Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-29@12:43:22 GMT

سرگردانی بی‌پایان

تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۸۲۹۵۸

سرگردانی بی‌پایان

​​​​​​​پرونده هسته‌ای ایران همواره به یکی از چالش‌های اساسی در تصمیم‌گیری در بین سران رژیم‌صهیونیستی تبدیل شده است؛ چالشی که باعث شده این رژیم در نحوه مواجهه با توافق فعلی هسته‌ای در یک سرگردانی به‌سر ببرد.

روزنامه ایران:  در حالی که مجادلات در اسرائیل بر سر به توافق رسیدن ایران و امریکا درباره پرونده هسته‌ای ایران بالا گرفته، ناظران از وجود سه رویکرد متفاوت در تل‌آویو درباره نحوه تعامل با این پرونده سخن می‌گویند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش العربی الجدید، «یوآف لیمور» تحلیلگر امور نظامی و امنیتی اسرائیل در نشریه «یسرائل هیوم» در مقاله‌ای که روز جمعه 26 اوت منتشر شده تأکید کرد که رویکرد اول موضعی است که «دیوید بارنئاع» رئیس موساد، نمایندگی می‌کند و بر اساس آن توافق با ایران «فاجعه راهبردی» برای اسرائیل است. بر اساس این گزارش، موضع دوم را ژنرال «اهرون حیلفا» رئیس دستگاه حفاظت اطلاعات ارتش اسرائیل و «عمیت ساعر» رئیس بخش پژوهش‌ها در حفاظت اطلاعات ارتش نمایندگی می‌کنند که می‌گویند هر توافقی حتی در «نسخه کنونی‌اش که توافق بدی است» بهتر از عدم توافق است. این گزارش افزوده که اظهارات بارنئاع که این توافق را «فاجعه راهبردی» خوانده بود، نظر واقعی دستگاه امنیتی و حتی سیاسی اسرائیل نیست. در این میان رویکرد سوم متعلق به «یائیر لاپید» نخست‌وزیر اسرائیل است که می‌گوید تل‌آویو با اصل توافق مخالفتی ندارد اما خواستار تعدیل و بهبود آن است.


لاپید در میانه هفته جاری تأکید کرد که اسرائیل با اصل توافق با ایران مخالفتی ندارد به شرطی که در این توافق شرط‌های بیشتری درباره برنامه هسته‌ای ایران تعیین شود که طبعاً معنایش آن است که در صورت تعدیل توافق، اسرائیل از آن استقبال می‌کند.
بر اساس این گزارش، این سه رویکرد بر محافل تصمیم‌گیری در اسرائیل حاکم است هرچند رفته رفته همه به این نتیجه می‌رسند که فرصت تأثیرگذاری آنها بر تصمیم امریکا روبه کاهش نهاده است. این گزارش در توضیح موضع حیلفا و ساعر می‌نویسد که آنان معتقدند در صورت وجود توافق، اگر ایران بخواهد آن را نقض کند و فعالیت هسته‌ای خود را بدون محدودیت از سر بگیرد، فرصت کافی برای برخورد نظامی، دیپلماتیک و اقتصادی با آن وجود خواهد داشت، اما اگر توافقی در کار نباشد، ایران هر زمان که بخواهد می‌تواند سراغ ساخت بمب اتمی برود. «تامیر هایمان» رئیس سابق دستگاه حفاظت اطلاعات ارتش اسرائیل نیز همین نظر را دارد. او روز گذشته با انتشار سلسله توئیت‌هایی فضاسازی رئیس موساد درباره خطر توافق را بی‌اساس دانست و گفت اکثر اظهاراتی که مخالفان توافق مطرح می‌کنند فاقد دقت لازم هستند.
او گفته  در صورت توافق، اسرائیل تا سال 2030 فرصت ایجاد زمینه‌های لازم برای برخورد نظامی با ایران را خواهد داشت.
 

انتهای پیام/

 

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۸۲۹۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) گزارش تلویزیون اسرائیل از سوخو ۳۵‌های در راه ایران

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تعهد دوباره بایدن به امنیت رژیم اسرائیل
  • تغییر رئیس سازمان سینمایی تکذیب شد
  • رئیسی: تحریم نوعی جنگ است | در دکترین ما سلاح هسته‌ای وجود ندارد
  • پژو سقوط کرد؛ سرگردانی ایران‌خودرو برای تولید محصول محبوب
  • رئیسی: تحریم نوعی جنگ است/ در دکترین ما دسترسی به سلاح هسته ای وجود ندارد
  • تهدید به بازنگری در دکترین هسته‌ای؛ آیا امیدی برای توافق باقی مانده؟
  • اکسیوس : آمریکا درحال بررسی برنامه‌های خود برای تحریم ارتش اسرائیل است
  • اکسیوس: آمریکا درحال بررسی برنامه‌های خود برای تحریم ارتش اسرائیل است
  • هیئتی از مصر وارد اسرائیل شد
  • (ویدئو) گزارش تلویزیون اسرائیل از سوخو ۳۵‌های در راه ایران