Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-28@11:30:31 GMT

به تزریق واکسن کرونا برای کودکان توجه شود

تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۸۲۱۹۸

به تزریق واکسن کرونا برای کودکان توجه شود

محسن حسین زاده گفت: ابتدای شیوع کووید-۱۹ تصور می‌شد که این بیماری تاثیری روی کودکان ندارد، اما به تدریج آمار ابتلا به آن در گروه سنی کودکان با عوارض مختلف افزایش یافت.

او می گوید: باتوجه به اینکه بیمارستان ابوذر یکی از مراکز درمانی جامع در خوزستان و استان‌های همجوار محسوب می‌شود، افراد مبتلا به کرونا با علائم خفیف تا تشدید که نیاز به بستری در بخش‌های مراقبت‌های ویژه داشتند، مراجعه می‌کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته او مطالعات انجام شده در دنیا و کشور نشان می‌دهند که راهکار اصلی برای پیشگیری از ابتلا به کووید-۱۹ و مرگ و میر ناشی از آن در گروه‌های سنی مختلف، تزریق واکسن است، زیرا بیماری ویروسی بوده و از راه تنفسی وارد بدن می‌شود.

رئیس بیمارستان ابوذر اهواز افزایش سطح ایمنی بدن و رعایت بهداشت فردی را از دیگر راه‌های موثر برای کاهش آمار ابتلا به کرونا برشمرد.

او گفت: واکسن‌های موجود برای تزریق در گروه سنی کودکان نیز بررسی شدند و با انجام واکسیناسیون، شاهد کاهش آمار ابتلا و مرگ و میر ناشی از آن هستیم.

حسین زاده به تغییر شکل و رفتار ویروس کووید-۱۹ و شیوع سویه امیکرون و زیرسویه‌های آن اشاره کرد و افزود: همین امر سبب شده از تیرماه امسال شاهد افزایش ابتلا و مراجعه کودکان مبتلا به کرونا به بیمارستان ابوذر اهواز و بستری آن‌ها باشیم.

این فوق تخصص قلب کودکان می‌گوید: کنترل بیماری در کودکان به دلیل سخت بودن رعایت بهداشت و استفاده از ماسک در کودکان آسان نیست، اگرچه والدین در این رابطه همکاری خوبی دارند، اما مهم‌ترین روش برای مقابله با این بیماری، تقویت سیستم ایمنی بدن است و با تزریق واکسن محقق می‌شود.

توصیه می‌شود همه کودکان ۵ ساله و بیشتر برای تزریق واکسن کووید-۱۹ به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند و توجهی به شایعه‌ها نشود تا بتوانیم هرچه سریعتر این بیماری را نابود کنیم، زیرا بیماران بستری در بیمارستان ابوذر اهواز و افرادی که وضعیت بیماری در آن‌ها شدید است، کودکانی هستند که واکسن تزریق نکرده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: واکسن کرونا کرونا ویروس بیمارستان ابوذر تزریق واکسن کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۸۲۱۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!

به گزارش "ورزش سه"، این بازیکن سابق در سال ۲۰۲۱ به لاوال در لیگ دو فرانسه پیوست اما پس از مصدومیت‌های پرشمار در اواخر فصل گذشته مجبور به بازنشستگی شد.

مهاجمی که اکنون بازنشسته شده استدلال کرده است که او نه یک نظریه‌پرداز با توهم توطئه است و نه یک ضد واکسن، اما او مایل است دادگاه بررسی کند که آیا ارتباطی بین آسیب‌دیدگی او و واکسن وجود دارد یا خیر.

او گفت:«می‌خواهم بفهمم چرا دیگر بدنم به خوبی کار نمی‌کند.» این بازیکن سابق مدعی شد که در همان زمانی که در برابر بیماری واکسینه شده بود، صدمات و مصدومیت‌های زیادی متحمل شده است.

او علاوه‌بر اینکه از شرکت‌های فایزر و بیونتک که تولید واکسن کرونا را برعهده داشتند، شکایت کرده، بلکه علیه فدراسیون فوتبال فرانسه هم اقدام قانونی انجام داده. وکیل این بازیکن گفت:«ابتدا واکسن برای همه اجباری نبود اما بعد از مدتی واکسیناسیون برای بازیکنان حرفه‌ای هم اجباری شد. من فکر می‌کنم که فدراسیون فوتبال در این ماجرا مسئولیت دارد.»

جلسه‌ای در دوم ژوئیه در پاریس برگزار می‌شود که در آن دادگاه به کمک هیئتی از کارشناسان تصمیم خواهد گرفت که آیا بین مصدومیت‌های وی و واکسیناسیون رابطه علت و معلولی وجود دارد یا خیر.

دیگر خبرها

  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • تزریق و تلقیح بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان
  • واکسیناسیون ۵ هزار حجاج گلستانی در حال انجام است