Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

انیمیشن پسر دلفینی (Dolphin Boy) با موضوع خانوادگی، ماجراجویانه و کمدی محصولی از کشور ایران است. این انیمیشن به کارگردانی محمد خیراندیش، تهیه‌کنندگی محمدامین همدانی و نویسندگی محمد خیراندیش و یانا کوزمینا در سال ۱۳۹۹ ساخته و در سال ۱۴۰۱ منتشر شد. تاخیر دوساله در انتشار انیمیشن پسر دلفینی به دلیل شیوع بیماری کرونا بود که سرانجام در سال ۱۴۰۱ روانه بازار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکنون این انیمیشن شرایط اکران در ایران را پیدا کرده است؛ به طوری که مراسم رونمایی از آن عصر جمعه سوم شهریور ۱۴۰۱ در پردیس سینمایی ایران‌مال با حضور مخاطبان برگزار شد و نوید یک استقبال خوب از مخاطبان ایرانی را نیز به دست‌اندرکاران فیلم داد. 

انیمیشن پسر دلفینی یک انیمیشن ۹۰ دقیقه است در ۹ شهریور ۱۴۰۱ در سینماهای کشور اکران می‌شود.

 

پسر دلفینین داستان جذابی دارد

محمد امین همدانی، تهیه‌کننده انیمیشن پسر دلفینی گفت: اکران این انیمیشن در کشور روسیه برعهده شرکت P&A (بزرگ ترین تولید کننده فیلم) بوده است. همچنین این فیلم در ۲۷۱۲ سالن روسیه به اکران درآمد و در دو هفته اول اکران، توانست دومین رتبه فروش را در این کشور به دست آورد. پسر دلفینی در روسیه حدود ۱.۷ میلیون دلار فروش داشته است.

او گفت: ابتدا این انیمیشن به زبان روسی و به شکل بومی شده‌ای ترجمه و بازنویسی و سپس وارد مرحله صداگذاری و دوبله شد و به جرات می‌توانم بگویم دوبله‌ای که به زبان روسی انجام شد حتی به مراتب از دوبله فارسی بهتر و قوی‌تر بود.

همدانی ادامه داد: من فکر می‌کنم سینمای کودک ایران قرار است اتفاق جذاب و خوبی را تجربه کند. ایده پسر دلفینی از اواخر سال ۱۳۹۴ شکل گرفت و فقط دو سال و نیم روی متن آن که خیلی هم سخت بود زمان گذاشتیم و مهمترین تمرکز ما بر این بود که نه فقط از لحاظ تصویر بلکه از راه داستان نیز جذابیت و گیرایی ایجاد کنیم و با توجه به بازخوردی که در اولین اکران داشتیم می‌توانم بگویم که موفق بوده‌ایم. 

داستان انیمیشن پسردلفینی

قصه این انیمیشن با سقوط یک هواپیما در دریا آغاز می‌شود. یک دلفین و مادرش، پسر دلفینی (نوزاد پسری) که در دریا افتاده‌است، نجات می‌دهند و از او مراقبت می‌کنند. پسر دلفینی پس از بزرگ شدنش متوجه هویت خود می‌شود و  برای پیداکردن مادرش از دریا خارج شده و راهی جزیره می‌شود....

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

مروری بر شخصیت‌های انیمیشنی پسردلفینی 

پسر دلفینی، سفید، نانا، ناخدا خورشید، پیر مرد، شیرین و بی‌بی زار بخشی از شخصیت‌های این انیمیشن هستند. همچنین علیرضا طلیسچی خواننده انیمیشن دلفینی است. تینا هاشمی در صداپیشگی پسر دلفینی و ثریا قاسمی در صداپیشگی بی‌بی زار در این انیمیشن حضور دارند.

محمد خیر اندیش، کارگردان پسر دلفینی

پسردلفینی، تینا هاشمی

حامد عزیزی، مدیر دوبلاژ

عیلرضا طلیسچی، خواننده انیمیشن پسر دلفینی

ویدئویی از انیمیشن پسر دلفینی با خوانندگی علیرضا طلیسچی

خوانندگی دو قطعه موسیقی از این انیمیشن با صدای علیرضا طلیسچی است. همچنین دمو یکی از این قطعه‌ها که برای مقام مادر خوانده شده به تازگی منتشر شده و قطعه بعدی احتمالا پس از اکران انیمیشن پخش خواهد شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری سینما و تئاتر

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: انیمیشن سینمایی سینمای ایران فیلم سینمایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۸۱۷۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام اسامی راه یافتگان پیچینگ ملی مستند کوتاه

اسامی راه‌یافتگان به رویداد پیچینگ ملی تخصصی مستند کوتاه که توسط انجمن سینمای جوانان ایران برگزار می‌شود، اعلام شد. - اخبار فرهنگی -

به‌گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری تسنیم، از مجموع 45 اثر متقاضی شرکت در پیچینگ ملی تخصصی مستند کوتاه که با هدف حمایت حرفه‌ای و ارتقاء سطح کیفی آثار کوتاه مستند، توسط انجمن سینمای جوانان ایران برگزار می‌شود، تعداد 5 اثر به مرحله نهایی راه یافتند.

اسامی آثار راه‌یافته به صحن پیچینگ مستند کوتاه به شرح زیر است:

 ریشه در کوهستان / آرمان قلی‌پور از شهرکرد
 بیمارستان درختان / شروین وحدت از تهران
باغ / فرود عوض‌پور از خرم‌آباد
 صنوبر / رضا اکبریان گالشکلایی از ساری
 روزی که محیط‌بان گریست / هادی شریعتی از نجف‌آباد

مرحله نهایی این رویداد در قالب جلسه پیچینگ حضوری، روز 4 شنبه مورخ 19 اردی‌بهشت‌ماه 1403 در محل سالن شماره 12 پردیس سینمایی ملت برگزار خواهد شد و برگزیدگان نهایی موفق به عقد قرارداد تولید اثر خود تا سقف 3 میلیارد ریال با انجمن سینمای جوانان ایران خواهند شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تصاویر کمتر دیده شده از مصطفی زمانی و خانم بازیگر در یک فیلم سینمایی |‌ زمان اکران اعلام شد
  • اعلام اسامی راه‌یافتگان پیچینگ ملی مستند کوتاه انجمن سینمای جوانان ایران
  • ببینید | تصاویر تازه از عملیات جستجوی کودک ٥ ساله غرق‌شده در رودخانه خرسان
  • اعلام اسامی راه یافتگان پیچینگ ملی مستند کوتاه
  • آیا مست عشق پای ستارگان ترکیه‌ای را به سینمای ایران باز می‌کند؟
  • صحنه‌هایی از فیلم جدید محمدرضا فروتن پس از ۵ سال | ببینید
  • شیرین مثل «شکرستان»/ پویانمایی که ۱۸ ساله شد
  • جزئیاتی تازه از دستگیری عوامل اصلی ربودن یسنا
  • جزئیات تازه از ماجرای گم شدن یسنا، دخترک ۴ ساله‌
  • هفته پررنگ فیلم کوتاه و مستند/ از یک شایعه تا وظیفه جدید سینمایی