Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش قدس آنلاین، قاسمعلی حسنی از کاهش قیمت برنج در سراسر کشور خبر داد و اظهار کرد: اکنون افزایش ۳۰ درصدی تولید برنج ایرانی، رکود بازار، پُر بودن انبارها از برنج ایرانی سال گذشته، رفع ممنوعیت واردات برنج و ذخایر کافی برنج موجب کاهش قیمت این محصول شده است.

دبیرکل اتحادیه بنکداران مواد غذایی تصریح کرد: اکنون با توجه به کاهش قیمت این محصول در بازار، هموطنان می‌توانند برنج ایرانی را با قیمت‌های مناسب خریداری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم برنج ایرانی طارم گیلان ۸۲ هزار تومان، هاشمی ۷۲ هزار تومان، فجر ۴۲ هزار تومان و ندا ۳۲ هزار تومان شده است.

تداوم کاهش قیمت برنج

حسنی گفت: با توجه به‌وفور برنج در کشور انتظار می‌رود در صورت تداوم کاهش قیمت برنج، راهکاری برای صادرات این محصول تولید داخلی برای ۶ میلیون نفر ایرانی خارج از کشور نیز اندیشیده شود.

دبیرکل اتحادیه بنکداران مواد غذایی بیان کرد: اکنون قیمت برنج خارجی درجه یک نیز در بازار از ۳۷ هزار تومان به ۳۲ هزار تومان رسیده، یعنی ۱۵ درصد کاهش قیمت داشته است.

منبع: ایرنا

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: دبیرکل اتحادیه بنکداران مواد غذایی قیمت برنج شمال قیمت برنج ایرانی برنج ایرانی هزار تومان قیمت برنج کاهش قیمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۸۱۹۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رصد دقیق ۴۷۰۰۰۰ هکتار برنج شمال با داده‌های فضایی

رییس سازمان فضایی ایران از برآورد سطح زیرکشت برنج به عنوان یکی از محصولات راهبردی کشاورزی با داده‌های فضایی خبر داد و گفت: برآوردها نشان می‌دهد که در سال گذشته نزدیک به ۴۷۰ هزار هکتار از سطح سه استان گیلان، مازندران و گلستان به کشت برنج اختصاص داشت. - اخبار ویژه نامه‌ها -

به گزارش گروه فضا و نجوم خبرگزاری تسنیم، حسن سالاریه؛ رییس سازمان فضایی ایران از برآورد سطح زیرکشت برنج به عنوان یکی از محصولات راهبردی کشاورزی با استفاده از داده‌های فضایی خبر داد و گفت: برآوردها نشان می‌دهد که در سال گذشته نزدیک به 470 هزار هکتار از سطح سه استان گیلان، مازندران و گلستان به کشت برنج اختصاص پیدا کرده بود.

حسن سالاریه، رییس سازمان و سرپرست پژوهشگاه فضایی ایران از برآورد سطح زیرکشت برنج به عنوان یکی از محصولات راهبردی کشاورزی به کمک داده‌های فضایی برای نخستین بار خبر داد و گفت: باتوجه به تاکیدات مقام معظم رهبری پیرامون لزوم مستدل بودن آمار برآورد تولید محصولات کشاورزی در نمایشگاه دستاوردهای دولت در سال گذشته، پژوهشگاه فضایی ایران با همکاری وزارت جهاد کشاورزی اقدام به برآورد سطح زیرکشت برنج در استان‌های قطب این محصول کرد.

وی با اشاره به اینکه در این برآورد از داده‌های فضایی بهره گرفته شده است، افزود: استفاده از داده‌های فضایی در حوزه‌های مختلف به ارتقای کیفیت زندگی مردم می انجامد و تاثیر مشخصی بر اقتصاد کشور و رفع ایرادات و معایب دارد.

جزئیات پایش محصولات کشاورزی و سطح زیرکشت کشور با تصاویر ماهواره‌‌های ایرانی

سالاریه با بیان اینکه در برآورد صورت گرفته استان‌های گیلان، مازندران و گلستان بیشترین سطح زیرکشت برنج را در سال گذشته به خود اختصاص داده‌اند، تصریح کرد: این برآورد بر اساس پردازش‌های صورت گرفته بر روی تصاویر ماهواره ای با استفاده از فناوری سنجش از دور و بکارگیری هوش مصنوعی در کنار جلسات مشترک و ارزیابی‌های میدانی در سطح استان‌های گیلان، مازندران و گلستان به عنوان استان‌های قطب، در سال گذشته صورت گرفت.

رییس سازمان فضایی ایران در مورد نتایج برآوردهای صورت گرفته خاطرنشان کرد: براساس تخمین که هم اکنون مورد تایید پژوهشگاه فضایی و وزارت جهاد کشاورزی نیز قرار گرفته در سطح این سه استان به عنوان استان‌های قطب، در مجموع حدود 470 هزار هکتار از مساحت زیرکشت برنج (کشت اول) رفته است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین سطح زیرکشت مختص استان گیلان به شمار می‌رود، افزود: برآوردهای صورت گرفته نشان می‌دهد که در سال گذشته نزدیک  به 208 هکتار از سطح استان گیلان زیر کشت برنج بوده است.

سالاریه با اشاره به اینکه بعد از استان گیلان، استان‌های مازندران و گلستان بیشترین سطح زیرکشت برنج را در سال گذشت داشتند، اظهار کرد: برآوردها نشان می دهد که بیش از 260 هزار هکتار از مساحت این دو استان نیز در سال گذشته زیرکشت برنج بوده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آغاز کاشت نشا برنج در شالیزار‌های بابل + فیلم
  • کاهش قیمت دلار و سکه در بازار تهران/ ارتباط شبه سوئیفت با ۱۰ کشور/ افت قیمت تارا، رانا و پژو ۲۰۷
  • رصد دقیق ۴۷۰۰۰۰ هکتار برنج شمال با داده‌های فضایی
  • نقش آبخیزداری در پیشگیری از هدررفت ۳۳ درصدی آب باران
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • برنج هندی عقب‌نشینی کرد
  • داروی ایرانی بهتر است یا داروی خارجی؟
  • پیاز این‌گونه ۱۵۹۸ درصد گران شد/ تغییر ۱۵۴۰ درصدی قیمت گوشت در ۷ سال گذشته
  • کاهش قیمت بیت کوین تا ۶۳ هزار دلار
  • آیا کیفیت داروهای ایرانی با خارجی یکسان است؟/ چرایی مشکلات تهیه داروی خارجی برای برخی از بیماران