Web Analytics Made Easy - Statcounter

رسانه وابسته به‌اندیشکده آمریکایی کوئینسی حضور نظامی آمریکا در سوریه غیرقانونی است و حمله به نیرو‌های متحد ایران، جان نظامیان آمریکایی را به خطر می‌اندازد.

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، ریسپانسیبل استیت کرفت در تحلیلی به قلم دنیل لاریسون نوشت: نیرو‌های آمریکایی در تمام هفته با شبه‌نظامیانی که ادعا کردند تحت حمایت ایران هستند تبادل آتش داشته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این زمانبندی غیرطبیعی و خطرناک است.

نیرو‌های آمریکایی در سوریه در پاسخ به حمله اخیر پهپادی به پایگاهشان در تنف و دو حمله موشکی در شمال شرق سوریه، حملاتی را که ادعا می‌کنند علیه شبه‌نظامیان تحت حمایت ایران هستند، انجام دادند. در این حملات بین شش تا 10 نفر کشته شدند. اکنون تنش بین نیرو‌های آمریکایی و شبه‌نظامیان تحت حمایت ایران بالا گرفته است.

نگه داشتن نیرو‌های آمریکایی در سوریه اشتباهی جدی است. هرچه بیشتر نیرو‌ها در آن کشور بمانند، احتمال افزایش تلفاتی که می‌توان از آن‌ها جلوگیری کرد، بیشتر می‌شود. دولت بایدن ممکن است پس از اتفاقاتی که پس از خروج از افغانستان در آن کشور افتاد تمایلی به خروج از سوریه نداشته باشد. با این حال، ادامه حضور نیرو‌های آمریکایی در سوریه تنها آن‌ها را هدف قرار می‌دهد، بدون اینکه برای امنیت ایالات متحده سودی داشته باشد.

حمله پانزدهم اوت به تنف احتمالا تلافی حملات هوایی اسرائیل در دیگر مناطق سوریه در چند ساعت قبل از آن بوده است. این اولین بار نیست که نیرو‌های آمریکایی در پاسخ به حملات اسرائیل در سوریه، هدف آتش شبه‌نظامیان قرار می‌گیرند. همان‌طور که وال‌استریت ژورنال در ژوئن سال جاری گزارش داد، اسرائیل در بسیاری از حملات هوایی خود در سوریه با آمریکا هماهنگ است و این حملات با اطلاع و تایید دولت ما صورت می‌گیرد.

در همین حال، درگیری‌های چندباره در سوریه تنش با ایران را تشدید کرده و گفتگو‌های هسته‌ای در حال انجام با ایران را تهدید می‌کند. دولت بایدن نباید اجازه دهد این حملات در جریان گفتگو‌های هسته‌ای خللی ایجاد کند.

قبل از خروج ایالات متحده از برجام، تنش‌ها با ایران نسبتاً کم بود و نیرو‌های ایالات متحده در عراق و سوریه به‌طور منظم مورد حمله قرار نمی‌گرفتند. یکی از مزایای اصلی برجام برای ایالات متحده این بود که احتمال درگیری مستقیم با ایران را کمتر کرد و بهانه‌ای برای تندرو‌های ایرانی که با توافق مخالف بودند، باقی نمی‌گذاشت.

اسرائیل از ابتدا با توافق هسته‌ای مخالف بوده و پیوسته علیه آن لابی کرده است. اگر دولت بایدن فکر می‌کند که بمباران اهدافی در سوریه مقاومت اسرائیل در برابر توافق را خنثی می‌کند سخت در اشتباه است. اگرچه بسیاری از مقامات امنیتی اسرائیل بر این باورند که زنده کردن توافق هسته‌ای کاملاً به سود اسرائیل است و برخی از مقامات پیشین بر این موضوع تاکید کرده‌اند، اما رهبری سیاسی اسرائیل نمی‌خواهد از موضع سرسخت خود دست بکشد.

حملات اخیر ایالات متحده با اختیارات جنگی رئیس‌جمهوری نیز در تناقض است. چرایی اجرای این حملات در بهترین حالت بحث‌برانگیز است. دولت بایدن به اختیارات رئیس‌جمهوری در ماده 2 استناد کرده و اقدامات را به‌عنوان دفاع از خود توجیه کرده اما این حملات به‌عنوان یک اقدام تلافی‌جویانه چندین روز پس از حمله اصلی انجام شده است. به علاوه، حضور نظامی ایالات متحده در سوریه توسط کنگره غیرمجاز است و هیچ مجوز بین‌المللی هم ندارد. ادعای مبارزه با بقایای دولت اسلامی نیز در حالی که داعش در آنجا بسیار ضعیف شده است هیچ مبنایی ندارد. حتی اگر این موضوع نیز صحت داشته باشد و آمریکا واقعا برای مبارزه با داعش آنجا باشد، کنگره هرگز اجازه آن ماموریت را نداده است.

حفظ نیرو‌ها در سوریه از نظر حفاظت از ایالات متحده یا متحدانش معنایی ندارد و تنها آن‌ها را در برابر خطر ماموریتی نامشخص قرار می‌دهد که کنگره هرگز آن را تایید نکرد. به علاوه، خروج از سوریه به تعهد رئیس‌جمهوری برای پایان دادن به جنگ‌های بی‌پایان کشور کمک می‌کند.

