Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، یک سال از سپردن سکان اداره کشور به دولت سیزدهم می‌گذرد، دولتی که به ریاست آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و با شعار «دولت مردمی، ایران قوی» کار خود را آغاز کرد و به اذعان بسیاری از کارشناسان و ناظران، در تاریخ دولت‌های پس از انقلاب، هیچ دولتی به‌اندازه دولت سیزدهم و آیت‌الله رئیسی میراث‌دار مشکلات، ضعف‌ها و کاستی‌های برجای‌مانده از دولت پیش از خود نبوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وضعیت بد شاخص‌های کلان اقتصادی، کسری بودجه، کاهش ارزش پول ملی، تورم بالا و بسیاری دیگر از چالش‌ها که ماحصل سیاست‌گذاری‌ها و اقدامات نادرست‌ سال‌های پیش از ۱۴۰۰ بود شرایطی را رقم زد که به گفته آیت‌الله رئیسی در اولین حضور وی در جلسه هیات دولت که با وزرای دولت قبل برگزار شد، نخستین چالش پرداخت حقوق مردادماه بود!

با این حال گرچه چالش‌ها بسیار زیاد بوده و هست، اما با همت جهادی مسوولان دولت سیزدهم اعم از رئیس جمهور، وزرا و سایر ارکان دستگاه اجرایی، طی یکسال گذشته علاوه بر رفع بسیاری از چالش‌های گذشته و تلاش برای ریل‌گذاری صحیح به منظور حرکت به سوی شرایط بهتر، اقدامات ارزشمندی نیز در حوزه‌های مختلف عملکردی صورت گرفته که به نظر می‌رسد با گذشت یک سال از استقرار دولت اکنون نوبت به بازخوانی آن رسیده است.

پیش از شروع به کار دولت مردمی، بیماران علاوه بر تحمل درد و رنج بیماری می بایست درد نبود داروهای خاص و کمیاب را نیز تحمل کنند و ساعت ها وقت و زمان خود را در داروخانه های مختلف برای پیدا کردن یک دارو سپری نمایند.

با شروع به کار دولت مردمی اقدامات جدی و عاجل برای تهیه و توزیع داروهای خاص و کمیاب صورت گرفت و با دستور رییس جمهور برای اولین بار برای تهیه داروی بیماران (اس ام ای SMA یا اسپینال ماسکیولار آتروفیرا) در سال جاری اقدام شد.

تهیه و توزیع داروهای کمیاب دغدغه اصلی جمعیت هلال احمر در جهت همراهی با وزارت بهداشت در کشور است و داروخانه هلال احمر استان جایگاه خاصی در نظام سلامت دارد و همیشه می کوشد که سبد دارویی خود را تکمیل نماید تا بتواند قطره ای از درد و آلام بیماران خاص را در استان کاهش دهد.

خبرنگار ایرنا به مناسبت یکسالگی دولت مردمی به منظور آگاهی از خدمات و دستاوردهای هلال احمر در این یکسال با مدیران و مسوولان هلال احمر استان قزوین گفت و گو کرده است.

ارایه خدمات دارویی و تهیه داروهای خاص و کمیاب توسط هلال احمر قزوین

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: در سال اول خدمت دولت، ارایه خدمات دارویی و تهیه داروهای خاص و کمیاب جهت بیماران خاص و شیمی درمانی در دستور کار این جمعیت و داروخانه هلال احمر استان قزوین قرار گرفت.

حسن آصفی افزود: با توجه به اینکه داروخانه هلال احمر استان قزوین به عنوان داروخانه مرجع و مادر شناخته می شود برای افزایش سهمیه داروی بیماران خاص و داروهای کمیاب اقدام شد تا داروها به تعداد بالا جذب و توزیع شوند.

وی گفت: مردم داروخانه هلال احمر را برای تهیه داروهای خاص و کمیاب می شناسند و ما نیز تلاش کرده ایم در سایه سیاستگذاری ها و تصمیمات دولت سیزدهم برای تامین داروهای مورد نیاز بیماران خاص حتی در شرایط شیوع کرونا و وجود تحریم ها اقدام کنیم تا بیماران با دست خالی برنگردند.

این مسوول اضافه کرد: در حال حاضر برای تهیه و توزیع سرم با شرکت های دارویی وارد مذاکره و انعقاد قرارداد شده ایم تا نیازهای مراکز درمانی و بیمارستان ها را به دارو رفع کنیم.

وی با اشاره به افزایش سهمیه دارویی و داروهای خاص جهت سهولت دریافت به موقع دارو توسط بیماران شیمی درمانی، گفت: تلاش کرده ایم نوع و تعداد داروهای این بیماران را افزایش داده و سبد دارویی خود را کامل کنیم چون روزانه با مراجعه کنندگان بسیاری در حوزه بیماران خاص مانند ام اس، پیوند اعضا و شیمی درمانی مواجه هستیم که باید سبد داروهای مورد نیاز آنها تامین شود.

