Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-03@04:53:13 GMT

ناآرامی های عراق مشکلی برای بازگشت ایرانی ها به کشور

تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۸۲۷۴۲

ناآرامی های عراق مشکلی برای بازگشت ایرانی ها به کشور

گزارش های دریافتی از مخاطبان جماران نشان می دهد تعدادی از هموطنان که پیش از ناآرامی های شب گذشته در عراق حضور داشتند برای بازگشت به کشور دچار مشکل شده اند، و وسایل حمل و نقل در دسترس ایشان قرار ندارد. 

تعدادی از آنان در شهر سامرا گزارشاتی در این رابطه برای جماران ارسال کردند. 

در همین خصوص وزیر خارجه کشورمان شب گذشته طی تماس تلفنی با سرکنسولگری ایران در عراق بر پیگیری وضعیت همه هموطنان حاضر در عراق تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل نظارت عتبات سازمان حج و زیارت نیز در این خصوص گفت: اعزام کاروان‌ها فعلا لغو شده است. زائران ایرانی در عراق نیز در صحت و سلامت هستند و هماهنگی‌های لازم  انجام شده است. برای برگشت زائران به کشور نیز ان‌شاء‌الله تدبیر لازم انجام خواهد شد.

منبع: جماران

کلیدواژه: افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا عراق اعتراضات در عراق اعتراضات عراق افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۸۲۷۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) ساکنان تالاب‌های افسانه‌ای عراق از خشکسالی می‌ترسند

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

فرارو- اینجا تالاب‌های تاریخی عراق است. گمان می‌رود این تالاب‌ها الهام‌بخش باغ عدن کتاب مقدس باشند و در سال ۲۰۱۶ به عنوان میراث جهانی یونسکو معرفی شدند.

به گزارش فرارو، اعراب ساکن در این تالاب‌ها، این منطقه را برای هزاران سال خانه نامیده‌اند و آب برای شیوه زندگی آن‌ها ضروری است. آن‌ها برای ماهیگیری و پرورش گاومیش آبی به آن متکی هستند.

تالاب‌های عراق از برخورد دو رودخانه دجله و فرات تشکیل شده و به این منطقه به شکلی افسانه وار «بهشت عدن» گفته می‌شود. زمستان گذشته بارش‌های فراوان به منجر به افزایش قابل توجه سطح آب تالاب‌ها در سال جاری شد.

اما همچنان مهدی حسین ساکن محلی تالاب می‌ترسد وضعیت که در تابستان آینده تغییر کند.

وی می‌گوید: هر روز صبح به محض بیدار شدن، نگاهی به آب می‌اندازیم، پایین است یا بالا؟ اولین بار که از خواب بیدار می‌شویم، نگاه می‌کنیم تا آب را ببینیم. اگر دیدیم که آب زیاد شده است. احساس راحتی می‌کنیم و اگر ببینیم کاهش یافته است، از این بابت ناراحت می‌شویم.

حسین می‌گوید که در سال‌های گذشته زمانی که سطح آب پایین بود، تعداد قابل توجهی از گاومیش‌های آبی خود را از دست داد.

جاسم الاسدی، کارشناس محلی تالاب‌ها با هشدار نسبت به نوسانات سطح تالاب‌ها گفت: درصد آب در تالاب‌ها بین ۴۰ تا ۴۵ درصد تخمین زده می‌شود. آیا ما می‌توانیم این درصد را حفظ کنیم؟ آیا می‌توانیم این سطح را حفظ کنیم؟ من شک دارم و نگران هستم که تابستان آینده تابستان خطرناکی باشد مگر اینکه برنامه ریزی دقیقی برای مدیریت سیستم هیدرولوژیکی تالاب‌ها وجود داشته باشد.

جاسم با بین اینکه تالاب‌ها در دوران حکومت صدام حسین تقریباً به طور کامل خشک شده بودند، اعراب ساکن تالاب را در طول جنگ با ایران در دهه ۸۰ به خیانت متهم کرد که اقدام به خشک کردن تالاب‌ها کرده بودند.

وی افزود: پس از سرنگونی صدام در سال ۲۰۰۳، تالاب‌ها دوباره پر شد.

بشیر، یکی از ساکنان تالاب گاو‌های خود را سال گذشته از دست داد. او می‌گوید که اگر سطح آب دوباره کاهش یابد اینجا نمی‌ماند.

وی اظهار کرد: تابستان امسال هنوز نمی‌دانم بمانم یا نمانم، فقط خدا می‌داند، درصد آب را بررسی می‌کنم، اگر دیدم درصد آب کم می‌شود، اینجا نمی‌مانم.

دیگر خبرها

  • (ویدئو) ساکنان تالاب‌های افسانه‌ای عراق از خشکسالی می‌ترسند
  • معاون وزیر راه در پاسخ به جماران: از خاک هرمز و ابوموسی در اجرای طرح های نهضت ملی مسکن استفاده نمی شود
  • چین اولین مقصد صادرات کالاهای ایرانی/ باید بازار چین را بشناسیم
  • ترانزیت خارجی ۷ میلیون تن کالا میان ایران و عراق در سال گذشته
  • استقرار هزاران نیروی پلیس در برلین
  • بازگشت ۴۹۷ واحد تولیدی استان مرکزی به چرخه تولید
  • سکه به کانال ۴۲ میلیون تومان بازگشت
  • کاهش ۸۳۰ میلیون دلاری ارزبری برنج طی یکسال گذشته/ برنج ایرانی ۹ درصد ارزان شد
  • قیمت دینار عراق امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • سفیر ازبکستان: از داروسازان ایرانی استقبال می‌کنیم