوم انتشار مقالات رتبه بندی آسیایی تایمز
  • دیدار رئیس اقلیم کردستان با دبیر شورای عالی امنیت ملی
  • مخبردزفولی نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در دانشگاه آزاد شد
  • پذیرش ۵۳ درصدی دانشجو در مقطع دکتری به روش استادمحور
  • عموعابدینی: آمایش رشته‌های تحصیلی در دستور کار وزارت علوم و شورای انقلاب فرهنگی است
  • نمایندگان شورا در وزارتین علوم، بهداشت و دانشگاه آزاد تعیین شدند
  • نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم وفنون هسته‌ای دراصفهان آغاز می‌شود
  • عصر امروز، آغاز نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای در اصفهان