ارایه خدمات بهداشتی و درمانی به مددجویان و افراد کم برخوردار

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین در ادامه گفت: ارایه خدمات بهداشتی-درمانی و توانبخشی به مددجویان و افراد کم برخوردار تحت حمایت دستگاه های اجرایی در یکسال از عمر دولت سیزدهم در دستور کار جدی قرار داشته است.

حسن آصفی افزود: با توجه به تعداد بالای مراجعان به جمعیت هلال احمر استان قزوین با دانشگاه علوم پزشکی و بهزیستی استان قرارداد منعقد کرده ایم تا به مددجویان این دستگاه ها خدمت ارایه نماییم.

وی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر قزوین سهمیه کمک حمایتی دارد و تخصیص هایی برای افراد بی بضاعت و کم برخوردار صورت می گیرد،افزود: در این راستا مانورهای آمادگی تیم های بهداشت و درمان اضطراری در مناطق محروم و کم برخوردار استان برگزار می شود و در آنها خدمات پزشکی، پرستاری و ویزیت بیماران به صورت رایگان انجام می گیرد که هم یک کار عملی برای تیم اضطراری درمان هلال احمر استان است و هم کمکی به افراد بی بضاعت و کم برخوردار این مناطق می شود.

تجهیز و به روزرسانی امکانات درمانی واحدهای درمان و توانبخشی هلال احمر قزوین

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین در ادامه افزود: با توجه به اهمیت واحدهای درمان و توانبخشی این جمعیت برای تجهیز و به روزرسانی آنها در دولت مردمی اقدامات خوبی انجام شد.

آصفی همچنین گفت: در حال حاضر هلال احمر استان دارای تنها مرکز درمانی قزوین با داروخانه، کلینیک توانبخشی مانند ارتوپد فنی، اندام های مصنوعی، گفتار درمانی و... بوده و تجهیزات آن از بسیاری از مراکز خصوصی و حتی دولتی کامل‌تر و به روزتر است.

وی تصریح کرد: در دولت مردمی با اقدامات صورت گرفته نسبت به گذشته پیشرفت های محسوسی صورت گرفته و شاهد افزایش تعداد مراجعه کنندکان و کاهش قیمت ارایه خدمات نسبت به سایر مراکز درمانی هستیم که امیدواریم هچنان شاهد تداوم این روند متعالی و امیدآفرین باشیم.

اعطا و ارتقای درجه ۵۴۵ نفر از امدادگران و نجاتگران استان طی یکسال گذشته

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان قزوین در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به موقعیت جغرافیایی قزوین، واقع شدن در شاهراه ارتباطی کشور، تردد بالای خودروها و وقوع حوادث غیرمترقبه از قبیل سیل و زلزله برای تکمیل تیم های امداد و نجات و اعطا و ارتقای درجه امدادگران و نجاتگران استان اقدام کردیم.

حکمت الله هاشمی افزود: در سال گذشته اعطا و ارتقای درجه امدادگران و نجاتگران استان قزوین به تعداد ۵۴۵ نفر انجام شد که ۲۰۷ نفر آنها به تازگی در جمعیت هلال احمر جذب شده اند.

وی در ادامه با اشاره به ماموریت های انجام شده سازمان، گفت: امدادگران استان قزوین طی یکسال گذشته در هزار و ۱۱۸ ماموریت شرکت کرده اند که بیشترین آنها با ۸۵۹ مورد ماموریت جاده ای و مابقی ماموریت های ریزش آوار، سیل و آبگرفتگی، آتش سوزی، کوهستان، برف و کولاک و شهری بوده است.

هاشمی اضافه کرد:در این عملیات به ۲ هزار و ۴۴۷ نفر خدمات رسانی شده که ۷۵۴ مورد انتقال به مرکز درمانی و یک هزار و ۵۵۹ مورد امدادرسانی در برف و کولاک و ۱۱۳ مورد درمان سرپایی بوده است.

وی همچنین گفت: در این مدت، عملیات امداد هوایی نیز در قالب ۲ پرواز سورتی انجام شد و برای انتقال چهار حادثه دیده اقدام گردید.

هاشمی افزود: در این ماموریت ها در مجموع سه هزار و ۹۵۱ نیروی عملیاتی در قالب هزار و ۴۱۷ تیم عملیاتی و ۹۹۴ دستگاه آمبولانس شرکت کرده اند.

