Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرتضی رحمتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: روستای بارده ۲ بند خاکی یکی با قدمت بیش از ۳۰ سال و یکی نوساز دارد که متأسفانه سد قدیمی در بارندگی‌های اخیر دچار مشکل شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بن افزود: این بندخاکی در دهه ۷۰ با ارتفاع ۱۴ متر و طول تاج ۱۶۰ متر با مخزن ۳۵۰ هزار مترمکعبی احداث شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه ادامه داد: بر اساس دبی طراحی چند ساله سد یک سرریز جانبی سنگی ملاتی برای عبور گل‌ولای و یک لوله تخلیه برای سد تعبیه شده است.

نشست رسوبات ناشی از سیل در لوله تخلیه سد

رحمتی بیان داشت: این سد در سیل اخیر کار خود را انجام داده است و گل‌ولای از طریق سرریز به خارج از مخزن انتقال داده شد اما با توجه به اینکه بارندگی اخیر بارندگی ناگهانی بوده و شدت بارش بین ۵۰ تا ۶۰ لیتر در ساعت تخمین زده شد حجم رسوبات وارد شده در سد بالاتر از ظرفیت طراحی شده بوده که رسوبات در لوله تخلیه نشست کردند.

وی ادامه داد: ورود حجم بالای رسوبات و تخته سنگ‌ها به داخل سد باعث شده که لوله تخلیه از کار بیفتد که علت این اتفاق هنوز مشخص نیست که قطعا شکستگی یا گرفتگی لوله عامل از کارافتادگی است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بن با اشاره به اینکه سه برنامه عملیاتی برای راه‌اندازی مجدد لوله تخلیه بندخاکی در دستور کار قرار گرفت، اظهار داشت: کمک گرفتن از غواصان برای تخلیه به علت بالا بودن حجم رسوبات به نتیجه نرسید، کارشناسان با پیشنهاد دوم یعنی برداشتن بدنه سد تا عمقی که آب تخلیه شود نیز مخالفت کردند لذا استفاده از پمپ برای تخلیه آب مورد استفاده قرار گرفت.

آغاز فاز سوم عملیات راه‌اندازی لوله تخلیه از ۲۷ مردادماه

رحمتی افزود: ۲ پمپ ۱۰ اینچ از آتش‌نشانی بروجن و شهرداری بن تهیه و در محل مستقر شدند و از ۲۷ مردادماه فاز سوم عملیات راه‌اندازی لوله تخلیه بند خاکی بارده آغاز شد.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود آب سد تا ۲ روز دیگر تخلیه شود، ادامه داد: تا کنون حجم بسیاری از آب سد تخلیه شده اما هنوز لوله تخلیه پیدا نشده که مشکل اصلی را دریابیم لذا عملیات تخلیه آب همچنان ادامه دارد تا آب کامل تخلیه، لوله پیدا و بعد از دریافت تسهیلات خسارت‌های وارد شده تأمین شود.

انتهای پیام/۶۸۰۳۶

منبع: فارس

کلیدواژه: مرتضی رحمتی سدخاکی روستای بارده سیل گل و لایی لوله تخلیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۸۲۴۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازنگری در مکان‌یابی پل‌های عابر پیاده در قم/۱۰ پل عابر پیاده مکانیزه اجرایی می‌شود

 رضا خانه‌زاد یزدی،معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم  در جلسه شورای مدیران شهرداری قم که در سالن رضوان برگزار شد، با اشاره به مکانیزه سازی پل‌های عابر پیاده در شهر قم اظهار کرد: در نظر داریم مکان‌یابی این پل‌ها را نیز بازنگری کنیم.

 وی با بیان اینکه پل‌هایی که نصب می‌شود باید بر اساس مطالعات مکان‌یابی شود، افزود: بر اساس این مطالعات تعداد واقعی پل‌های عابر پیاده موردنیاز در شهر قم شناسایی خواهد شد. 

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم خاطرنشان کرد: مطابق آیین‌نامه‌های جدید، پل‌های عابر پیاده باید در معابری با شرایط خاص ایجاد شود و در باقی موارد باید عبور همسطح عابر به‌صورت ایمن برنامه‌ریزی شود.

 خانه‌زاد یزدی با اشاره به برگزاری مناقصه مکانیزه سازی پل‌های عابر پیاده در اردیبهشت‌ماه گفت: ۱۰ دستگاه پل عابر پیاده برای مکانیزه کردن در دستور کار قرار دارد که انشعاب برق به‌صورت کامل ایجاد شده و برای خرید آسانسور‌ها معاونت فنی و عمرانی در حال اقدام است.

 به گفته وی، تا دو هفته دیگر، پروژه‌ها به پیمانکار منتخب واگذارشده است و مکانیزه کردن پل‌های عابر پیاده دارای اولویت پیگیری خواهد شد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم با اشاره به مطرح‌شدن ابهاماتی درباره ضرورت احداث تقاطع غیر همسطح میدان سپاه گفت: دو مشاور بر این پروژه کار کرده و مطالعات جامع خردنگر و کلان نگر انجام شده است؛ با توجه به وضعیت معابر اطراف، گزینه دیگری جز احداث تقاطع غیرهمسطح در این نقطه از شهر قم نداریم.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • ۲۷۳۲ مورد بازرسی کالا، فنی و نشت‌یابی از سوی واحد بازرسی شرکت گاز آذربایجان‌غربی
  • سپاهان، پلیمر را دست خالی گذاشت
  • مهار تمساح با دستان خالی!
  • فرونشست زمین در خیابان علامه مجلسی / لوله ۳۰۰ میلی‌متری آب شکست
  • فرونشست زمین در خیابان علامه مجلسی اصفهان
  • برآورد اولیه خسارت ۲۰ هزار میلیارد ریالی سیل در شهرستان زیرکوه
  • بر آورد اولیه خسارت ۲۰ هزار میلیارد ریالی سیل
  • بازنگری در مکان‌یابی پل‌های عابر پیاده در قم/۱۰ پل عابر پیاده مکانیزه اجرایی می‌شود
  • قلک پورشه خالی شد
  • چتر باران بر سر خراسان جنوبی