Web Analytics Made Easy - Statcounter

بانک مرکزی افغانستان اعلام کرد در ادامه روند تزریق پول نقد به این کشور، یک بسته نقدی دیگر به میزان ۴۰ میلیون دلار به کابل رسید. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، بانک مرکزی افغانستان اعلام کرد در ادامه کمک‌‎های بشردوستانه جامعه جهانی به افغانستان، یک بسته نقدی 40 میلیون دلاری دیگر به کابل رسید و به یکی از بانک‌های تجاری افغانستان تحویل داده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اطلاعیه همچنین ضمن قدردانی از کمک‌های جامعه جهانی، از آنها خواست تا کمک‌های خود به افغانستان را از طریق بخش بانکی این کشور انجام دهند.

براساس آمار بانک مرکزی افغانستان، در مجموع میزان کمک‌های نقدی جامعه جهانی پس از تسلط طالبان بر افغانستان به بیش از یک میلیارد و 73 میلیون دلار می‌رسد.

ادامه روند تزریق پول نقد به افغانستان؛ کمک‌ها به بیش از یک میلیارد دلار افزایش یافتادامه روند تزریق پول نقد به افغانستان؛ 40 میلیون دلار دیگر به کابل رسیدادامه روند تزریق پول نقد به افغانستان؛ کمک‌ها به حدود یک میلیارد دلار رسید

پس از به قدرت رسیدن طالبان، دارایی‌های خارجی افغانستان بلوکه و دسترسی این کشور به بانک‌های بین‌المللی مسدود شد که این محدودیت اقتصاد افغانستان را با فروپاشی روبرو کرده است.

کارشناسان حقوق بشر سازمان ملل با سهیم دانستن آمریکا در بحران اقتصادی افغانستان، خواستار آزادسازی دارایی‌های توقیف شده این کشور هستند تا امکان ارائه بلامانع کمک‌های بشردوستانه برای تامین نیازهای اساسی مردم افغانستان فراهم شود.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: قیمت دلار اخبار افغانستان قیمت دلار اخبار افغانستان میلیون دلار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۸۲۸۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همکاری ژاپن در بخش انرژی و آب افغانستان

وزارت انرژی و آب حکومت سرپرست افغانستان از بهره برداری یک پروژه عام‌المنفعه به هزینه بیش از یک میلیون دلار در ولسوالی بالاکوت ولایت ننگرهار از سوی ملا عبداللطیف منصور، سرپرست این وزارت خبر داده است.

وزارت انرژی و آب با نشر خبرنامه ای گفت این پروژه شامل ساخت سربند، کانال و حوض ذخیره آب می‌باشد که با هزینه یک میلیون و ۱۰۰ هزار دلار توسط موسسه "پی‌ام‌اس" کشور ژاپن تطبیق شده است.

گفته شده با تطبیق این پروژه نزدیک به سه هزار جریب زمین زراعتی تحت آب‌یاری قرار خواهند گرفت.

پیش از این نیز سفیر ژاپن در کابل اعلام کرد که پروژه‌های ناتمام ناکامورا را در افغانستان تکمیل خواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • روان‌سازی در مرزها منجر به افزایش صادرات به افغانستان خواهد شد
  • کرزی: قدردان همکاری‌های همیشگی ایران با افغانستان هستیم
  • افغانستان| روز «دخترانه» در قصر «دارالامان»
  • روسیه: به نظرات طالبان در نشست‌های بین‌المللی اهمیت می‌دهیم
  • صبر طلبکاران اوکراین تمام شد
  • سرک دلار به کانال ۶۰
  • طالبان خواستار سرمایه‌گذاری تاجران روسی در افغانستان شد
  • وقوع انفجار در کابل
  • آخرین تلاش‌های دلار تلگرامی برای حفظ حمایت ۶۰
  • همکاری ژاپن در بخش انرژی و آب افغانستان