Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک شرکت خلاق در حوزه انیمیشن، توانسته محصولات پربازدیدی را برای کودکان تولید کند که عمدتا سریال و مجموعه بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا؛ صنایع خلاق در حال حاضر با توجه به رشد بسیار خوبی که در اقتصاد کشورها و درآمد حاصل از تولید ناخالص بازی می‌کنند در حال یافتن جایگاه خود از لحاظ اقتصادی و فرهنگی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صنعت انیمیشن یکی از شاخه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های صنایع خلاق است که در جهان به‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ سرعت در‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌حال رشد است. این صنعت علاوه بر سودآوری و درآمد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌زایی بالا، تاثیرگذاری بر جنبه فرهنگی نیز دارد و از آن‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌جا که کودکان و نوجوانان طیف وسیعی از مخاطبانش را تشکیل می‌دهند، در تربیت نسل آینده تاثیر نیز نقش مهمی ایفا می‌کند.

 

توسعه صنعت انیمیشن در ایران

انیمیشن رسانه‌ای است که می‌تواند در انتقال مفاهیم ارزشی، رساندن پیام‌های آموزنده و در کل در مقوله آموزش و فرهنگ‌سازی جامعه کارآمد باشد. در ایران نیز شرکت‌های خلاق زیادی به واسطه حمایت‌های ستاد فناوری‌های نرم و توسعه صنایع خلاق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با تولیدات موفق و حضور در جشنواره‌ها و اکران‌های خارجی، توانسته‌اند باعث توسعه این صنعت شوند.

شرکت خلاق آرت فیلم با هدف تولید فیلم، انیمیشن، عکاسی و فیلمبرداری صنعتی آغاز به کار کرد. رویکرد اصلی این شرکت خلاق، تولید انیمیشن برای کودکان بوده است و به دلیل انجام کارهای سفارشی از سوی مرکز پویانمایی صبا وابسته به صدا و سیما، تولیدات عمدتا سریال و مجموعه بوده است.

 

استقبال خوب مخاطبین

از تولیدات این شرکت خلاق می‌توان به مجموعه نقاشی و حرکت که ۲۶ قسمت ۲۰ دقیقه ای بوده، تله فیلم دست‌های کوچک قلب های بزرگ به مدت زمان ۷۰ دقیقه، مجموعه خروس زیرک روباه کلک که تاکنون۵۰ قسمت ۱۵ دقیقه‌ای از آن پخش شده، همچنین 104 قسمت 10 دقیقه ای از مجموعه خروس زیرک روباه کلک در دست تولید است که همزمان با تولید پخش می‌شود، اشاره کرد. مخاطبین کودک استقبال خوبی از تولیدات این شرکت خلاق انجام داده‌اند.

امروزه بسیاری از کشورها بر روی پروژه‌های بزرگ انیمیشن سرمایه‌گذاری کرده و حتی برای ساخت بعضی از پروژه‌ها سال‌ها زمان صرف می‌کنند، این صنعت هم به لحاظ سودآوری و هم از نظر پتانسیل‌هایی که در حوزه فرهنگ دارد، توانسته است جای خود را به خوبی در بین صنایع خلاق باز کند، البته برای توسعه و پیشرفت نیاز به توجه و حمایت‌های بیشتر‌ دارد.

انتهای پیام/

آیا این خبر مفید بود؟ 0 0

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: انیمیشن عکاسی کودکان فیلم استقبال محصولات مجموعه رونق سریال سفارشی فیلمبرداری کارتون صدا و سيما استقبال پرشکوه مخاطبین ایران ساخت مرکز پویانمایی صبا انیمه رشد صنعت تولیدات ایرانی پر بازدید ها شرکت خلاق رشد و پیشرفت صنعت انیمیشن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۸۲۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت چدن خوسف، نقش به‌سزایی در رونق خراسان جنوبی دارد

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: شرکت چدن خوسف، نقش به‌سزایی در رونق این استان دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌جنوبی، مهدی جعفری، امروز_ پنجشنبه ششم اردیبهشت _ در جلسه‌ای که برای بررسی و رفع موانع تولید در کارخانه چدن خوسف صورت گرفت، اظهار کرد: کارخانه چدن با تولید چهار محصول کک، آگلومره، شمش چدن و فولاد، نقش مؤثری در تولید و رفع نیازهای کشور دارد.

وی با اشاره به اینکه این واحد تولیدی، زمینه اشتغال بیش از ۳۰۰ نفر از جوانان بومی را فراهم آورده است، افزود: هیچ مسئله‌ای نباید مانع فعالیت در این کارخانه شود.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری خراسان‌جنوبی با بیان اینکه کارخانه چدن با تولید روزانه ۲۰۰ تن شمش چدن از واحدهای تولیدی مطرح کشور بوده است، تأکید کرد: به جهت اهمیت موضوع و نقشی که این واحد در فرآوری ذخایر معدنی استان دارد، طرح‌های توسعه آن باید با جدیت دنبال شود.

وی با اشاره به زیرساخت‌هایی که برای فعالیت این کارخانه در شهرستان خوسف فراهم شده است، تصریح کرد: این واحد تولیدی از پشتیبانی‌ها و حمایت‌های دولت بهره‌مند بوده است.

به گزارش ایمنا، ساخت کارخانه چدن کویر خاوران خوسف با حضور سرمایه‌گذاران چینی از سال ۹۳ شروع شد و در سال ۹۷ به فاز اول و تولید رسید و سپس با اضافه شدن سرمایه‌گذار بومی به مجموعه به کار خود ادامه داد.

کد خبر 747786

دیگر خبرها

  • ارزیابی هوشمندسازی صنعت نفت با تولیدات فناورانه
  • صادرات دام راهکاری برای ایجاد رونق صنعت دامپروری
  • مدیرعامل تعمیرات نیروگاهی ایران:تلاش بی وقفه متخصصان منجر به ساخت ۱۶ هزار قطعه نیروگاهی و جلوگیری از خروج ۸۰ ملییون دلار ارز از کشور شده است
  • ببینید | جهش ایران در تولید قوای پیشرانه، با ساخت نخستین موتور شش سیلندر بنزینی
  • نقش کلیدی کارگران در رونق اقتصادی
  • شرکت چدن خوسف، نقش بسزایی در رونق خراسان جنوبی دارد
  • شرکت چدن خوسف، نقش به‌سزایی در رونق خراسان جنوبی دارد
  • همت والای کارگران زمینه ساز تحقق شعار سال خواهد شد
  • افزایش تخصیص ارز به واحدهای تولیدی اردبیل
  • پاکستان؛ فرصتی طلایی برای اکران و تولیدات مشترک سینمایی