Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/گیلان مدیرکل مدیریت بحران گیلان، با اشاره به وقوع حریق در نیزارهای تالاب امیرکلایه لاهیجان از عصر روز گذشته، گفت: مساحت درگیر آتش سوزی حدود پنج هکتار گزارش شده است.

امیر مرادی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به وقوع حریق در حاشیه تالاب امیرکلایه لاهیجان، اظهار کرد: از عصر روز گذشته آتش سوزی در محل نیزارهای تالاب امیرکلایه ناصرکیاده گزارش شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه منطقه مذکور جزو مناطق چهارگانه حفاظت محیط زیست است، تصریح کرد: در همان ساعات اولیه حریق تیم های عملیاتی یگان حفاظت محیط زیست و یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان لاهیجان به منطقه اعزام و نیروهای بسیجی و مردمی و هلال احمر به عنوان پشتیبان حاضر شدند.

مدیرکل مدیریت بحران گیلان، با اشاره به ورود آتش به منطقه غیر قابل دسترس و صعب العبور برای نیروهای امدادی و آتش نشان، تصریح کرد: فرماندار شهرستان لاهیجان درخواست اعزام بالگرد اطفا کرد و لذا هماهنگی های لازم را از طریق واحد هشدار سریع سازمان مدیریت بحران و معاون عمرانی استاندار گیلان برای پرواز بالگرد فراهم کردیم.

مرادی ادامه داد: فرماندهی عملیات اطفای هوایی حریق کشور طی تماسی با ستاد مدیریت بحران استان گیلان اعلام کرد که به دلیل تاریک شدن هوا امکان پرواز مساعد وجود ندارد و عملیات اطفای هوایی به ساعات اولیه صبح امروز موکول شد و هماهنگی ها را انجام دادیم.

وی با بیان اینکه خوشبختانه با اقدامات همه عوامل در صحنه و ایجاد خطوط آتش بر توانستیم آتش را مهار و اطفا کنیم، گفت: مساحت درگیر آتش سوزی حدود پنج هکتار گزارش شده است.

مدیرکل مدیریت بحران گیلان از تداوم عملیات اطفا توسط تیم های حفاظتی با کوله پشتی آب پاش جهت لکه گیری خبر داد و یادآور شد: حدود پنج نفر از خاطیان آتش سوزی در منطقه شناسایی شدند و صورتجلسه در محل انجام و به دادستانی شهرستان تحویل داده شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی اطفاي حريق تالاب امیرکلایه تالاب امیرکلایه مدیریت بحران آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۸۲۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش پنج هکتاری سطح بهره‌برداری بوستان بزرگ شهر در یزد

مدیر منطقه دو شهرداری یزد گفت: با اقداماتی که در دو سال اخیر در بوستان بزرگ شهر با صرف اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال انجام شد، پنچ هکتار به سطح بهره‌برداری این بوستان اضافه شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط عمومی شهرداری یزد علیرضا ابویی با بیان اینکه بوستان بزرگ شهر با وسعت تقریبی ۳۰ هکتار در مجاورت بلوار مدرس قرار دارد و یکی از بزرگترین بوستان ها در سطح منطقه دو شهرداری است، اظهار کرد: در دو سال اخیر شاهد اقدامات خوبی در این بوستان بوده ایم به طوریکه با صرف اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال برای فعالیت های عمرانی، پنج هکتار به سطح بهره برداری این مجموعه افزوده شده است. وی با اشاره به اینکه این بوستان دارای طرح مصوب بالادستی است، اظهار امیدواری کرد: انشاالله در سال جاری بتوانیم با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال در زمینه توسعه بوستان به ویژه در حوزه بازپیرایی قسمت قدیمی آن فعالیت های عمرانی خوبی را انجام دهیم و شاهد مراحل نهایی اقدامات عمرانی در بوستان بزرگ شهر باشیم. مدیر منطقه دو شهرداری یزد، توجه به ورزش‌های همگانی در مجموعه بوستان بزرگ شهر را از نکات مهم و موثر در طرح توسعه این بوستان دانست و افزود: در این مجموعه، شاهد یکی از بزرگترین پیست های دوچرخه سواری در سطح بوستان های شهر یزد هستیم و همچنین در طراحی، به بحث ورزش های همگانی از جمله فوتبال ساحلی توجه ویژه ای شده است. ابویی با بیان اینکه بوستان بزرگ شهر یکی از محل های اسکان موقت مسافرین و مهمانان نوروزی است، گفت: آلاچیق هایی در سطح زیربنای ۲۰۰۰ مترمربع احداث شده است به طوریکه در ایام نوروز، هر روزه شاهد استقرار تعداد زیادی از مسافرین در این آلاچیق ها بودیم. مدیر منطقه دو شهرداری یزد در ادامه با اشاره به رضایت بالای مسافرین از اسکان در این بوستان، افزود: انشاالله در آینده بتوانیم به سطح بهره برداری اسکان مسافرین در سطح این مجموعه بیافزاییم. وی سرجمع هزینه های عملیات عمرانی بوستان بزرگ شهر در دو سال اخیر و سال جاری را، بالغ بر ۵۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات منطقه دو عنوان کرد. کد خبر 749498

دیگر خبرها

  • سوزاندن بقایای محصولات کشاورزی منجر به نابودی زمین می‌شود
  • برگزاری نخستین دوره آموزشی مدیریت بحران ویژه مدیران سازمان منطقه آزاد قشم
  • تداوم فعالیت سامانه بارشی تا نیمه اردیبهشت
  • ضرورت اجرای ۱۵۰ هزار هکتار طرح‌های آبخیزداری در شهرضا
  • امکانات اطفای حریق در مراتع و جنگل‌ها به خصوص در سمیرم تقویت شود
  • آتش سوزی خودروی پراید حین سوخت گیری در آستارا/ حریق مهار شد
  • افزایش پنج هکتاری سطح بهره‌برداری بوستان بزرگ شهر در یزد
  • آتش‌سوزی یک باب مغازه در تالش
  • آتش سوزی ۲ فروند لنج در بندر شهدای هفت تیر چابهار
  • آتش‌ سوزی ۲ فروند لنج در چابهار؛ یک نفر فوت کرد