برگزاری ۲۵۲ دوره آموزش همگانی امداد و نجات در استان قزوین در دولت مردمی سیزدهم

معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر استان قزوین نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: طی یکسال گذشته برگزاری ۲۷۹ دوره آموزش همگانی و ۴۳ دوره تخصصی مصوب شده بود که با اقدامات صورت گرفته ۵۳۱ دوره همگانی و ۴۸ دوره تخصصی برگزار شد.

تهمینه ابراهیمی با اشاره به برگزاری آموزش های امداد و نجات در سطح استان، اضافه کرد: طی سال گذشته ۱۱۷ دوره آموزش همگانی در قزوین، ۷۹ دوره در البرز، ۳۱ دوره در آبیک، ۲۸ دوره در آوج، ۳۰ دوره در بویین زهرا، ۱۸ دوره در الموت، ۱۵ دوره در تاکستان و ۶۶ دوره در طارم برگزار شد.

این مسوول افزود: همچنین در حوزه آموزش تخصصی نیز چهار دوره در قزوین، سه دوره در البرز، چهار دوره در آوج، سه دوره در آبیک و یک دوره در بویین زهرا، تاکستان و طارم برگزار شده است.

وی درخصوص عملکرد آموزش های همگانی نیز گفت: دوره کمک های اولیه به تعداد ۱۸۵ مورد با حضور سه هزار و ۵۱ نفر، دوره آمادگی در برابر مخاطرات به تعداد ۱۴۶ نفر با حضور ۲ هزار و ۲۹۴ نفر، دوره مهارت های پایه داوطلبی به تعداد ۱۱۶ مورد با حضور هزار و ۹۴۹ نفر، دوره آموزش همگانی به عشایر استان به تعداد سه دوره با حضور ۵۳ نفر و آموزش همگانی ویژه خانه های هلال به تعداد ۲۵۹ مورد با حضور سه هزار و ۲۹۳ نفر برگزار شد.

این مسوول افزود: در حوزه آموزش های تخصصی نیز مباحث امداد و نجات مقدماتی، پایه پیش بیمارستانی و جستجو و نجات در حوادث شهری و کوهستان، اسکان اضطراری و حمایت روان در قالب ۴۸ دوره و با شرکت هزار و ۲۵ نفر برگزار شد که نقش موثری در ارتقای توان و دانش امدادگران هنگام ایفای نقش در حوادث و سوانح دارد.

برچسب‌ها استان قزوین امداد و نجات سازمان غذا و دارو سازمان امداد و نجات هلال‌ احمر پروندهٔ خبری یکسال با «دولت مردم»

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان قزوین امداد و نجات سازمان غذا و دارو استان قزوین امداد و نجات سازمان غذا و دارو سازمان امداد و نجات هلال احمر جمعیت هلال احمر استان قزوین داروهای خاص و کمیاب داروخانه هلال احمر دوره آموزش همگانی هلال احمر قزوین طی یکسال گذشته خبرنگار ایرنا امداد و نجات ارایه خدمات دولت سیزدهم کم برخوردار بیماران خاص دولت مردمی برای تهیه برگزار شد سال گذشته انجام شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۸۱۸۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داروخانه های خاطی در توزیع انسولین شناسایی شدند

به گزارش خبرگزاری مهر، مینا آژوغ گفت: رتبه بندی داروخانه ها از سال گذشته در اداره کل دارو کلید خورد و در مرحله اول انتخاب شده و فهرست داروخانه های خاطی که تحویل داروهای دارای برنامه توزیع به آنان ممنوع بود، احصا شد.

وی افزود: این پروژه با پایش در مورد داروی انسولین آغاز و فهرست داروخانه های خاطی که تحویل داروهای دارای برنامه توزیع به آنان ممنوع بود، احصا شد. همچنین در ادامه برای سایر داروهای دارای برنامه توزیع نیز اجرایی خواهد شد.

کد خبر 6092852 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • دستور ویژه رییس هلال احمر برای نجات یسنا
  • یک کشته و ۲ مصدوم در سانحه رانندگی در قزوین 
  • حضور ۳۵۰ دانش آموز کاشمری در دوازدهمین دوره طرح ملی دادرس
  • یک فوتی بر اثر واژگونی خودرو در آزاد راه قزوین به تهران
  • دستور دادستانی برای راه‌اندازی پایگاه امداد دریایی گناوه
  • اجرای طرح ماهر در مدارس استان قزوین
  • برگزاری مانور تیم سحر هلال احمر در قزوین
  • رتبه‌بندی داروخانه‌ها بر چه اساسی است؟
  • یک کشته در حادثه برخورد چند دستگاه خودرو در استان قزوین 
  • داروخانه های خاطی در توزیع انسولین شناسایی شدند