Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@15:27:47 GMT

استقلال انتقال خون لرستان تا پایان شهریور

تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۸۱۶۵۲

استقلال انتقال خون لرستان تا پایان شهریور

ایسنا/لرستان مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران گفت: لرستان از نظر آزمایشات بعد از دریافت خون از نظر آلودگی به میکروب و باکتری به کرمانشاه وابسته بود که با خرید تجهیزات مورد نیاز تا پایان شهریورماه از این نظر به استقلال می‌رسد.

مصطفی جمالی، در دیدار با استاندار لرستان، بیان کرد: ما یک مرکز انتقال خون مطهری داشتیم که به علت فرسودگی ساختمان به مدت شش سال تعطیل بود و منتظر ماده ۲۳ هستیم که طی هفته‌های آینده در سه طبقه به‌عنوان مرکز جامع خونگیری انتقال خون لرستان راه‌اندازی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: برخی استانداران پزشک هستند اما اهمیت انتقال خون را درک نمی‌کنند، تشکر می‌کنم اهمیت انتقال خون را می‌دانید.

جمالی با اشاره به اینکه لرستان وابسته به کرمانشاه بود، ادامه داد: تمام خون‌هایی که دریافت می‌شود باید از نظر آلودگی میکروبی و باکتریایی آزمایش شود که هر روز یه کرمانشاه منتقل می‌شد، تمام دستگاه‌ها را گرفتیم که تا پایان شهریور استان مستقل باشد و وابستگی‌اش از بین برود.

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران عنوان کرد: تعیین گروه‌های خونی به صورت دستی انجام می‌شود که احتمال اشتباه بودن جواب وجود دارد و همچنین سیستم کند این که در این زمینه نیز دستگاه‌های مورد نیاز را پیگیری کردیم که تا پایان سال چند استان ازجمله لرستان را مجهز می‌کنیم.

وی تصریح کرد: بودجه انتقال خون استانی بوده و ما دخل و تصرفی در آن نداریم و بودجه جاری که دریافت می‌کنیم صرف خرید کیسه خون، کیت اندازه‌گیری و ... می‌کنیم که بودجه محدودی است ولی تجهیزات عمده پزشکی را بگیریم که مدیر خوبی دارد که جز چند مدیر برتر کشوری است، ظرف چند ماه در خیلی از شهرها واحد راه‌اندازی کرده است.

جمالی عنوان کرد: یکی از ویژگی‌های مدیرکل انتقال خون لرستان این است که در همه جا به دنبال خیرین و ظرفیت‌های مردمی و همکاری‌های بین بخشی رفته است.

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران تصریح کرد: دیروز از شهرهای ازنا، دورود، بروجرد و الیگودرز بازدید کردیم و امروز نیز سه شهرستان پلدختر، کوهدشت و نورآباد را بازدید داریم، که همه واحد انتقال خون دارند و در کل کشور چنین چیزی نداریم و یک رکورد است.

وی ادامه داد: انتقال خون لرستان نه‌تنها نیاز خونی خود را تأمین کرده بلکه در برخی از بحران‌ها به استان‌های دیگر نیز کمک کرده است، مدیر قدری داریم که خیلی خوشحالیم انتخاب ما درست بود.

جمالی تصریح کرد: واحدهای انتقال خونی که در سطح استان و شهرستان‌ها راه‌اندازی شده به همت و کمک دانشگاه علوم پزشکی و استفاده از ظرفیت شبکه بهداشت بوده است، البته ما جدا از هم نیستیم اما خوشحالم برخلاف استان‌های دیگر که می‌رویم در لرستان حداقل در حوزه ما مسئولان هماهنگی هستند.

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران عنوان کرد: ساختمان انتقال خون خرم‌آباد وضعیت خوبی ندارد و از طرف استانداری ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای آن در نظر گرفته شده است که انتظار داریم هرچه زودتر به طور کامل تخصیص پیدا کند.

وی افزود: سخت‌ترین دوران بعد از انقلاب در همین دو سال اخیر است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی سازمان انتقال خون مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران انتقال خون لرستان تا پایان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۸۱۶۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان حملات نکونام به خطیر؟ | یعنی واقعا راحت شدیم؟

به گزارش همشهری‌آنلاین، یکی از اتفاقات مهم تعطیلات اخیر، برکناری غیرمنتظره علی خطیر از مدیرعاملی استقلال بود. در مورد کم و کیف این اتفاق حرف و حدیث‌های زیادی وجود دارد و به همان نسبت هم قضاوت‌ها متفاوت است. اینکه خطیر در استقلال چطور کار کرد و آیا این برکناری حق او بود یا نه، حتما در جای خودش باید به‌طور مفصل مورد ارزیابی قرار بگیرد، اما حداقلش این است که اگر خدا بخواهد، دست‌کم در این روزهای پایانی فصل دیگر قرار نیست شنونده غر و لندهای جواد نکونام باشیم.

حقیقتا یکی از جانفرساترین اتفاقات این ماه‌ها، حملات مستمر و اعصاب‌خردکن نکونام به خطیر بود. حالا اما سرمربی استقلال از جدایی خطیر به‌عنوان یک اتفاق زیبا و یک روز بزرگ یاد کرده. سرپرست تیم را هم که دوباره عوض کردند. یعنی اگر خدا بخواهد وا می‌دهی بزرگوار؟

کد خبر 849274 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها ویژه ورزشی جواد نکونام باشگاه استقلال

دیگر خبرها

  • ذوب‌آهن به‌دنبال بهبود آمار تقابل با استقلال
  • استارت تمدید قرارداد بازیکنان استقلال
  • پایان حملات نکونام به خطیر؟ | یعنی واقعا راحت شدیم؟
  • کار نکونام سخت‌تر از قبل شد
  • پشت پرده برکناری علی خطیر/ چه کسی مدیرعامل باشگاه استقلال می‌شود؟
  • کار نکونام سخت‌تر از قبل شد/ شرط موفقیت استقلال در ۵ هفته آخر لیگ
  • شما مدیرعامل استقلال نخواهی شد! | تصمیم مالک جدید برای آبی ها در پایان فصل
  • آبرسانی به ۷۸ هزار نفر از جمعیت روستایی لرستان
  • فریبا: استقلال تا پایان لیگ ۲ بازی خطرناک دیگر دارد
  • حیف وقت که برای دیدن بازی استقلال و پرسپولیس بگذاری | همین بی کیفیت ها چند هفته بعد ۴۰-۵۰ میلیارد می خواهند