Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@10:31:48 GMT

انتخابات هیات‌های ورزشی و چالش‌های همیشگی

تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۸۲۳۴۷

انتخابات هیات‌های ورزشی و چالش‌های همیشگی

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، مجامع انتخاباتی هیات‌های ورزشی هر چهار سال یک‌بار برگزار می‌شود تا رشته‌های مختلف رئیس خود را بشناسند، طبق قانون هر چهار سال یک‌بار هیات‌های ورزشی در استان‌ها با برگزاری مجامع انتخاباتی با حضور اعضا متشکل از رئیس فدراسیون، مدیرکل ورزش و جوانان استان به عنوان رئیس مجمع، قهرمانان شاخص و عضو تیم ملی، مربیان، داوران درجه‌دار، نماینده باشگاه‌ها، روسای ادارات ورزش و جوانان شهرستان‌ها، نماینده ورزش شهرداری، نماینده ورزشی آموزش و پرورش و نماینده ورزش کارگری رئیس خود را می‌شناسند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این وسط هستند بعضی از رشته‌های عنوان‌دار مثل کشتی، فوتبال، والیبال و تیراندازی که مجامع انتخاباتی این رشته‌ها در همدان همیشه با چالش و حواشی خاص خود مواجه می‌شود.

برای ریاست در این رشته‌ها با توجه به اینکه بعد رسانه‌ای و تبلیغاتی پررنگ‌تری دارند، مسئولان دولتی همواره از مشتریان پر و پا قرص جهت ثبت‌نام در مجامع انتخاباتی هستند و در سال‌های گذشته شاهد بوده‌ایم که نفرات زیادی مثل عباس صوفی شهردار سابق همدان، حمیدرضا یاری مدیرکل سابق اداره کار و تعاون، سیدناصر محمودی مدیرکل سابق امور اقتصاد و دارایی، حمید بادامی و علی رحیمی‌فر از اعضای شورای شهر، مهرداد نادری‌فر از مدیران‌کل استانداری و حتی احسان قنبری فرماندار سابق شهرستان بهار ردای مدیریت در هیات‌های مختلف را به تن کرده‌اند.

اینکه دستگاه ورزش و فدراسیون مربوطه در مجامع انتخاباتی چه نقشی دارند، اما خود موضوعی است که می‌توان به آن از جهات مختلف پرداخت. در برهه‌های مختلف شاهد بوده‌ایم که دستگاه ورزش با اعمال نفوذ در مجامع انتخاباتی، مهره‌ی مدنظر مدیرکل و اداره را روی صندلی ریاست هیات ورزشی جلوس می‌دهد. 

اتفاقی که البته علی حقیقی مدیرکل جدید دستگاه ورزش آن را تکذیب می‌کند. اما به هر حال در سال‌های اخیر بارها شاهد این اتفاق بوده‌ایم و نمونه آن مجمع انتخاباتی هیات کشتی در سال ۹۶ بود.

*سه‌گانه و ناشنوایان در صف ثبت‌نام

تا پایان امسال ۱۹ هیات ورزشی باید مجامع انتخاباتی خود را برگزار کنند و بعضی از این هیات‌ها از همین حالا دچار حواشی جالبی شده که در ادامه به یکی از آنها خواهیم پرداخت.

در حال حاضر معاونت ورزشی اداره کل ورزش و جوانان همدان فراخوان ثبت‌نام ریاست هیات‌های ورزشی سه‌گانه و ناشنوایان و کم‌بینایان استان را اعلام کرده است. ضمن اینکه شنیده شده مجمع انتخاباتی هیات تیراندازی به زودی برگزار می‌شود.

اما حقیقی مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا دستگاه ورزش در مجامع انتخاباتی مهره‌چینی می‌کند یا خیر؟ گفت: به هیچ وجه نمی‌توان چنین فرضیه‌ای را محتمل دانست. حداقل در زمان مدیریت من اجازه نخواهم داد که چنین اتفاقی رخ بدهد. من به عنوان مدیرکل ورزش و جوانان و رئیس فدراسیون هر رشته‌ای، یک رأی داریم و رئیس را نزدیک به ۲۰ نفری که اعضای مجمع هستند انتخاب می‌کنند.

وی ادامه داد: در گذشته شاهد بوده‌ایم که بعضی از افرادی که رئیس هیات می‌شدند برنامه خاصی نداشتند و ورزشی که در اختیار می‌گرفتند با افتی فاحش مواجه می‌شد، اما امروز من از تمام کسانی که قصد دارند وارد انتخابات هیات‌های مختلف ورزشی شوند تقاضا دارم که برنامه‌محور باشند و هدف‌گذاری کنند.

حقیقی در پاسخ به سوال دیگری که آیا به عنوان مدیرکل، به اعضای مجمع فرد یا افرادی را برای انتخاب پیشنهاد می‌کنید یا به آنها توصیه‌ای دارید یا نه؟ خاطرنشان کرد: یک زمانی مثل روز روشن است که یک فرد نمی‌تواند از پس کار بربیاید و رقیب وی برای ریاست در فلان هیات صلاحیت بیشتری دارد. شاید آن موقع پیشنهاداتی آن هم از روی دلسوزی برای هیات ورزشی داشته باشیم اما اینکه نفوذ یا فشاری در کار باشد، واقعیت ندارد. برای ما اصل، برنامه‌محور بودن و کارآمد بودن فرد است.

*قهرمانان، رئیس خود را انتخاب کرده‌اند!

