Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@22:30:14 GMT

پل تاریخی چهر هرسین هنوز مرمت نشده است

تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۸۱۷۳۷

پل تاریخی چهر هرسین هنوز مرمت نشده است

ایسنا/کرمانشاه بهار سال 1398 بود که وقوع سیل خسارات زیادی را به نقاط مختلفی از استان کرمانشاه، بویژه زیرساخت های عمرانی وارد کرد.

تعدادی از ابنیه تاریخی استان هم از این بلای طبیعی در امان نماندند و دچار آسیب هایی شدند که از جمله آنها می توان به پل تاریخی چهر در شهرستان هرسین اشاره کرد، پلی که علیرغم گذشت سه سال از وقوع سیل هنوز مرمت نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باتوجه به اهمیت این اثر تاریخی، مدیرکل اسبق میراث فرهنگی استان در همان سال طی گفت و گویی با ایسنا، از آغاز عملیات بازسازی این پل با اختصاص 350 میلیون تومان اعتبار خبرداد، اما چندماه بعد استاندار وقت کرمانشاه در نشستی که به منظور بررسی مشکلات شهرستان های شرقی استان برگزار شد، ضمن اشاره به عدم بازسازی پل تاریخی چهر با وجود گذشت چندماه از تخریب بخش هایی از آن، خبر از تخصیص حدود 450 میلیون تومان اعتبار برای بازسازی آن داد که نشان می داد، هنوز اقدامی برای این پل تاریخی صورت نگرفته است.

و اما حالا با گذشت بیش از سه سال از سیل 1398 این پل تاریخی هنوز هم مرمت نشده است.

در این رابطه سراغ اردشیر رشیدی رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان هرسین رفتیم که او نیز در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: پل چهر هرسین یکی از پل های تاریخی استان است که قدمتی حدود 100 سال دارد و چندسال پیش آسیب هایی به آن وارد شد.

وی ادامه داد: بدنبال وقوع سیل بهار سال 1398 بخش هایی از این پل تخریب شد، با این حال نمای تاریخی اثر خسارت چندانی ندید.

رئیس اداره میراث فرهنگی هرسین که از اواخر سال گذشته به این سمت منصوب شده، عنوان کرد: آن زمان به مدیرکل قبلی میراث فرهنگی نامه دادم و پیگیر این مسئله شدم تا برای آن اعتبار اختصاص دهند، از طرفی با فرمانداری شهرستان هم رایزنی هایی را داشتم.

وی تصریح کرد: در سفر اخیر رئیس جمهور به کرمانشاه نیز با نماینده رئیس جمهور که به شهرستان هرسین آمده بود موضوع را مطرح کردم که ایشان قول هایی را دادند و نماینده مردم شهرستان در مجلس هم اعلام کرد که برای حفاظت از آثار تاریخی هرسین بدنبال اخذ اعتبار است.

رشیدی خاطرنشان کرد: سرانجام در کمیته برنامه ریزی شهرستان موفق شدیم حدود 400 میلیون تومان اعتبار را برای این پروژه اختصاص دهیم که اگر در مهر ماه تخصیص پیدا کند، عملیات اجرایی بازسازی پل آغاز می شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری پل تاریخی كرمانشاه بازسازي مرمت سیل میراث فرهنگی پل تاریخی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۸۱۷۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تزریق جان دوباره به اورژانس کشور

رئیس اورژانس ۱۱۵ کشور از تزریق ۱۵۰۰ دستگاه آمبولانس به ناوگان فوریت‌های پزشکی کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، جعفر میعادفر، امروز_ دوشنبه، دهم اردیبهشت_ در دیدار با استاندار کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، تا پایان سال‌جاری با تزریق یک‌هزار و ۵۰۰ دستگاه آمبولانس به ناوگان فوریت‌های پزشکی استان‌های سراسر کشور، مشکل فرسودگی نیمی از این خودروهای زندگی‌بخش مرتفع می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت ۵۳ پایگاه اورژانس زمینی در استان کهگیلویه و بویراحمد و یک پایگاه اورژانس هوایی در مرکز استان، افزود: با توجه به وضعیت استان، فاصله زیاد شهرستان گچساران با مرکز استان و همچنین ظرفیت مناطق نفت‌خیز، نیازمند همراهی این مجموعه برای راه‌اندازی و توسعه اورژانس هوایی در این شهرستان هستیم.

رئیس اورژانس ۱۱۵ کشور گفت: امیدواریم با هم‌افزایی در جهت حل مشکلات اورژانس هوایی در چارچوب مسئولیت اجتماعی بتوان مشکلات این شهرستان را حل کرد و خدمات مورد نیاز مردم و همچنین کارکنان حوزه نفت و گاز کچساران را ارائه کرد.

وی تصریح کرد: تأمین ۳۰۰ آمبولانس آفرود برای امدادرسانی در مناطق کوهستانی و سخت گذر مانند کهگیلویه و بویراحمد در دستور کار است.

به گزارش ایمنا، در سفر دو روزه رئیس اورژانس ۱۱۵ کشور، به کهگیلویه و بویراحمد، کلنگ ساختمان پایگاه اورژانس جاده‌ای آب سفید با اعتبار ۲۵ میلیارد ریال و به مساحت ۲۴۰ مترمربع واقع در محور یاسوج بابامیدان، ساختمان پایگاه اورژانس جاده‌ای شهرک صنعتی یاسوج و پایگاه اتوبوس آمبولانس با اعتبار ۳۵ میلیارد ریال و مساحت ۳۶۰ مترمربع، واقع در شهرستان بویراحمد جاده کمربندی ورودی شهرک‌های صنعتی و ساختمان پایگاه اورژانس جاده‌ای لیشتر با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال و به مساحت ۴۵۰ متر مربع، واقع در شهرستان گچساران منطقه لیشتر به زمین زده شد.

کد خبر 749107

دیگر خبرها

  • بافت زنده، ارزشمندوتاریخی شهرندوشن مرمت وبازسازی می‌شود
  • مصوبات شورای ترافیک شهرستان هرسین لازم الاجرا و الزام آور است
  • تکمیل طرح‌های آبی مشگین‌شهر نیازمند ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار است
  • حفاظت از خانه‌های تاریخی آذربایجان‌غربی در اولویت است
  • خانه آصف اردبیل برای مرمت به بخش خصوصی واگذار می‌شود
  • تخریب آثار تاریخی در باران شدید کرمان؛ قسمت اسلامی قلعه نرماشیر ریخت
  • تخصیص اعتبار به بخش شیدا نیازمند نگاه ویژه‌ است
  • تخصیص اعتبار به بخش شیدا نیازمند نگاه ویژه‌ای است
  • برنامه ریزی برای ساماندهی گذر قدیمی جلوخان
  • تزریق جان دوباره به اورژانس کشور