Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-03@21:14:37 GMT

صدر اعظم آلمان حامی تشدید تقابل اروپا با روسیه

تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۸۱۳۲۶

صدر اعظم آلمان حامی تشدید تقابل اروپا با روسیه

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «اولاف شولتز» صدر اعظم آلمان که کشورش به همراه دیگر متحدان اروپایی اش از اوکراین در جنگ با روسیه کمک تسلیحاتی و کمک های دیگر به عمل می آورد در یک سخنرانی به طرح دیدگاهش درباره «اتحادیه اروپای جدید» پرداخت و اتحاد قوی تر کشورهای اروپایی علیه روسیه را خواستار شد.

به نوشته خبرگزاری آناتولی، شولتز در سخنرانی در دانشگاهی در شهر پراگ حمله روسیه به اوکراین را محکوم و استدلال کرد که این جنگ اتحادیه اروپا و ایده آلهای دموکراتیکش را هدف گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در این اظهاراتش بدون اشاره به زمینه سازی اقدامات و سیاستهای تحریک آمیزی نظیر گسترش اتحادیه اروپا و ناتو برای جنگ در اوکراین بیان کرد: «اروپای ما در صلح و آزادی متحد بوده و از همه ملتهای اروپایی که در ارزشهای ما شریک هستند استقبال می کند.»

او خواستار یک رویکرد استراتژیک تر در قبال گسترش اتحادیه اروپا و به حساب آوردن واقعیتهای ژئوپلتیکی در این رویکرد شد.

او با نشان دادن حمایتش از توسعه طلبی تحریک آمیز اتحادیه اروپا گفت: «از اوکراین و جمهوری مولداوی گرفته تا گرجستان و البته شش کشور غرب بالکان، متعلق به ما هستند، آنها بخشی از اروپای دموکراتیک و آزاد هستند. عضویت آنها در اتحادیه اروپا به نفع ما است.»

صدر اعظم آلمان از ایده پیشنهادی اخیر امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه برای ایجاد یک جامعه سیاسی اروپایی حمایت اما تاکید کرد که این مجمع جدید نمی تواند جایگزینی برای عضویت کشورها نامزد در اتحادیه اروپا باشد.

شولتز ادامه داد: «یک چنین مجمعی جایگزین برای فرآیند آتی بزرگ سازی اتحادیه اروپا نیست و برای من بسیار مهم است که یک بار دیگر بر این موضوع تاکید کنم. ما به کشورهای نامزد عضویت قول داده ایم و قول ما در مورد کشورهای غرب بالکان تقریبا مربوط به ۲۰ سال پیش است. و باید این قولها با عمل همراه شوند.»

در پی شروع عملیات روسیه در ۲۴ فوریه در اوکراین، کشورهای اروپایی تلاش کردند در راستای نشان دادن حمایتشان از کی یف در مقابله با روسیه، مساله عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا و ناتو را برجسته کنند.

با وجود هیزمی که اروپایی‌ها به بهانه حمایت از رژیم کی‌یف به آتش درگیری‌های اوکراین می‌ریزند، اتحادیه اروپا از سال‌ها قبل از پذیرفتن این کشور به عنوان یکی از اعضا امتناع کرده است.

صدراعظم آلمان چند ماه پیش گفته بود عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا ممکن است سال‌ها طول بکشد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: اوکراین اولاف شولتز اتحادیه اروپا اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۸۱۳۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجارستان جلوی کمک نظامی اتحادیه اروپا به ارمنستان را گرفته است

یکی از منابع دیپلماتیک اعلام کرد، مجارستان جلوی کمک نظامی اتحادیه اروپا به ارمنستان را گرفته است.

به گزارش ایسنا، پس از ماه‌ها رایزنی، اتحادیه اروپا اوایل سال جاری میلادی برای تصویب کمک‌های «غیر کشنده» از «موسسه صلح اروپایی» خود که یک صندوق ویژه‌ برای تقویت ظرفیت دفاعی شرکای اتحادیه اروپاست، اقدام کرد.

به نقل از پایگاه خبری azatutyun، پیش‌نویس این طرح مربوط به اواسط آوریل سال جاری میلادی درخواست مبلغ ۱۱ میلیون دلار را برای ارائه به ارتش ارمنستان در دو سال و نیم آتی دارد. این مبلغ قرار بود با هدف برپایی یک بیمارستان صحرایی و دیگر تاسیسات لجستیکی برای یکی از واحدهای نظامی در نظر گرفته شود. اختصاص این مبلغ نیازمند تایید و حمایت تمامی کشورهای عضو اتحادیه اروپاست.

یکی از منابع اروپایی که خواست نامش فاش نشود، گفت، مجارستان هفته‌هاست که این تصمیم را وتو کرده و خواستار تخصیص کمک‌های مشابه به جمهوری آذربایجان شده است. سران کشورهای عضو اتحادیه اروپا به امید غلبه بر این بن بست، در حال بررسی خواسته‌های بوداپست هستند.

اوایل آوریل سال جاری میلادی، الهام علی‌اف، رئیس جمهور آذربایجان به قدرت‌های غربی بابت مسلح کردن ایروان هشدار داده بود.

علی‌اف مدت‌هاست که با ویکتور اوربان،‌ نخست وزیر مجارستان روابط گرمی دارد.

مجارستان برخلاف دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا از باکو در قضیه درگیری قره باغ دفاع کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بورل: موجودیت اوکراین به غرب وابسته است
  • بورل: هیچ همبستگی میان اروپا درباره روسیه وجود ندارد
  • واکنش کرملین به اظهارات خطرناک کامرون در مورد حمله به روسیه با سلاح‌های انگلیسی
  • آلمان روسیه را به حمله سایبری به حزب صدر اعظم متهم کرد
  • چالش سخت آرسنال برای حفظ یکی از بهترین استعدادهای آکادمی‌اش
  • مکرون: اعزام نیرو به اوکراین را منتفی نمی‌دانم
  • آلمان: اروپا باید به یک اتحادیه امنیتی تبدیل شود
  • تهدید اتحادیه راه آهن آلمان علیه دولت
  • مجارستان جلوی کمک نظامی اتحادیه اروپا به ارمنستان را گرفته است
  • زلنسکی: پس از پایان جنگ انتظار داریم به عضویت ناتو درآییم