Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد الحلبوسی رییس مجلس عراق دوشنبه شب درخصوص حوادث جاری در منطقه سبز بغداد و کشته و زخمی شدن بیش از ۲۰۰ تن گفت که شرایط کنونی کشور خطر بزرگی را هشدار می‌دهد که نمی‌توان در برابر آن سکوت کرد.

به گزارش ایران اکونومیست از پایگاه خبری موازین نیوز عراق، الحلبوسی تصریح کرد: این حوادث بدون اقدام افراد باخرد و صاحب نفوذ مذهبی، سیاسی، اجتماعی و شیوخ عشایر تشدید خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین نسبت به ریخته شدن خون مردم بیگناه با استفاده از سلاح از سوی هر گروهی که باشد و ناآرامی و هرج و مرج هشدار داد.

الحلبوسی اظهار کرد: از تمام طرفها خالصانه و صادقانه می‌خواهیم اتش فتنه انگیزی را برای حفظ حاکمیت کشور و ثبات آن و کشیده نشدن حوادث به رویارویی همه طرفها که موجب زیان تمامی ملت شود، پایان دهند و به توافق برسند.

سخنان الحلبوسی پس از کشته شدن ۱۲ تن و زخمی شدن ۲۰۰ نفر  در جریان تظاهرات روز دوشنبه هواداران سید مقتدا صدر با نیروهای امنیتی در منطقه سبز بغداد اعلام شد.

 مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق ساعاتی قبل گفت که نیروهای امنیتی مسئول حفاظت از جان معترضان هستند و هرگونه بروز خلافی در این مورد پیگرد قانونی دارد.

وی همچنین اعلام کرد که تحقیقات فوری در مورد حوادث جاری در منطقه سبز بغداد و منشا شلیک به معترضان گشوده شود و مقصران این حادثه مشخص و مجازات شوند.

 صدر روز دوشنبه نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که برای همیشه از عرصه سیاسی کناره گیری می‌کند.  

پس از بیانیه کناره‌گیری صدر از فعالیت‌های سیاسی در عراق، تجمع‌کنندگان طرفدار جریان صدر به کاخ ریاست جمهوری در منطقه سبز بغداد یورش بردند اما پس از آن منابع خبری عراق اعلام کردند که نیروهای امنیتی این کشور کنترل کاخ ریاست جمهوری را به دست‌ گرفتند و نیروهای طرفدار صدر منطقه را ترک کردند.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: سید مقتدا صدر ، عراق ، الحلبوسی

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: سید مقتدا صدر عراق الحلبوسی منطقه سبز بغداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۸۰۹۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمامی نیروهای امدادی خدماتی گروه های جهادی و مردمی در مناطق سیل زده پای کار بودند

خالد ایزدپناه رئیس شورای اسلامی شهرستان مرزی دشتیاری  گفت: در دو سیلاب اخیر نیروهای امدادی هلال احمر، هوانیروز ارتش، نیروی دریایی ارتش، نیروی زمینی سپاه پاسداران ، گروه های جهادی و مردمی ،بسیجیان همه پای کار بودند در منطقه سیل زده حضور داشتند و کار امدادرسانی تا آخرین روز سیلاب هم از راه زمینی و هوایی  ادامه داشته است. 

وی ادامه داد: دشتیاری همواره آماج سیلاب های سهمگینی بوده و خسارت های فراوانی را بر جای گذشته است و در دو سیلاب اخیر شهرستان دشتیاری در دو بخش راه های روستایی و کشاورزی بیشترین آسیب به خود دیده است.

خالد ایزدپناه اظهار داشت: با توجه به تجربه ای که در سیل دیماه ۹۸ بود انتظار داشتیم در سیل اسفند ماه ۱۴۰۲ و فروردین ماه ۱۴۰۳ خسارت ها باید به مراتب کمتر می شدند متأسفانه به علت ضعیف بودن زیرساخت مجدد شاهد حجم عظیمی از آسیب ها به زیرساخت راه روستایی و کشاورزی بودیم 

وی افزود: علاوه بر خسارت ها به زیرساخت های  راه و کشاورزی شاهد هدر رفت میلیون ها مترمکعب آب حاصل از سیلاب به دریا بودیم آبی که بدون هیچ هزینه ای به دست اومد و جلوی چشم مردم بدون هیچ استفاده ای به دریا رفت.

رئیس شورای اسلامی شهرستان مرزی دشتیاری در ادامه گفت: به علت گستردگی راههای روستایی و مواصلاتی بعد از گذشت ۲۰ روز از سیل اخیر متأسفانه بعضی از راههای روستایی ترمیم و بازسازی نشدند و مردم با سختی عبور و مرور انجام می شود بندسارهای کشاورزی بر اثر سیل تخریب شده و نیاز به مرمت و بازسازی دارند کشاورزی مردم از بین رفته است و نیازمند توجه به خسارت دیدگان است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • عملیات وعده صادق باعث تغییر معادلات بین‌المللی و منطقه‌ای شد
  • تمامی نیروهای امدادی خدماتی گروه های جهادی و مردمی در مناطق سیل زده پای کار بودند
  • فرمانده حشد الشعبی: تهدیدهای آمریکا ما را نمی‌ترساند
  • هشدار قالیباف نسبت به ابهامات موجود در مورد یارانه دارو
  • هشدار رئیس مجلس نسبت به ابهامات موجود در مورد یارانه دارو/ مبلغ 74 همت نمی‌تواند باعث کنترل قیمت و بازار دارو شود/ دولت برای کنترل قیمت بازار دارو 180 همت در نظر بگیرد
  • دستگیری اعضای یک باند وابسته به داعش در ترکیه
  • ترکیه: ۱۵ تروریست در شمال عراق از پای درآمدند
  • دمای کشور در ۵۰ سال اخیر روندی افزایشی داشته است
  • نقشه پراکندگی نیروهای مقاومت از یمن تا فلسطین
  • الدفاعی: وعده صادق، پایان‌بخش توهم ارتش شکست‌ناپذیر اسرائیل