منبع: روزنامه کیهان

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: نظامیان آمریکا تروریست های ارتش آمریکا تقابل نظامی آمریکا و روسیه جنگ در سوریه نیرو های آمریکایی ایالات متحده شبه نظامیان دولت بایدن هسته ای نیرو ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۸۱۹۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت دیپلمات مجروح حمله اسرائیل به سفارت ایران + عکس

به گزارش همشهری‌آنلاین، وزیر امور خارجه کشورمان از دیپلمات وزارت امور خارجه سوریه که در جریان حمله موشکی - تروریستی رژیم صهیونیستی به سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق به شدت مجروح و برای تکمیل روند درمان به تهران منتقل شده است، عیادت کرد.

امیرعبداللهیان در این عیادت که با حضور کادر پزشکی مسئول درمان ایشان انجام شد، ضمن احوال‌پرسی از دیپلمات سوری، در جریان آخرین پیشرفت‌ها در وضعیت پزشکی و درمانی او قرار گرفت و برای ایشان از درگاه خدای سبحان شفای عاجل مسئلت کرد.

پیش از این، رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان پس از حمله موشکی رژیم صهیونیستی اسراییل به سفارت ایران در دمشق ضمن سفر به سوریه، در حاشیه برنامه ها، با حضور در بیمارستان مرکزی دمشق، به همراه فیصل مقداد وزیر خارجه سوریه از این دیپلمات عیادت کرد.

به گزارش ایرنا، عصر دوشنبه ۱۳ فروردین ماه ۱۴۰۳ هواپیماهای رژیم صهیونیستی در جنایتی جدید، ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق را هدف حمله موشکی قرار دادند که بر اثر این جنایت، سرداران رشید مدافع حرم سرتیپ پاسدار «محمدرضا زاهدی» و سرتیپ پاسدار «محمدهادی حاجی رحیمی» از فرماندهان، پیشکسوتان و جانبازان سرافراز دفاع مقدس و مستشاران نظامی ارشد ایران در سوریه و پنج نفر از افسران همراه آنان به فیض شهادت نائل آمدند.

در پاسخ به این اقدام صهیونیست‌ها، ایران با بهره گیری از حق ذاتی دفاع از خود مبتنی بر ماده ۵۱ منشور ملل متحد و در پاسخ به تجاوزات نظامی مکرر رژیم اسرائیل، به ویژه حمله نظامی علیه مکان دیپلماتیک کشورمان که در روز ۱ آوریل ۲۰۲۴ در نقض آشکار حقوق بین الملل و بند ۲ منشور ملل متحد صورت گرفت و متعاقب آن ناتوانی شورای امنیت برای اتخاد تدابیر لازم برای محکوم نمودن و مسئولیت پذیر کردن متجاوز، مجموعه ای از حملات نظامی علیه اهداف نظامی در سرزمین های اشغالی را انجام داد.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که به منظور تنبیه متجاوز، با استفاده از توانمندی‌های راهبردی اطلاعاتی، موشکی و پهپادی خود به اهداف نظامی مهم ارتش تروریستی صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی حمله و آنها را با موفقیت مورد اصابت قرار داد و منهدم کرد.

جمهوری اسلامی ایران تاکید دارد که به اهداف و اصول حقوق بین الملل و منشور ملل متحد متعهد است اما در بکار گیری حق ذاتی دفاع از خود بر اساس حقوق بین الملل در هنگام ضرورت تردید نخواهد کرد.

کد خبر 848919 منبع: ایرنا برچسب‌ها ایران و اسرائیل حسین امیرعبدالهیان خبر ویژه

دیگر خبرها

  • اندیشکده آمریکایی بررسی کرد؛ رشد خیره‌کننده ایران در بازار تسلیحات پیشرفته جهانی
  • پروژه جدید واشنگتن برای ادامه اشغالگری در خاک سوریه / حمایت ویژه از هسته‌های مخفی داعش برای توقف حملات نیروهای مقاومت علیه آمریکایی‌ها + نقشه میدانی و عکس
  • شهادت ۱۳ نیروی ارتش سوریه در حمله داعش به استان حمص
  • آستین: نیرو‌های روسیه در نیجر به نیرو‌های آمریکایی دسترسی ندارند
  • آمریکا مدعی سرنگونی سه پهپاد یمنی شد
  • سرکوب دانشجویان آمریکایی توسط پلیس نقاب دروغین حقوق بشر را از چهره ایالات متحده انداخت
  • عیادت امیرعبداللهیان از یک دیپلمات سوری
  • عیادت امیرعبداللهیان از دیپلمات وزارت امور خارجه سوریه
  • آخرین وضعیت دیپلمات مجروح حمله اسرائیل به سفارت ایران + عکس
  • عیادت وزیر خارجه ایران از دیپلمات سوری آسیب دیده در حمله تروریستی اسرائیل به سفارت ایران در دمشق