با وجود صحبت‌های علی حقیقی، یکی از هیات‌های المپیکی همدان که ۱۹ ماه است رئیس ندارد و قرار است به‌زودی انتخاباتش برگزار شود، از همین حالا که چند روزی بیشتر از ثبت‌نام نامزدهایش نمی‌گذرد دچار حاشیه شده است. اول اینکه سوال مطرح می‌شود که چرا این رشته با این حجم از افتخارات ملی و فراملی باید ماه‌ها در برزخ بلاتکلیفی روزگار بگذراند؟ گرچه تمام این ماه‌ها در دوران مدیریت حمید سیفی در ورزش همدان گذشت و حتی طبق شنیده‌های ما، مدیرکل قبلی ورزش و جوانان در آخرین مجمع انتخاباتی هیات مذکور، رأی خود را در دقیقه ۹۰ تغییر داد تا حواشی این ورزش بیش از پیش شود.

مجمعی که در آن یکی از مدیران دولتی تنها نامزد انتخاباتی بود، اما تنها با پنج رأی برابر هفت رأی ممتنع مجمع، نتوانست خود را بر مسند ریاست بنشاند.

از آن به بعد این هیات با سرپرستی اداره شده و نکته جالب اینکه افرادی ورزش المپیکی همدان را اداره کرده‌اند که کوچک‌ترین قرابتی با این رشته نداشته و ندارند.

سرپرست این هیات سابقه‌ای در این ورزش ندارد و دبیر هیات هم به‌واسطه آشنایی با رئیس قبلی هیات به این مسئولیت درآمده. آن هم در شرایطی که این ورزش سرشار از مهره‌های توانمند است که در کلکسیون افتخارات خود، عناوین متعدد جا داده و اتفاقا روابط بهتر و نزدیک‌تری با فدراسیون دارند.

نکته جالب اینکه شنیده شده معاون دستگاه ورزش به یکی از قهرمانان این رشته اعلام کرده که به دنبال این هستند تا از میان دو فردی که دارای مسئولیت‌های دولتی هستند و شانس بالایی برای تصاحب صندلی ریاست این هیات دارند، یکی را بالا بیاورند. 

آن هم در شرایطی که به نظر می‌رسد اعضای مجمع از جمله قهرمانان، مربیان و داوران این ورزش به جمع‌بندی رسیده و مهره مدنظر خود را انتخاب کرده‌اند، اما به احتمال زیاد این موضوع در تضاد با چیزی است که دستگاه ورزش می‌خواهد!
با این حال امیدواریم سرپرست فعلی این هیات کوچک‌ترین نقشی در چیدمان اعضای مجمع ایفا نکند و دستگاه ورزش زمینه برگزاری انتخاباتی سالم را فراهم کند تا یکی از ورزش‌های پرافتخار همدان به روزهای خوب و آرام خود برگردد.

انتهای پیام/ 3140/

منبع: فارس

کلیدواژه: هیات ورزشی انتخابات هیات های ورزشی ورزش المپیکی مجمع انتخاباتی هیات مجامع انتخاباتی انتخاباتی هیات هیات های ورزشی ورزش و جوانان دستگاه ورزش اعضای مجمع بوده ایم هیات ها رشته ها ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۸۲۳۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محسن رضوانی عضو هیات رییسه ورزش‌های آبی جهان شد

به گزارش خبرگزاری مهر، مجمع انتخاباتی کنفدراسیون ورزش‌های آبی آسیا عصر امروز (جمعه) با حضور اعضا در کشور تایلند برگزار شد.

با رایزنی‌های صورت گرفته از سوی مسئولان فدراسیون شنا، در این انتخابات دو کرسی مهم و ارزشمند توسط نمایندگان ایران کسب شد.

پس از برگزاری این جلسه فرید فتاحیان که پیش از این بعنوان مدیر اجرای کنفدراسیون ورزش‌های آبی آسیا برگزیده شده بود در این سمت باقی ماند. طبق دستورالعمل جدید کنفدراسیون ورزش‌های آبی آسیا عنوان دبیر کلی حذف شده و تمام وظایف آن با دایره اختیارات بیشتر بر عهده مدیر اجرایی است. بر این اساس فتاحیان مدیر اجرایی کنفدراسیون ورزش‌های آبی آسیا شد.

همچنین محسن رضوانی رییس فدراسیون شنای ایران در این انتخابات با رای اعضا مجمع بعنوان عضو هیات رییسه فدراسیون ورزش‌های آبی جهان از سال ۲۰۲۵ الی ۲۰۲۹ انتخاب شد. رضوانی علاوه بر این مقام بعنوان نماینده هیات رییسه ورزش‌های آبی آسیا به منظور نظارت بر کمیته واترپلو این قاره تعیین گردید. رییس فدراسیون شنا پس از این انتخابات در هیات رییسه کنفدراسیون آسیا نیز ابقا شد.

کد خبر 6089276

دیگر خبرها

  • تجلیل از باستانی کاران شهرستان اسدآباد
  • توضیحات معتمدی درباره جلسه با ورزشکاران شانس المپیکی
  • استقرار شعب ویژه برای رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در مرحله دوم انتخابات مجلس
  • یک ایرانی عضو هیات رئیسه ورزش‌های آبی جهان شد
  • رضوانی عضو هیات رئیسه ورزش‌های آبی جهان شد/ فتاحیان مدیر اجرایی آسیا باقی ماند
  • محسن رضوانی عضو هیات رییسه ورزش‌های آبی جهان شد
  • جلسه هیات رئیسه فدراسیون دوومیدانی تشکیل شد
  • مجوز برگزاری مجمع انتخاباتی دوومیدانی صادر شد
  • استقرار شعب ویژه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در مرحله دوم
  • تایید صلاحیت ۶ کاندیدای ریاست فدراسیون ورزش‌های رزمی